- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Stemmen jullie ook op IMDb?
Stemmen jullie ook op IMDb?
Dk2008
-
- 10474 berichten
- 769 stemmen
Weet ik niet. Wel kan het als basis dienen voor weer andere sites. I check movies is voor mij beter maar dan had ik in de toekomst weer handmatig over moeten zetten, terwijl ik nu heel snel kon importeren......
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Wat is eigenlijk de meerwaarde van stemmen op Imdb? .
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ik bedoel dus de meerwaarde van nog eens alle stemmen uit te brengen. Ik bedoel dus niet dat de ene site meer waard is dan de andere
Dk2008
-
- 10474 berichten
- 769 stemmen
De meerwaarde is dus dat je je stemmen kunt importeren. In het verleden kon je vanuit IMDb naar MM je stemmen importeren. Dat scheelt een hoop werk. Verder zie ik weinig verschil. De eerste is meer een database en deze een discussiesite (in ruime zin).
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Dat is inderdaad wel een leuke feature. Ik dacht alleen dat je ook kon zoeken op acteurs en van die films een stemtabel te genereren oid waardoor je dus een uitgebreidere lijst kreeg doordat er hier maar 3 acteurs vermeld worden
Dk2008
-
- 10474 berichten
- 769 stemmen
De lijstjes in combinatie met je stemmen waar je het eerst over had, kan je hier ook niet veel mee, die zijn allemaal alfabetisch.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Je kunt toch sorteren op jaar en dergelijke?
Dk2008
-
- 10474 berichten
- 769 stemmen
Ik dacht dat je meer bedoelde je "eigen lijstjes in mijn films". Maar zoeken op jaartal in je eigen stemmen .....kan daar ook.
thunderball
-
- 5722 berichten
- 1377 stemmen
Ik stem ook niet op IMDb, maar kijk er wel regelmatig voor info over bepaalde acteurs en films.
Voor de rest zie ik er geen meerwaarde in om daar ook nog eens mijn stem uit te gaan brengen.
Beetje zonde van mijn tijd.
Bottleneck
-
- 8224 berichten
- 2105 stemmen
Kijk er ook vaak voor informatie over soundtrack, namen van acteurs, korte films, stem-statistieken zoals verschillen naar geslacht en leeftijd, af en toe een discussie thread etc. Stemmen heb ik geen behoefte aan, weet niet waarom precies, vind het 1 keer wel genoeg hier en heb geen zin om tijd te steken in het overzetten van stemmen.
Dk2008
-
- 10474 berichten
- 769 stemmen
Om zo wel hier als daar te gaan stemmen, vind ik inderdaad ook wel dubbelop. Wat hier niet op de site staat kan je daar dan wel bijhouden. Als je bovendien ook nog regelmatig je stemmen gaat wijzigen, (zoals ik heb gedaan) zou ik het zeker niet doen, hoop administratie.
Het is niet eerste keer dat ik hier mijn stemmen heb weggehaald. Wel zijn er hier de laatste jaren vergeleken met 2008 enorm veel films bijgekomen, hierdoor was het dit keer een flinke klus.
Ik heb het stemmen hier altijd erg moeilijk gevonden, en naar een goed systeem gezocht, maar nooit echt gevonden.
Ik zal er wel uniek in zijn, maar nu ze dus weer bij IMDb staan, heb ik veel minder neiging om ze weer aan te passen. Het heeft daar iets statisch, heel vreemd.
Bottleneck
-
- 8224 berichten
- 2105 stemmen
Ik heb het stemmen hier altijd erg moeilijk gevonden, en naar een goed systeem gezocht, maar nooit echt gevonden.
Ik zal er wel uniek in zijn, maar nu ze dus weer bij IMDb staan, heb ik veel minder neiging om ze weer aan te passen. Het heeft daar iets statisch, heel vreemd.
Misschien heeft dat met de halfjes te maken? De stemgemiddelden op IMDb zijn ook voor (vrijwel) alle films hoger dan hier op MM (als je die laatste maal twee zou doen). Is iets psychologisch denk ik; bij een 1-10 schaal is een 7 'prima/voldoende' terwijl diezelfde film op MM meer overeen zou komen met 3 dan met 3,5.
