- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
Hihihi, kippen knuffelen
? Neem me niet kwalijk, maar dit beeld vind ik bijzonder grappig. Zie het al helemaal voor me...

Number23
-
- 8638 berichten
- 5681 stemmen
Dat beest kan kopstoten geven, dat wil je niet weten.
Number23
-
- 8638 berichten
- 5681 stemmen
Niets met opvoeding te maken gehad. Gewoon jonge leeftijd waarin je experimenteert... Als je erg jong bent sta je niet stil van grenzen van dieren, je doet het gewoon...
Mijn interesseert een insect me niet, als het in de weg staat of ik heb er last van, gaat het natuurlijk gewoon dood. Ik slaap er geen nacht minder van.

En wat insecten betreft, ik heb ook zo'n maat die geen insecten pijn wil doen. Wat een watje zeg. Okay je kan een dierenvriend zijn (ben ik zeker ook), maar alles met meer dan 4 poten gaat zonder twijfel naar het hiernamaals. Mocht ik er een tegenkomen dan he, ik ben geen verdelger ofzoiets 
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Er zijn vaak nog eerst andere oplossingen met insecten en andere ongewenste beestjes,
buiten zetten of zo 
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
Nee, maar om nou te zeggen dat je ze nóóit doodmaakt klopt ook niet helemaal. Je kan het wel zo stellen dat je ze nooit expres doodtrapt, drukt of mept. Maar of je het nou bewust of onbewust doet, je dood ze toch. Of je nou s'avonds aan het wandelen bent en je trapt er een zooi plat of je krijgt met de auto, scooter of fiets ook een paar tegen je aan... Dat betreft insecten.
Dieren dood ik nooit expres en heb het nooit zo bedoeld. Maar als het aankomt dat er bijv. een kraai op de snelweg voor mijn auto loopt en ik hem niet kan uitwijken zonder een ongeluk te krijgen, ja dan gaat die onder de wielen. Om mezelf tegen een andere auto aan te rijden voor een vogel is niet in mij besteed. Ik ga vanuit dat het voor iedereen met een gezond verstand ook hetzelfde betreft, al ben je diervriendelijk en zou je ze nooit iets aandoen.
Er zijn vaak nog eerst andere oplossingen met insecten en andere ongewenste beestjes,
buiten zetten of zo
Dit doe ik bij insecten zoals spinnen en lieveheersbeestjes die in mijn kamer rondlopen/rondvliegen. Muggen is weer wat anders. Als ik om 5 uur wakker wordt gemaakt door een mug, dan mep ik het liever dood dan een uur lopen zoeken en proberen op te pakken om buiten los te laten.
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Ik ben het zeker met je eens. Als ik door de tuin loop heb ik waarschijnlijk elke keer weer wat beestjes gedood, dus zo fanatiek ben ik ook weer niet
Maar als ik het mij bewust ben, krijg ik het niet (gemakkelijk) over mijn hart om een dier te doden.
Muggen is inderdaad een grensgeval, erg irritant. Mij lusten ze gelukkig niet graag 
Number23
-
- 8638 berichten
- 5681 stemmen
Gisteren trouwens nog iets hartverscheurend gezien. Zat bij me vader thuis de Veronica-magazine te lezen toen ik een klap tegen het raam hoorde. Op dat moment negeerde ik het nog, maar toen begon ik te na te denken. Na een tijdje ging ik buiten kijken of een inmiddels naar voorgevoel klopte. En jah hoor, ik was getuige van de laatste paar ademstoten van een merel.
Dan krijg ik wel een flinke krop in me keel hoor, arm beestje.
dimi303
-
- 3418 berichten
- 3665 stemmen
Nogmaals mijn drie deugnieten met hier en daar nieuwe pics:
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Haha, Maastrichts dialect he. 
Number23
-
- 8638 berichten
- 5681 stemmen
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Jep. ''Geis ste mèt?'' ''Höbse honger? Mosse get ete?'' Lijkt inderdaad wel Duits ja.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Jep. ''Geis ste mèt?'' ''Höbse honger? Mosse get ete?'' Lijkt inderdaad wel Duits ja.
ook al is het niet te ontcijferen.
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Mooi hoor, Dimi, een hoog knuffelgehalte
(of houden ze daar niet van?)
En alle drie hebben ze best een bijzondere kleur ogen, jouw katten.
dimi303
-
- 3418 berichten
- 3665 stemmen
Mooi hoor, Dimi, een hoog knuffelgehalte
(of houden ze daar niet van?)
En alle drie hebben ze best een bijzondere kleur ogen, jouw katten.
Enkel de kleinste moet er niet echt van weten, de andere twee hebben niks liever. 
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Haha, het zijn wel fotomodelletjes hoor. 
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Haha, het zijn wel fotomodelletjes hoor.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Sinds eergisteren heeft een vriendin van mij er een tweede hond bij.
Afkomstig uit het dierenasiel, en gevonden langs de autoweg in Spanje, samen met zijn broertje, in een doos.
Beide ongeveer 7 maanden oud nu.
Het broertje had inmiddels al een nieuw tehuis gevonden.
Er zit iets van Windhond in deze kruising.
Erg vriendelijk, moet vanalles nog leren, maar pikt het gauw op (wel al zindelijk in huis) en verdraagt zich goed met de reeds aanwezige hond.
Vanmiddag even dit plaatje laten maken.
Nu heb ik dus twee oppas honden, Diva en Zorro (die laatste is de nieuweling)
(Door de bruin-zwarte kleurtekening lijken de poten op de foto dunner dan in werkelijkheid)

Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Mooi dat het beestje er nog is en een nieuwe kans heeft gekregen,
ziet er erg lief uit:)
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Gisteren (toen de zon nog scheen
) even bij de "dierentuin" van mijn zus langs geweest, om de nieuwe aanwinsten te bewonderen...drie grappige kuikentjes.
Meteen nog maar wat plaatjes van de rest van de beestjes gemaakt.
(Er zijn er nog meer dan op de foto's)
Al met al weer wat (leuk) werk in het vooruitzicht voor wanneer ik weer een tijdje oppas mag spelen 

Dit zootje ongeregeld mag er even niet bij.

Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Ja, dat kan ik toch niet anders dan erg vertederend vinden 
Jimmiie
-
- 586 berichten
- 51 stemmen
ja, pas maar op met je CK jeans en je dure italiaanse moccasins 
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
Ons nieuwe lieve vriendje Neko
Ze is erg braaf maar ook erg nieuwsgierig!!
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Aaah echt super schattig, en wat een leuke naam ook