- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- The One Ring's (mini)-marathon
The One Ring's (mini)-marathon

The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Aangezien ik vandaag 1 jaar op MM aanwezig ben, leek het me wel leuk om een kleine marathon te houden. Ik ga hier absoluut geen record neerzetten (heb ik ook totaal geen behoefte aan). Ik ga voor 5-6 films. De zesde: The Royal Tenebaums is onder voorbehoud, dus als ik er tegen die tijd nog zin in heb. Bij elkaar duren ze 11 uur. Dit zijn ze:
1. No Man's Land
2. Charlie and the Chocolate Factory
3. Kill Bill 2
4. The Ladykillers
5. Layer Cake
(6. The Royal Tenenbaums)
Ik laat na elke film even weten hoe het er voor staat

speedy23
-
- 18926 berichten
- 14043 stemmen
Ik ga voor 5-6 films.
Oeieoeieoeie... Is dat ook een marathon? Zulke doe ik regelmatig.

damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
boven de 10 uur is het voor mij een marathon
GO OneRing

mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
6 films vind ik al onmenselijk !
Veel Plezier Rob.

The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Oeieoeieoeie... Is dat ook een marathon? Zulke doe ik regelmatig.
Haha, voor mij is dat al immens lang. Drie is tot nu toe mijn record.
No Man's Land was in ieder geval een goede start. Indrukwekkende film.
3,5*
Op naar Charlie and the Chocolate Factory!

The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Tim Burton's versie van Charlie and the Chocolate versie is veel leuker dan het origineel. Met name dankzij Depp.
Weer een 3,5*.
Nu over naar de film waar ik eigenlijk het minst zin in heb: Kill Bill Vol. 2!

Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Goede set, vooral No Man's Land is erug leuk.

moviefreak#1
-
- 14232 berichten
- 18421 stemmen
Maar The Ladykillers is een echte Marathonkiller

feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1690 stemmen
Geniet van Kill Bill en de andere films En gefeliciteerd met je jaar lidmaatsschap, ga ik ook doen als ik in april 2 jaar lid ben

The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Kill Bill Vol. 2 is weer een leuke film voor Tarantino om te laten zien wat hij kan, maar net als deel 1 vindt ik het minder interessant dan zijn gangsterfilms.
3*
Tijd voor de marathon-killer: The Ladykillers

Doom
-
- 8212 berichten
- 1495 stemmen
Hmm is een erg kleine marathon, maar zou het ook niet zomaar nadoen. Kijkse!

The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Voor de Coens is The Ladykillers inderdaad matig, maar slecht wil ik hem nog niet noemen. Vermakelijk tussendoortje.
3*
En dan nu: Layer Cake!

The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Tegenvaller van de avod, die Layer Cake. Misschien is deze tijd van de dag ook niet geschikt voor zo een ingewikkeld verhaaltje. Ik had meer een actiefilm verwacht.
3*
En hier laat ik het bij. The Royal Tenenbaums kan wel tot een andere keer wachten. Leuk zo een mini-marathon, maar ik zal het niet snel weer doen. En aan een 30-uurs marathon wil ik niet eens denken

SuperSideSwipe
-
- 4460 berichten
- 2826 stemmen
Ja goed werk, zelfs zo een marathon doe ik je niet na.
En maar goed dat je bent gestopt, want Tenenbaums is zowat de slechtste film die je kunt uitkiezen om in een marathon te stoppen, laat staan mee te iendigen, imo natuurlijk.
Humor / Drama vind ik persoonlijk toch de minst gelaagde combinatie van genres. En zeker als je wat moeier bent lijdt dat tot een ongeloofelijke sleur film.

moviefreak#1
-
- 14232 berichten
- 18421 stemmen
Nou dat ben ik niet in het geheel met je eens. Juist zo'n film kan je over een dood punt helpen in een marathon. Althans dat is voor mij al een aantal keer zo geweest.
Als je echt moe bent tijdens een marathon moet je nooit een harde aktiefilm gaan kijken want dan trek je het niet.

SuperSideSwipe
-
- 4460 berichten
- 2826 stemmen
Dat is wel een aparte visie, juist aktiefilms zijn er goed voor om de adrenaline een beetje te laten pompen, en je wakker te houden?

The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Een pure actiefilm was ook wat ik miste in de marathon. In Kill Bill en Layer Cake werd bijna alleen maar gepraat wat af en toe een beetje zwaar viel. Juist bij de komedie The Ladykillers kreeg ik weer zin. Wat dat betrefd heeft Moviefreak wel gelijk, zo'n komedie helpt
The Royal Tenenbaums was ook de film waarvan ik het meest verwachtte, maar ik had die als reserve genomen omdat dat de enige film was die niet terug hoefde naar de videotheek de volgende dag.

moviefreak#1
-
- 14232 berichten
- 18421 stemmen
Dat is wel een aparte visie, juist aktiefilms zijn er goed voor om de adrenaline een beetje te laten pompen, en je wakker te houden?
Maar als je een aktiefilm hebt met echt veel aktie dan zie je door de bomen het bos niet meer. Vaak is het met een echte aktiefilm zo dat het echt gaat om de aktie en er weinig tot geen verhaal in zit. Wat kan er nu dodelijker zijn in een marathon als een film waar je je hoofd niet bij hoeft te hebben omdat er toch geen verhaal in zit ?
Nee, dan liever een echte komedie zoals in mijn laatste recordpoging Top Secret! Veel lachen en vooral opletten zodat je niet de helft van de subtiele grappen mist.