- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Ik ben niet dood of spoorloos verdwenen
Ik ben niet dood of spoorloos verdwenen
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Zo raar altijd. Sowieso heeft een groep leden hier geloof ik last van ''druk'' en problemen met stemmen. Het is maar een hobbysite hoor.
Heel vreemd. En ook jammer in zijn geval.
Ik ervaar ook totaal geen druk op deze site. Hoogstens een heel klein beetje als ik moet klikken op het aantal sterren wat ik wil uitdelen voor een film. Maar dat is dan omdat ik de film voor mijn eigen gevoel de juiste beoordeling wil geven. "To watch" lijsten en de druk die erbij komt kijken snap ik ook niet echt. Ik kijk gewoon wat op mijn pad komt.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Die 'to watch' lijsten nemen bij mij ook niet af. Kijk ik er eentje, voeg ik er weer drie toe omdat ik die niet wil missen. En bepaalde genres geven ik dan bijna automatisch de voorkeur als ik ga kijken (horror, misdaad, thriller) waardoor er dus films al jaren te wachten staan (ook omdat ik vaak vrij lange periodes heb dat ik weinig kijk of schrijf). Een luxeprobleem dus, zo'n hobby met een onuitputtelijke bron : )
Heb trouwens gezien dat yorgos.dalman zich heeft uitgeschreven, jammer, kon me meestal wel vinden in z'n filmsmaak.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Heb trouwens gezien dat yorgos.dalman zich heeft uitgeschreven, jammer, kon me meestal wel vinden in z'n filmsmaak.
Ja een tijdje alweer. Jammer, een Sokurov liefhebber.
stinissen (crew films & series)
-
- 23437 berichten
- 76922 stemmen
Welkom terug kerel 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
Kondoro, zijn stemmen zijn gewoon verwijderd toen hij zich uitschreef bij de site 
Welkom terug AHWA!
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Er klopt wel iets niet met de meningen van AHWA? Volgens het profiel staan er 649 als mening gemarkeerd, maar wanneer je gaat zien bij meningen, dan staat er: AHWA heeft nog geen berichten als persoonlijke mening of recensie gemarkeerd
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Stemmen heb ik niet zo veel zin meer in, maar kunnen posten vond ik wel handig. Zeker in de sport- en tv-topics. Vandaar de reactivatie.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik zag net dat DVD-T zich uitgeschreven heeft, in maart al. Spijtig. Prettige user met een fijne schrijfstijl bij zijn reviews.
msLynch
-
- 78 berichten
- 493 stemmen
Oef, ik ben ook een behoorlijke tijd weggeweest (maanden? jaren?) maar ik ben weer terug en heb me voorgenomen weer wat actiever te posten. Ik heb nog een hele hoop films te beoordelen...
Ik twijfel een beetje of ik mezelf nog maar een keer moet voorstellen, haha.
niethie
-
- 7319 berichten
- 7243 stemmen
Je Portman avater komt me in elk geval nog bekend voor. Goede smaak verder en Lynch fans kunnen er nooit teveel zijn. Welkom terug dan maar. 
En DVD-T heb ik helemaal gemist destijds maar die is al een paar keer uit de dood herrezen dus wie weet. 
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3123 stemmen
En DVD-T heb ik helemaal gemist destijds maar die is al een paar keer uit de dood herrezen dus wie weet.
Klopt 
niethie
-
- 7319 berichten
- 7243 stemmen
Kijk aan, prettig je weer te zien.
Ben zelf niet altijd meer even actief op de fora dus vandaar dat wel vaker zoiets me totaal ontgaat...
scorsese
-
- 13162 berichten
- 11074 stemmen
Wie weet er waar The One Ring is gebleven? Hij heeft al vanaf begin maart geen recensies meer geschreven, en ik las die altijd graag van hem.
Roger Thornhill
-
- 6011 berichten
- 2445 stemmen
Laatste bezoek 11 mei - dat is inderdaad ook al een hele tijd geleden.
MaartenTuinstra
-
- 251 berichten
- 0 stemmen
En Serpico heeft ook al lang niet van zich laten horen.
Ste*
-
- 2070 berichten
- 1386 stemmen
Wie weet er waar The One Ring is gebleven? Hij heeft al vanaf begin maart geen recensies meer geschreven, en ik las die altijd graag van hem.
Ik kom nooit in het forumgedeelte, maar kom expres voor deze vraag hier even kijken.
