• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.031 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.063 acteurs
  • 198.998 gebruikers
  • 9.371.614 stemmen

Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)

zoeken in:

Ik ben echt stapeldol op dieren en heb zelf twee katers: Billy en Bert!

V

• 8369 berichten
  • 3363 stemmen

Het is alweer een tijdje geleden, dus jullie zullen wel denken 'waar blijft V met een fotoupdate?'. Nou, vooruit dan maar:

(afbeelding)

Lastig leren zo.

(afbeelding)

Pacino twee maanden oud, lekker aan 't zonnen.

(afbeelding)

Nsfw-alert: V's ontblote rechterbeen.

(afbeelding)

Onderduikadres van De Niro.

(afbeelding)

Moest even flink over het balkon heen hangen, maar dan heb je ook wat.

(afbeelding)

Superstoere Pacino!!!

Nou, tot over een maand of zes maar weer.

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

schattige katjes heb je!

klute89

• 3649 berichten
  • 0 stemmen

Mooie foto's, mooie katten.

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

Dit is mijn hondje Breezer, en ze is gek op rare poses nemen voor de foto

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

En dit is Jarie (naam heb ik niet verzonnen)

(afbeelding)

En dit is Fleurtje.

(afbeelding)

klute89

• 3649 berichten
  • 0 stemmen

Mooie huisdieren.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb geen dieren. Dieren horen thuis in de vrije natuur, ze zijn niet gemaakt om opgesloten te zitten.

Trouwens, wie zijn wij mensen eigenlijk om te denken dat we dieren zomaar in gevangenschap laten leven.

klute89

• 3649 berichten
  • 0 stemmen

Ehh...

matthijs_013

• 3631 berichten
  • 5741 stemmen

Waarom blijven de katten dan toch altijd terugkomen naar de huizen van hun baasjes?

Lad

• 5700 berichten
  • 0 stemmen

Omdat ze niet beter weten.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

matthijs_013 schreef:

Waarom blijven de katten dan toch altijd terugkomen naar de huizen van hun baasjes?

Omdat ze na al die jaren niet meer gewend zijn om in de natuur te overleven. Ze zijn het gewend om gevoed en vertroeteld te worden en denken dat het normaal is. Mensen denken ook dat het normaal is.

Maar raad eens .... Het is helemaal niet normaal.

Het woord baasje is nog zoiets. Voordat er mensen op Aarde waren, bestonden er geen huisdieren en baasjes. Enkel dieren en prachtige natuur. Wat is het dan dat sommige exemplaren van het menselijke ras inprent dat ze superieure wezens zijn en dat ze de baas kunnen spelen over andere levende wezens. Levende wezens, mensen, dieren, huisdieren, noem het hoe je wil.

Het enige wat ik wil zeggen is dat al die dieren niet op de wereld zijn gezet om voor het plezier van de mensen te dienen. Dieren zijn oorspronkelijk jagers en prooien en onderdelen van de voedselketen. De natuur is soms bikkelhard, maar dat is het enige juiste en dat is hoe het moet zijn.

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

De enigste huisdier die ik ooit heb gehad is een goudvis. Hij hield het uiteindelijk maar liefst een half jaar vol!

Max en Joep

• 1815 berichten
  • 0 stemmen

ik heb Max, Joep en Klaas (katten)

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3280 stemmen

Ze zijn het gewend om gevoed en vertroeteld te worden

En weet je wat die katten daarvan vinden? Die vinden dat keigaaf!

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

BoordAppel schreef:

En weet je wat die katten daarvan vinden? Die vinden dat keigaaf!

Ah, dus jij kan gedachtenlezen?

Jongen, lees mijn volledig bericht. Ik heb me duidelijk proberen uit te drukken en ik ben overtuigd van mijn gelijk.

Ik heb geen zin om er nog dieper op in te gaan.

