- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
ibendb
-
- 5037 berichten
- 3219 stemmen
Schattig, Linn! En erg leuke kiekskes, Brix!
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
Geen insecten topic aanwezig, dus hier maar bij.
Ongeveer een week geleden verschenen er foto's van een spin die een slang opeet. Best een bijzondere foto, aangezien dit soort dingen bijna nooit gebeuren.
''In 2012 a large individual was photographed killing and consuming a half-meter-long brown tree snake.''

Denk niet dat het hetzelfde spin is, maar ook een soortgenoot.

Dit is hetzelfde soort spin die een vogel opeet.

Spinsoort is de 'Golden orb weaver spider'. Grootste exemplaar ooit gemeten bedraagt zo'n 7 cm. Geen zorgen, want die komen in Europa (nog) niet in voor.
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Gadverdamme ga weg met die ranzigheid 
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Gatverdamme.
*acuut jeuk* Vieze beesten.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
Ik was ook verrast toen ik de foto's zag. Dat zulke kleine insecten grotere dieren aanvallen en van winnen. Dat kan je ook bijv. over mieren zeggen, maar er is toch een verschil dat 1 spin 1 slang doodmaakt of dat 400 mieren op een mot afrennen.
Nadat ik de foto's had geplaatst wou ik slapen en net voordat ik ging slapen liep er een kleine spinnetje op m'n plafond. Uiteraard heb ik het weten te grijpen en heb ik het insect buiten vrijgelaten. Alleen tegen muggen ben ik niet zo genadig.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Waar laat zo'n spin zo'n slang in godsnaam? Zijn lichaam ontploft dan toch? 
eppo349
-
- 874 berichten
- 4064 stemmen
Er zijn van die dagen......

Mijn hond is zowat 8 maanden oud en was zijn kussen beu.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Haha oh god! De mijne heeft dat gedaan met een (nieuwe) rol keukenrol, en had overal snippers, dat vond ik al een drama. Maar die van jou kan er ook wat van 
ibendb
-
- 5037 berichten
- 3219 stemmen
Ik ga dat niet opruimen! 
Baziel had ooit eens zo'n soort Fatboy die hij ook zo heeft verscheurd.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Geen insecten topic aanwezig, dus hier maar bij.
Ongeveer een week geleden verschenen er foto's van een spin die een slang opeet. Best een bijzondere foto, aangezien dit soort dingen bijna nooit gebeuren.
''In 2012 a large individual was photographed killing and consuming a half-meter-long brown tree snake.''
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12842 stemmen

Een zeldzaam rustig moment. Normaal zit ze overal op, aan en onder.
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Wat een prachtige foto! De kat lijkt bijna van hetzelfde materiaal als de ondergrond 
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Mee eens, erg mooi die foto (en de kat uiteraard)
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Haha! Wat een heerlijke luiwammes zeg, ploft gewoon neer bovenop de bank. En die ander heeft ogen.... boh. Erg indringend. Mooi beest zeg.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Ja, dat is haar favoriete plekje daar.
Kan ze alles in 't oog houden, het binnen- en buitengebeuren a.h.w. (tenminste als ze niet ligt te dutten) 
Ze heet Diva, maar Divan was ook goed geweest.
Zorro ziet er wat "gevaarlijker" uit dan hij is hoor, maar krijgt wel overal aandacht door z'n uiterlijk, en dat heeft hij graag, haha.
Heeft ook wel geluk gehad, van Spanje, in een doos langs de autoweg, naar een fijn thuis.
En meteen aangepast ook.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Hadden we deze tegen Duitsland gehad.....
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Sinds woensdag uit het asiel gehaald, deze grote lobbes, reu, drie jaar, asbakkenras waarbij vooral de windhond naar voren komt... Harry!

Hij heeft nog wat moeite met alleen zijn, maar verder doet 'ie het geweldig!
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Top Pruim! Ik zit ook al een tijd te neuzen op dierenasiel-sites. Wil ook graag een hond voor mezelf. Altijd mooi wanneer mensen zo'n dier een 2e kans willen geven. 
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Wat een lieverd! En de hond is ook leuk. 
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Wat een leuke lobbes en fijn om te horen dat hij nog een kans heeft gekregen 
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Tops Pruim 
Veel geluk allebei.
Lijkt ook wel zo'n "Spaanse verschoppeling" te zijn.
Daar zit meestal Windhond bloed in.
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Dank mensen -en vooral Eline- voor de mooie complimenten. Brix, je bent een kenner, want Harry komt oorspronkelijk inderdaad uit Spanje en is via nogal wat omwegen in Nederland en uiteindelijk bij ons terecht gekomen. Hij is ontzettend leergierig, kan al prima eventjes alleen zijn. Ik ben apetrots op 'm!