Vind het ook apart dat hij er ineens niet meer is, lees zijn recensies ook graag inderdaad.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik weet waar The One Ring is gebleven 
Voor mijzelf zat het er al een jaar aan te komen dat ik minder op MovieMeter zou gaan zijn, maar ik probeerde het te voorkomen. De reden is simpel: ik heb gewoon een ander leven gekregen. Veel meer werk en meer nevenactiviteiten. Ik werk nu als programmeur afwisselend voor verschillende filmfestivals en dat werk zorgt er al voor dat ik heel veel over film praat en schrijf en in mijn vrije tijd doe ik daardoor graag vaak wat anders. Ik kijk dan nog wel veel films, maar voel iets minder de drang om nog een paar uur op het internet door te brengen om het weer over films te schrijven. Ik schrijf nog steeds graag (en liefst lange stukken), maar pak nu wat sneller andere onderwerpen.
Een tijd land heb ik gehoopt dat MovieMeter weer terug in mijn leven zou komen, want ik heb het gemist. Het zit na tien jaar ook echt in mijn systeem om een stuk te schrijven over de films en dat zou ik graag nog steeds doen. Het afgelopen half jaar baalde ik er echt van dat ik niets heb geschreven over The Assassin, Batman vs Superman (een van de grootste mislukkingen uit de filmgeschiedenissen, maar wel een fascinerende mislukking), Out 1 (hier wil ik nog graag tijd voor maken om er iets over te schrijven), Scarlet Street, Too Late for Tears en nog veel meer. Even had ik het idee opgevat om korte stukjes te gaan schrijven, maar daar ligt mijn interesse niet. Juist het uitweiden over de gedachtesprongen die in me opkomen of analyses uiteenzetten vind ik leuk. Een samenvatting van mijn mening vind ik zelf niet zo boeiend. Ook als lezer heb ik een volgens mij afwijkende voorkeur voor lange stukken.
Waarom dan niet af en toe online komen om bij de films die eruit schieten toch iets te schrijven? Dat lijkt me ook de beste optie. Dat was wel al in me opgekomen natuurlijk, maar meer dan 10 jaar heb ik met het gevoel geleefd voor iedere film een recensie te moeten schrijven. Toen ik merkte dat dit niet meer bijgehouden kon worden kreeg ik het gevoel dat dit een soort project van me was dat na lange tijd gefaald was. Dat zit uiteraard vooral in mijn hoofd. Het zorgde er evenmin voor dat MovieMeter aanvoelde als een soort grote klus die ik nog moest klaren.
Hoe dan ook, ik mis de site en ga proberen om inderdaad bij films waarover ik echt iets wil schrijven nog iets neer te zetten. Ik ga geen beloftes maken over de frequentie daarvan, want mijn leven heeft gewoon een ander ritme gekregen en ik weet niet zo goed hoe MovieMeter daar nu in gaat passen. Ik ben in ieder geval niet van plan om definitief te verdwijnen. Al zouden sommigen dat wel willen: het eerste wat ik zag toen ik vandaag inlogde was een privébericht met kritiek op mijn lange recensie bij een film die ik niet goed vond. Het is kennelijk arrogant om zo'n lang stuk te schrijven als het negatief is. Oh wel 
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
The One Ring Geen probleem, maar we hebben je wel graag. En ik hoop zeker dat je nog zal bijdragen tot de MM top 1000 volgend jaar.
scorsese
-
- 13162 berichten
- 11074 stemmen
Bedankt voor je heldere antwoord The One Ring. Net zo helder als je recensies.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
The One Ring En ik hoop zeker dat je nog zal bijdragen tot de MM top 1000 volgend jaar.
Ja, daar heb ik zeker oren naar.
Roger Thornhill
-
- 6011 berichten
- 2445 stemmen
En vooral je niets aantrekken van onzin over te lange recensies!
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Kan me er wel in vinden wat TOR zegt. Ik voer ook al jaren na elke film een mening in, de dagen na het zien. Kan het ook niet half, het is wel of niet.
Hoop dat The One Ring gewoon reviews blijft schrijven, las ze vaak wel. Tikje lang zijn ze wel, maar als ze inhoudelijk goed zijn is dat geen punt toch.
John Milton
-
- 24220 berichten
- 13385 stemmen
Ik hou van (inderdaad goed onderbouwde) lange recensies. En zeker als ze van TOR zijn.
Zelf doe ik dat ook meestal alleen bij films die ik positief beoordeelde, al ontsnapt ook mij wel eens een rant.
Dus blijf vooral af en toe wat schrijven TOR!
niethie
-
- 7319 berichten
- 7243 stemmen
Naomi Watts lijkt ook opeens van de moviemeter-aardbodem verdwenen te zijn. Iemand iets in de roddelbladen gelezen over Vanessa Hudgens die een nieuwe scharrel heeft, of zou hij het gewoon druk hebben?
Ook lijkt stinissen opeens heel inactief. In die 7 dagen dat hij nu niet gestemd heeft zouden normaal al minimaal 50 stemmen moeten staan, dus dat lijkt me niet goed, hehe?