- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Newbies
Newbies
KarinV
-
- 186 berichten
- 944 stemmen
Dus m.a.w. in privemailtjes mogen we gewoon schelden? Vreemde wereld dan.
stinissen (crew films & series)
-
- 22561 berichten
- 73048 stemmen
En dan nog vind ik het niet juist dat deze persoon mij dan gewoon mag uitschelden en dat dat blijkbaar wordt toegestaan.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Kijk, ik heb deze ochtend op mijn e-mailadres een mail gekregen van iemand die inlichtingen wou over de film Samson and Delilah.
Hij heeft mijn adres via MM gevonden. Ik heb die persoon vriendelijk én beleefd geantwoord. Dat kost niet meer dan vloeken en schelden. Zijn het teveel mails naar mijn goesting en steekt het me tegen, dan plaats ik gewoon geen e-mailadres, zo simpel is dat. Als je een adres plaatst is het toch met de bedoeling dat je bereikbaar zou zijn? Ik heb tenminste op school nog elementaire beleefdheid gekregen in het vak Burgerlijke Opvoeding...
KarinV
-
- 186 berichten
- 944 stemmen
Dank je Stinissen. Ik kan me best voorstellen dat ze een beetje kwaad werd over de mailtjes, maar snap niet waarom ze mij dan uitscheldt. Waarschijnlijk omdat als ze dat bij Jordy ofzo doet, ze verwijderd kan worden. Ze weet dus blijkbaar precies welke persoon ze moet hebben daarvoor.
Inderdaad, iemand met zo'n mailadres kan ik niet serieus nemen. Maak dan een ander mailadres aan, als je tenminste uberhaupt serieus genomen wil worden.
KarinV
-
- 186 berichten
- 944 stemmen
Ik heb tenminste op school nog elementaire beleefdheid gekregen in het vak Burgerlijke Opvoeding...
Ik heb dat niet gehad, maar ik weet wel hoe ik tegen iemand kan zeggen dat ik ergens niet van gediend ben. Tenzij die persoon gaat schelden, want dan kan ik het ook. En ik weet uit ervaring dat niet reageren op mailtjes waar je je aan irriteert altijd nog het beste is.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Zeg ik niet. Goed lezen is blijkbaar een probleem. Je gaat niet eens op mijn vragen in.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Ik heb die persoon vriendelijk én beleefd geantwoord. Dat kost niet meer dan vloeken en schelden.
Ja, maar als jij honderden agressieve mailtjes en pm's kreeg of je wel eens even heel snel je stem bij Samson and Delilah zou willen verantwoorden, dan zouden de zaken ook wel anders liggen, toch?
Volgens mij moet je een e-mailadres opgeven als je je registreert voor MM. Dat adres wordt vervolgens automatisch weergegeven tenzij je expliciet ergens aanvinkt dat niet te willen, en daar zou je makkelijk overheen kunnen lezen. Het is (daarnaast) goed mogelijk dat Birdy alleen maar tijdelijk een adres heeft aangemaakt om even te kunnen registreren, om daarna nooit meer mail te lichten op dat adres (doe ik zovaak als ik mij ergens aan wil melden). Dat zou in ieder geval wel het wat vreemde adres (deels) verklaren.
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
PM's maak je niet openbaar, Karin. Daar zijn het Private Mails voor. Weleens van nettiquette gehoord?
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3193 stemmen
...Birdy maar voor mijn is het een cheater en ook al...
Het zit je wel erg dwars he? Misschien moet je trouwens eens wat punten en hoofdletters in je berichten plaatsen. Beetje lastig te lezen zo.
roda
-
- 1670 berichten
- 961 stemmen
één berichtje van haar op het forum zoals: hallo, mijn naam is Tanja ik ben 54 jaar oud, en ik ben sinds mijn 26e afgekeurd en heb sindsdien tijd genoeg gehad om zoveel films gezien te hebben.
dus jullie hoeven je niet zo op te winden, meneer Stinissen, mevr. Voorn en meneer De RopLuc
zoiets was ongeveer goed genoeg geweest.
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
meneer Stinissen, mevr. Voorn en meneer De RopLuc
LOL
KarinV
-
- 186 berichten
- 944 stemmen
PM's maak je niet openbaar, Karin. Daar zijn het Private Mails voor. Weleens van nettiquette gehoord?
Ja zeker!! Maar dat interresseert mij niks als iemand gaat schelden.