Het is niet mijn bedoeling geweest om hier een discussie uit te lokken. Het was enkel mijn bedoeling om mijn mening te geven.

niethie

• 7319 berichten
  • 7243 stemmen

@V. Stoere katten hoor. Ennu komt er ooit nog een Brando bij?

@Rianneke_Dan. Lief hondje die inderdaad nogal rare poses aan lijkt te nemen (vooral op de derde foto) grappige naam ook Breezer. En uiteraard ook twee leuke katten.

@Nomak. Kattenfluisteraar van beroep ofzo?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

niethie schreef:

@Nomak. Kattenfluisteraar van beroep ofzo?

Wel, het gaat me niet enkel om katten. Ik heb gewoon teveel respect voor dieren om hun de vrijheid die ze verdienen te ontnemen.

Kijk als iemand huisdieren heeft heb ik er geen problemen mee. Iedereen doet maar.

Maar ik denk dat toch iedereen met me akkoord is dat dieren oorspronkelijk niet gemaakt zijn om door mensen opgevoed te worden en dergelijke.

Ik probeer alle dieren gewoon in hun waarde te laten en ze horen thuis in de vrije natuur. En een hond met een jasje en andere kledingstukken, dat hoort gewoon niet.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3280 stemmen

Ah, dus jij kan gedachtenlezen?

De gedachten van een kat die tevreden spinnend de netjes voor zijn neus klaargezette maaltijd nuttigt? Ja, die gedachten kan ik erg goed lezen.

Mens en dier gebruiken elkaar al eeuwen om te overleven en dat is heel erg normaal.

niethie

• 7319 berichten
  • 7243 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

Wel, het gaat me niet enkel om katten. Ik heb gewoon teveel respect voor dieren om hun de vrijheid die ze verdienen te ontnemen.

Kijk als iemand huisdieren heeft heb ik er geen problemen mee. Iedereen doet maar.

Maar ik denk dat toch iedereen met me akkoord is dat dieren oorspronkelijk niet gemaakt zijn om door mensen opgevoed te worden en dergelijke.

Ik probeer alle dieren gewoon in hun waarde te laten en ze horen thuis in de vrije natuur. En een hond met een jasje en andere kledingstukken, dat hoort gewoon niet.

Begrijp je standpunt ook wel hoor, in zekere zin ben ik het wel met je eens al moet ik toegeven dat dieren wel enorm veel plezier met zich meebrengen, misschien wat egoistisch van de mensen maar zoals verschillende voorgangers al hebben gezegt vind zo'n beest het helemaal niet erg en vele laten dat ook vaak genoeg merken.

Ben trouwens ook geen voorstander van een beest in een kooi (konijnen, cavia's ed) of zoals je al zei nog erger een hond met kleertjes die enkel dient als modepop.

matthijs_013

• 3631 berichten
  • 5741 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

Omdat ze na al die jaren niet meer gewend zijn om in de natuur te overleven. Ze zijn het gewend om gevoed en vertroeteld te worden en denken dat het normaal is. Mensen denken ook dat het normaal is.

Maar raad eens .... Het is helemaal niet normaal.

Het woord baasje is nog zoiets. Voordat er mensen op Aarde waren, bestonden er geen huisdieren en baasjes. Enkel dieren en prachtige natuur. Wat is het dan dat sommige exemplaren van het menselijke ras inprent dat ze superieure wezens zijn en dat ze de baas kunnen spelen over andere levende wezens. Levende wezens, mensen, dieren, huisdieren, noem het hoe je wil.

Het enige wat ik wil zeggen is dat al die dieren niet op de wereld zijn gezet om voor het plezier van de mensen te dienen. Dieren zijn oorspronkelijk jagers en prooien en onderdelen van de voedselketen. De natuur is soms bikkelhard, maar dat is het enige juiste en dat is hoe het moet zijn.

Je weet wel erg de vrijheid van de natuur te verheerlijken. Die o zo zielige katten houden het niet langer dan 5 minuten uit. De natuur is niet vrij voor dat soort diersoorten, die worden vrijwel meteen aan flarden gescheurd door sterkere dieren.