Een 3,5 op MM geef je eerder bij 'goed' omdat dat gevoelsmatiger al dichtbij de maximale score ligt van 5 (dat gat lijkt kleiner dan het gat tussen 7 en de maximale score van 10, mensen zijn minder gewend te denken in halfjes).
Dk2008
-
- 10474 berichten
- 769 stemmen
Ik heb de halfjes hier ook al heel snel laten vallen.
Psychologisch gezien zal het best wel kunnen dat er daarom daar hoger wordt gestemd.
De berichten daar zijn wel uitgebreider, waardoor vaak ook kleinere zaken worden aangehaald, die ook kunnen doen besluiten om hoger te stemmen. Maar het is in naslagvorm. Discussies direct bij de film zoals hier kunnen je stem beïnvloeden naar boven of naar beneden.
Stemmen heeft volgens mij hier een belangrijkere functie dan daar, waar erg veel naslag bij de film staat, zodat je stem en het gemiddelde van een film dan ook slechts een onderdeel daarvan is.
Dk2008
-
- 10474 berichten
- 769 stemmen
Stemmen op (heel) korte (animatie) films, doe ik nu daar ook maar ook nog steeds op de ouderwetse manier, op papier. . Dit stemmen wilde ik eigenlijk niet vanwege de overzichtelijkheid. Maar voor een volgend keer is het wel handig.
Van tv-series doe ik dan alleen als ik het nu nog leuk vind en dan eventueel afleveringen. Maar al die oude dingen van vroeger.... Anders dan met films, weet ik toch wel wat ik er nu van vind.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ondertussen toch ook al mijn stemmen overgezet. Was wel een serieus werkje en het kan zijn dat ik er een aantal ben vergeten maar ik heb het vooral gedaan vanwege de importeren mogelijkheid bij ICheckMovies. Nu ik ben ingelopen is het ook niet zo lastig om het bij te houden maar voor de rest zie ik geen nut om 2x te gaan stemmen.
Al is het wel handig dat ik eindelijk eens een score kwijt kan aan mijn Buster Keaton shorts die er hier niet op mogen.
Dk2008
-
- 10474 berichten
- 769 stemmen
Van tv-series doe ik dan alleen als ik het nu nog leuk vind en dan eventueel afleveringen. Maar al die oude dingen van vroeger.... Anders dan met films, weet ik toch wel wat ik er nu van vind.
Als het op de site staat, en dat zijn de meeste, stem ik er toch maar op. (En nog een hoop andere dingen die (vroeger) op tv zijn geweest.)
Leuker vind ik om van bepaalde series, op (een aantal) afleveringen te stemmen, vanwege de verschillen. Dit is wel minder populair merk ik, dan dat mensen de serie in één stem samen vatten. Al is het eerste juist correcter.
Hoewel het de overzichtelijkheid niet ten goede komt, is het voor de volledigheid wel handig. Ook in combinatie met I check movies, heb ik dan twee online naslagwerken.
Zandadder
-
- 2551 berichten
- 2896 stemmen
Ik wel. Bij elke stem die ik hier plaats, stem ik ook gelijk op IMDB. Het is maar 2 muisklikken.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Ben er ook mee bezig om alle stemmen over te zetten, vooral voor ICM. Hou van lijstjes
schram101
-
- 16544 berichten
- 2113 stemmen
In MovieMeter » Forum » De Site » Gebruikers » Stemmen jullie ook op IMDb?
Nee
alexspyforever
-
- 21137 berichten
- 2328 stemmen
Heb dat vroeger wel een paar keer gedaan, maar vond dat nooit zo tof zoals hier. Ik vind het systeem van bericht posten als persoonlijke mening en stemmen veel leuker. Dat er hier geen opdeling is gemaakt tussen reviews en een board per film vind ik goed. Nu ben ik sneller geneigd om reacties van anderen te lezen bij een film. Op imdb lees ik wel eens het board als ik wat meer wil weten over een film dat anderen misschien hebben opgevangen maar zelf veel bijdragen neen hoor. Reviews lees ik niet vaak, al zet ik voor de lol eens de filter op "hated it" als de lovende reacties me de keel uithangen
Dk2008
-
- 10474 berichten
- 769 stemmen
Ik vind die scheiding juist wel fijn. Ik hou best van discussiëren, alleen dat kan over heel veel onderwerpen. Over films, eigenlijk nooit veel gedaan. Verder kom ik geregeld reviews tegen waar me in kan vinden. Een bericht in het Engels en van zo'n tien regels is wel een opgave. Daarom doe ik het hier, hoewel het in het Nederlands al moeilijk is. En ik doe het louter voor mezelf (maar als iemand anders er ook nog wat aan heeft, prima).
