- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Ik ben geslaagd/afgestudeerd/ bevallen/getrouwd!!!
Ik ben geslaagd/afgestudeerd/ bevallen/getrouwd!!!
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik ben niet al te veel van het schrijven over mijn privéleven op deze site, maar wat er nu komt heeft een link met films, dus het is een goed excuus.
Ik heb een nieuwe baan, althans voor de komende vier maanden, vanaf 3 augustus. Ik wordt programmamedewerker bij een nieuw filmfestival in Nijmegen, genaamd InScience. De invalshoek is zoals de naam al zegt films die iets met wetenschap te maken hebben.
Zoals gezegd ben ik programmamedewerker, maar ik kies niet de films die ook daadwerkelijk op het programma staan. Die zijn grotendeels al geselecteerd. Zie het meer als de assistent van de hoofdprogrammeur, maar gelukkig wel met veel verantwoordelijkheden. Ik heb al een dagje meegedraaid en dat beviel zeer goed.
Mocht het iemand opvallen dat ik aankomende augustus ineens veel minder of misschien wel helemaal niet meer stem, dan komt dat omdat ik alle films van het festival gezien moet hebben. Ik heb een strikt verbod om daarover op deze site een recensie te schrijven of ook maar enige hint te geven over welke films er vertoond worden, dus vandaar.
Hoe dan ook, ik heb er veel zin. Mocht je in Nijmegen (of Nederland, of Europa) zijn ten tijde van het festival (4 tot en met 8 november), kom even langs 
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Mocht het iemand opvallen dat ik aankomende augustus ineens veel minder of misschien wel helemaal niet meer stem, dan komt dat omdat ik alle films van het festival gezien moet hebben. Ik heb een strikt verbod om daarover op deze site een recensie te schrijven of ook maar enige hint te geven over welke films er vertoond worden, dus vandaar.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Yep, is in Lux. Vorig jaar al wat over gehoord. Leuk The One Ring! Wellicht tref ik je daar nog eens.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ja, zoals McSavah al zegt zullen de vertoningen bij Lux plaatsvinden. Daar zie je me tegenwoordig zo nu en dan ook eens als vrijwilliger als zaalwacht. Het was zelfs een medewerker van Lux die me tipte over de vacature.
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Yak en ik zijn gisteren de trotse ouders geworden van het mooiste meisje van de wereld:
Hana.
Hana weegt 2810 gram en maakt het goed. Ze is met 36 weken en 1 dag een aantal weken te vroeg geboren omdat ik (opnieuw) een zwangerschapsvergiftiging had. Inmiddels gaat het goed met ons.
Brix
-
- 19675 berichten
- 5113 stemmen
Proficiat en veel geluk en gezondheid gewenst!
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8277 stemmen
Gefeliciteerd en veel plezier en geluk met Hana!
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 berichten
- 1305 stemmen
Congrats,
dat Hana maar veel geluk en gezondheid mag kennen in haar leven.
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Yak en ik zijn gisteren de trotse ouders geworden van het mooiste meisje van de wereld.
En ik meen dat AHWA dat ook zei.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Iedere ouder zegt dat over zijn of haar kind, gelukkig ook maar.
Intense verliefdheid als je naar je kindje kijkt, heerlijk gevoel.
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Iedere ouder zegt dat over zijn of haar kind, gelukkig ook maar.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Laat ik het zo zeggen: Iedere ouder die bewust voor een kind heeft gekozen, zoals AHWA, SelmaDuim en ik in dit geval, wel. Die vinden hun eigen kindje het mooiste kindje van de hele wereld. Kan me niet voorstellen dat je een kind baart of voor het eerst ziet tijdens de geboorte en denkt: "Goh, wat heb ik een lelijk kind op de wereld gezet zeg."
Daarbij is de vraag of ouders wel of niet geschikt zijn om het kind op te voeden en of ze het kind kunnen geven wat het nodig heeft een heel ander verhaal, dat staat los van je eigen kind het mooiste en knapste kind van de wereld vinden.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dit heeft alleen niks met het punt van Eline te maken.
Nog nooit een ouder gezien die z'n kind niet de mooiste ooit vond.
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
Yak en ik zijn gisteren de trotse ouders geworden van het mooiste meisje van de wereld:
Hana.
Hana weegt 2810 gram en maakt het goed. Ze is met 36 weken en 1 dag een aantal weken te vroeg geboren omdat ik (opnieuw) een zwangerschapsvergiftiging had. Inmiddels gaat het goed met ons.
Leuk nieuws, gelukkig gaat het goed.
Van harte gefeliciteerd!
Geniet ervan 
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Elineloves & Ajax&Litmanen1, jullie hebben natuurlijk een punt. Een pasgeboren kind is idd voor de ouders het mooiste wat er is. Zelfs al is het zo rood en verfrummeld als ik weet niet wat.. Maar wat ik met mijn opmerking dus óók bedoelde, is dat sommige baby's niet zo mooi gevonden worden, zelfs niet door de ouders
. Kijk anders maar eens wat films
..
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Kijk anders maar eens wat films
..
Het zijn niet voor niks films. Kijk liever naar het echte leven, heb je veel meer aan. 
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 berichten
- 5070 stemmen
Ik ben een trotse oom.
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8277 stemmen
Kan me niet voorstellen dat je een kind baart of voor het eerst ziet tijdens de geboorte en denkt: "Goh, wat heb ik een lelijk kind op de wereld gezet zeg.
Nog nooit een ouder gezien die z'n kind niet de mooiste ooit vond.
Nou, ik me nu weer niet voorstellen dat de moeder van de Elephant Man (of soortgelijke kinderen) dacht: "Goh, wat heb ik een mooi kind op de wereld gezet, zeg!"
Niet dat misvormde kinderen niet mooi zijn of kunnen zijn, maar de eerste gedachte zal dat niet zijn.
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Elineloves & Ajax&Litmanen1, jullie hebben natuurlijk een punt. Een pasgeboren kind is idd voor de ouders het mooiste wat er is. Zelfs al is het zo rood en verfrummeld als ik weet niet wat.. Maar wat ik met mijn opmerking dus óók bedoelde, is dat sommige baby's niet zo mooi gevonden worden, zelfs niet door de ouders
. Kijk anders maar eens wat films
..
Je hoeft niet eens naar films te kijken. Nog afgezien van mismaakte kinderen. Het aantal mishandelde/verwaarloosde kinderen al vanaf de geboorte is best groot. (Maar die gaan natuurlijk niet hier aankondigen (als ze al op de site zitten) dat ze trots zijn op de geboorte van hun kind, die ook de mooiste is).
(Klein voorbeeldje: http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/article/detail/3530742/2013/10/21/Vader-verdacht-van-mishandeling-pasgeboren-baby.dhtml)
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Ander kindernieuws dan maar.
Radicale carriere-switch. Meester Mug (weledelgestrenge mr.) wordt meester Mug. De pedagogische termen vliegen al om m'n oren. Ik ga weer verder met sommetjes oplossen. 
Ik zal de komende 2 jaar dus stukken minder films kijken en hier te vinden zijn.