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
Ik vind dit echt om te huilen gewoon. Als iemand mij in een topic af zit te kraken over mijn e-mail adres en dat ik dús niet serieus te nemen ben dan zou diegene het bij mij verbruid hebben. Komen er dan ook nog eens 25 PM's achter elkaar waarin ik als de donder om opheldering wordt gevraagd dan was 't bij mij genoeg geweest.
Het is iemands volste recht om welk woord dan ook in een e-mailadres op te nemen en daar heeft helemaal niemand ook maar iets mee te maken. Het is op moviemeter niet verplicht om te posten als je wil stemmen. Dat iemand anders het wel netter zou vinden, of fatsoenlijk, dan is dat heel mooi en aardig maar het hoeft niet.
Ook ik heb wel eens per abuis op een film gestemd die nog niet uit was. Ik denk dat iedereen die boven de 1000 stemmen in ieder geval wel eens zit te twijfelen of die die film nu wel of niet gezien heeft. Daarbij is dit een film-site waar je op kunt stemmen. Geen doorberekingen van loopbanen van intercontinentale nucleare ballistische raketten. Relativeren is een kunst op zich.
Dat er gescholden wordt in een PM is niet netjes (hoe begrijpelijk de oorzaak ook is), maar dat betekent niet meteen dat dat breed uitgemeten moet worden in een openbaar topic. Moderators zijn er niet voor niets.
Ik vind het heel apart dat birdy zo wordt 'welkom' geheten en ik denk dat daar best wel wat mis mee is. Als ik dit over me heen had gekregen was ik mooi gekapt.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Jezus zeg, hoe lang wordt hier nog over doorgezeken? Een soortgelijk topic als dit werd bij de verandering van de site nog gesloten, inmiddels weet ik weer waarom dat werd gedaan....
Get a life!
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3193 stemmen
Ik vind het heel apart dat birdy zo wordt 'welkom' geheten en ik denk dat daar best wel wat mis mee is. Als ik dit over me heen had gekregen was ik mooi gekapt.
Mwoa, ik vind het niet meer dan logisch dat mensen bedenkingen hebben als er iemand binnenkomt, vrolijk in een dag of 2 meer dan 10000 stemmen te plaatsen en verder helemaal niets van zich laat horen. Maar ja, waarom stinissen bijvoorbeeld nog steeds Birdy als een 'cheater' uitmaakt snap ik ook niet helemaal. Jordy heeft gezegd dat alles goed is en daarmee is de kous af.
KarinV
-
- 186 berichten
- 944 stemmen
Dat er gescholden wordt in een PM is niet netjes (hoe begrijpelijk de oorzaak ook is), maar dat betekent niet meteen dat dat breed uitgemeten moet worden in een openbaar topic. Moderators zijn er niet voor niets.
Ik het betreffende berichtje doorgestuurd, maar heb daar helaas geen antwoord op ontvangen. Bij deze kap ik met deze discussie.
Nogmaals: schelden wordt blijkbaar toegestaan, ik zal het onthouden.
Quido
-
- 14638 berichten
- 6062 stemmen
Nogmaals: schelden wordt blijkbaar toegestaan, ik zal het onthouden.
Wat is dit toch voor onzin? Wat kunnen wij eraan doen en waarom zou je het onthouden? Hou er toch gewoon mee op!
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
[quote]Queto Yurlunyur schreef:
Dat bedoel ik met geen e-mailadres te geven, ik bedoelde eigenlijk weer te geven, openbaar te maken...
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
dus jullie hoeven je niet zo op te winden meneer De Rop Luc
Zeg, ik heb mij nog geen minuut opgewonden hoor. Ik heb enkele pagina's eerder al gezegd dat ik de ganse boel hilarisch vindt...
sn@ke
-
- 2077 berichten
- 888 stemmen
KarinV
-
- 186 berichten
- 944 stemmen
Wat is dit toch voor onzin? Wat kunnen wij eraan doen en waarom zou je het onthouden? Hou er toch gewoon mee op!
Jullie niet, maar de moderator wel!! En daar gebeurt dus niks mee.
En bij deze hou ik er inderdaad mee op. Met deze discussie dan, niet met Moviemeter zelf
kappeuter (crew films)
-
- 74045 berichten
- 5899 stemmen
Jezus zeg, hoe lang wordt hier nog over doorgezeken? Een soortgelijk topic als dit werd bij de verandering van de site nog gesloten, inmiddels weet ik weer waarom dat werd gedaan....
Get a life!
Dit omschrijft mooi waarom dit topic nu ook gesloten wordt.
Als je voortaan twijfels of klachten hebt over een bepaalde user, graag via PM naar een van de moderators.
Wanneer WIJ vinden dat we in moeten grijpen, zullen we dat doen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.