Of heb je nog nooit van de kringloop van de natuur gehoord??

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

matthijs_013 schreef:

Je weet wel erg de vrijheid van de natuur te verheerlijken. Die o zo zielige katten houden het niet langer dan 5 minuten uit. De natuur is niet vrij voor dat soort diersoorten, die worden vrijwel meteen aan flarden gescheurd door sterkere dieren.

Katten houden het niet lang uit in de natuur. En dat is de schuld van de mens! Door die dieren op te sluiten en binnenshuis op te voeden weten ze niet meer hoe ze buiten moeten overleven.

matthijs_013 schreef:

Of heb je nog nooit van de kringloop van de natuur gehoord??

Heb je wel mijn laatste 2 zinnen gelezen of lees je alleen wat je wil lezen???

Bart Simpson

• 2153 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb veel dieren gehad:

2 grasparkieten = dood

1 konijn = dood

27 goudvisjes = dood

1 mier = dood (toen ik klein was had ik ooit een miertje gevangen die ik bewaarde in een glazen pot. Ik gooide er ook ''voedsel'' in, maar hij ging snel dood.)

Tegenwoordig heb ik:

9 goudvisjes.

En nee, deze heb ik al meer dan 2 jaar. Nu weet ik dat ik geen 27 goudvisjes in 1 aquarium kan doen en elke dag 1 zo'n potje voedsel aan ze moet voeren

Alleen mijn konijn was mijn meest serieuze huisdier. Ik had hem kei lang, maar hij is een jaar geleden overleden

En de grasparkieten bleken ziek te zijn bij aankoop.

Die zijn meteen na 1 dag dood gegaan.

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Tjee, da's het meest deprimerende berichtje dat ik in 6 jaar MM heb gelezen. .

Zandkuiken

• 1744 berichten
  • 1429 stemmen

Bart Simpson schreef:

En de grasparkieten bleken ziek te zijn bij aankoop.

Die zijn meteen na 1 dag dood gegaan.

Is inderdaad een schrijnend relaas, maar de manier waarop Bart Simpson het vertelt maakt het wel een beetje tragikomisch . Na al die ellendige ervaringen met het bestaan als huisdierbaasje, dat er nog eens bovenop. Ik zie Bart al binnenkomen in het asiel, terwijl die dieren het doodsbenauwd krijgen, een gewisse dood in de ogen kijkend. Konijnen die bleek wegtrekken, vissen die een verstopplaats zoeken in dat veel te kleine aquarium, gewonde vogels die met één vleugel trachten weg te flapperen, dat soort taferelen.

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Is inderdaad een schrijnend relaas, maar de manier waarop Bart Simpson het vertelt maakt het wel een beetje tragikomisch
Inderdaad, ik heb in 4 jaar MM nog niet eerder zo hard gelachen.

Sorry.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12839 stemmen

Nomak schreef:

De natuur is soms bikkelhard, maar dat is het enige juiste en dat is hoe het moet zijn.

Mens -> onderdeel van natuur -> enige juiste -> huisdieren -> zoals het moet zijn.

Zijn we daar ook weer uit.

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

. Op die manier is dus alles zoals het moet zijn.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12839 stemmen

Ik ga gewoon af op zijn idealisme. Spreek me er verder niet over uit.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Die arme anemoontjes die tegen wil en dank huisvesting bieden voor clownsvisjes, je reinste slavernij is het!

Huisdier + mens is gewoon weer een ander voorbeeld van een symbiotische relatie tussen twee verschillende levensvormen. Niets mis mee.

Dat het tegen de gevoelens van het arme diertje in gaat is al helemaal onzin. Overleven is voor die beesten het enige dat telt.

Tayama

• 1102 berichten
  • 522 stemmen

Alles gaat zoals God het wilt.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.