Maar ik vind nog steeds, want dat was al voor 2008 dat hier erg veel films op staan, met geen /weinig berichten/stemmen en daar komt weinig verandering in.
Ook kan je daar op van alles stemmen, zonder dat je een reactie hoeft te verwachten, dat je te hoog, danwel te laag stemt, o.i.d.
Wel blijft het erg onoverzichtelijk, door de vele informatie. Het thumbs-systeem en vote-systeem bij toplijsten vind ik ook niks. Het forum lees ik ook zelden.
alexspyforever
-
- 21137 berichten
- 2328 stemmen
Ik denk dat het op de meeste filmsites wel zo zal zijn dat er meer stemmen en reacties zullen zijn bij bekendere, populairdere en ook meer recente films. Oudere films hebben doorgaans maar enkele pagina's reacties ondanks dat het soms wel klassiekers zijn of het moet al echt zo een filmserie zijn met een groot fandom zoals Star Wars, Harry Potter of Lord of the Rings. Persoonlijk vind ik er niks aan als een film al tientallen of meer dan honderd pagina's heeft met reacties, want welke gek gaat dat nu nog allemaal lezen. Soms vraag ik me af hoe mensen over een zelfde film of serie eindeloos kunnen blijven doorbabbelen alsof er niets anders bestaat in hun leven. Ik wil ook best wel over minder bekende en oudere films pratenmaarja blijkbaar denken de meesten daar zo niet over. Ik vind het jammer want er zijn nog heel wat oudere films die ik nog aan het ontdekken ben.
Dk2008
-
- 10474 berichten
- 769 stemmen
Ben ze na een jaar hier ook maar weer aan het terug zetten. Nog een derde te gaan, hoop tegen het eind van het jaar klaar te zijn. . (Ik schat tussen 3100-3200 stemmen. Heb er daar meer dan 4500.)
Dan samen met IMDb en ICM, heb ik dan toch een mooi online naslagwerk. Lijkt me wel voldoende. Hoewel ik de speelfilmenclopedie toch ook aardig onmisbaar vind.
Dk2008
-
- 10474 berichten
- 769 stemmen
Ze staan er weer op. En weer een week verder. Het aantal klopt aardig. Ik zal er wel een aantal missen, ook niet zo'n ramp. Ik kwam bij IMDb ook een aantal films tegen waarop niet gestemd, of weg, niet goed gepakt bij wijziging. De sterren zijn daar behoorlijk klein. Zoals ik hier stem, doe ik daar ook. En doe gewoon het vier-stemsysteem, 2.0/3.0/4.0/5.0, zo deed ik vroeger meestal ook op papier. Heb het zo een jaar geprobeerd bij IMDb en dat beviel me goed. Ben daar 5 jaar ingeschreven.
stinissen (crew films & series)
-
- 22449 berichten
- 71533 stemmen
Ik stem daar ook zie hier http://www.imdb.com/user/ur0837046/ratings?ref_=nv_usr_rt_4
John Milton
-
- 22065 berichten
- 11955 stemmen
Ik wel. Bij elke stem die ik hier plaats, stem ik ook gelijk op IMDB. Het is maar 2 muisklikken.
same here. en ook gelijk checken op ICM. aangezien MM geen shorts toelaat en ik soms nog wel eens wil stemmen op iets dat er nog niet opstaat, vind ik het ook handig voor een totaaloverzicht. Toevoegen kan, maar heb daar niet altijd tijd voor of zin in.
Dk2008
-
- 10474 berichten
- 769 stemmen
Hebben jullie dat ook een verschil?
bij see all ratings staat bij mij 4655, als ik daar op klik staat er 4652 titels.
Ik zie bij stinissen zelfs een verschil van 100.
stinissen (crew films & series)
-
- 22449 berichten
- 71533 stemmen
Hebben jullie dat ook een verschil?
bij see all ratings staat bij mij 4655, als ik daar op klik staat er 4652 titels.
Ik zie bij stinissen zelfs een verschil van 100.
Ik zou ook niet weten hoe dit mogelijk is....