- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Waar werken de MM-users?
Waar werken de MM-users?
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Ik denk dat je met gemak meer kennis hebt van films dan alle andere personeelsleden daar. Dat heb ik althans. Voor vragen over films, wijzen collega's de klanten door aan mij. Maar aan de andere kant, ik heb ook weinig verstand van muziek, dusja dat botst af en toe.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Hoogtepunten verwacht je niet snel tijdens het werken bij de FRS, maar even Skyrim verkopen aan de #17 op de DJ Mag top100... dat is toch wel heel tof
. Toevallig twee weken geleden naar Thrillogy geweest en ben sindsdien weer een beetje fan geworden van Headhunterz. Leuk om hem gesproken te hebben, echt een gamenerd 
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Nou, ik ben weer aan de slag. Eindelijk een baan gevonden die bij me past (daar ga ik vanuit tenminste). Na vijf maanden Jupiler drinken, zware shag roken en films kijken ben ik Assistent Controller geworden bij een middelgroot bedrijf in Soest. We zullen zien wat de toekomst brengt. Voorlopig zijn mijn buitenlandplannen van de baan, want ik had ook gewoon geld nodig.
clockwork72
-
- 2780 berichten
- 1738 stemmen
Albert Heijn als vakkenvuller. 
LimeLou
-
- 2048 berichten
- 777 stemmen
Veel succes, Jelle 
En Jeroen, als ik ooit langs Veenendaal langs zou komen, ga ik naar de FRS en raad ik de huisvrouwen van harte Serbian Film aan 
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Hoogtepunten verwacht je niet snel tijdens het werken bij de FRS, maar even Skyrim verkopen aan de #17 op de DJ Mag top100... dat is toch wel heel tof
. Toevallig twee weken geleden naar Thrillogy geweest en ben sindsdien weer een beetje fan geworden van Headhunterz. Leuk om hem gesproken te hebben, echt een gamenerd
Met z'n BMW X6 
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
In Overigen > Algemeen > cruis:
ik zou graag op een cruiseschip werken
heb me al rot gezocht op het internet
weet iemand een goede manier om te solisiteren
Schrijf vooral niet, doe het mondeling.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Ik weet niet hoe jij zoekt, maar door 4 woorden in te tikken op Google krijg je zat websites met informatie.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Schrijf vooral niet, doe het mondeling.
Nee joh, gewoon schrijven! 
mutse_90
-
- 63 berichten
- 1 stemmen
filmgek-denk dat hem grappig is mja tis nen hollander
Minotaures-meeste zijn waardeloos
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
FillumGek is geen Hollander maar een Nederlander. Hij woont in het oosten van het land.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
De gek aansteken met mensen die voor het eerst hier op het forum wat schrijven, treurig.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
De gek aansteken met mensen die voor het eerst hier op het forum wat schrijven, treurig.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Niks logisch aan. Als het in de sollicitatiebrief maar goed is. En alsof goed kunnen spellen een vereiste is voor een functie op een cruiseschip. Maar vooral van die bijdehante opmerkingen blijven maken. Maar doe het dan wel zelf goed. Dus juíst en niet júist.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
En alsof goed kunnen spellen een vereiste is voor een functie op een cruiseschip.
Dus ik vind best dat FillumGek een kritische noot mag plaatsen. Er is al genoeg nivellering in onderwijsland.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
amateur filosoof aan de VU
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Contradictio in terminis.
Altijd lastig discussiëren met amateur filosofen die elk woord op een goudschaaltje wegen... 
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Nee, een amateurfilosoof aan de VU is een contradictio in terminis. Hij wint z'n brood met het bedrijven van filosofie en is dus per definitie geen amateur, "iemand die iets niet als beroep doet, maar voor zijn of haar plezier". 
En een te romantisch beeld van een misplaatst elitaire houding. En men zich in het meetingtopic maar afvragen hoe het komt dat meetings e.d. op zo weinig animo kunnen rekenen.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
In De Site > Gebruikers > Gebruikersmijlpalen:
Een mijlpaal in het privé sfeer.
Mijn huidige baan was contract verbroken vanwege dat ze mij niet konden helpen met mijn beperkingen.
Nu vandaag een sollicitatie gehad bij een bedrijf die bewust zocht naar mensen met een beperking.
Via de diamant groep (is voor mensen met een beperking) en warempel ik was zo goed dat ze me hebben aangenomen 
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 berichten
- 2790 stemmen
Gefeliciteerd 606! Wat voor werk ga je nu doen?
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Van harte gefeliciteerd 606 en veel succes in de nieuwe werkkring 
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Dank je wel allemaal, ik ga in een magazijn werken van Sasha schoenen.
Die leveren schoenen en andere dingetjes in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Even voor alle duidelijkheid, kreeg een berichtje van iemand die niet wist dat ik mijn beperkingen heb en of ik wilde zeggen wat het was. Ik hang het niet aan de grote klok maar omdat het voor sommige wel duidelijkheid schept heb ik een verhaal geschreven wat ik het afgelopen 1,5 jaar heb meegemaakt.
Ik heb helaas met wat mensen hier wat problemen gehad, bij deze hoop ik de situatie nu aan de hand van het verhaal te kunnen uitleggen. Wil het niet goed praten maar maakt wel veel duidelijk. Ik hoop dat ik nu een fijne plek heb gevonden en eens positief naar de toekomst kan gaan kijken.
Als er na dit verhaal nog vragen zijn stel ze gerust, ben er best open in om over te praten.
Ik heb vanaf mijn geboorte ADHD gekregen door zuurstof tekort in de hersenen vanwege een navelstreng die drie keer rond mijn nek zat. Daar heb ik al een hele geschiedenis van problemen mee, met scholen en werk situaties. Sinds vorig jaar is er als klap op de vuurpijl na uitgebreid onderzoek naar voren gekomen dat ik ook een vorm van autisme heb. Dat eigenlijk iemand al had aangeven dat het wel eens dat zou kunnen zijn (het autisme dus) vandaar die onderzoeken. Ik heb 3 jaar gewerkt bij mijn vorige baas gesolliciteerd en uitgelegd wat mijn probleem was (toen alleen bekend met ADHD) Heb gezegd ik ben Martijn en dit heb ik alsjeblieft. En aangenomen ook, ja paar maanden niks aan het handje (kat uit de boom kijken) in groepje werken met zijn 3e dag dienst avond dienst een collega die goed praat je in vertrouwen neemt allee, je verteld hem alles, het lijkt dat hij je wil helpen. Later komen de problemen worden fouten gemaakt, het werken gaat niet snel genoeg en als er dan fouten zijn wordt je als groep verantwoordelijk gesteld. Maar wat doet die ene collega het staat meneer niet aan dat ook hij op zijn donder krijgt en stapt naar de baas om over mij te klagen, hij zegt het werkt allemaal niet en we moeten hem op sleeptouw nemen ect. En even later ben ik uit de groep van de avond afgehaald en helemaal alleen geïsoleerd aan het werk gezet. Want Martijn moet regelmaat hebben zeggen ze dan. Dat alles is gebeurd zonder overleg. Paar maanden later na veel gezeik werd er van uit de hogere kringen de ene na de andere afspraak en gesprekken geregeld. Heb een WSW indicatie aan moeten vragen (daar mee kan je een baan krijgen met begeleiding via een instantie in dit geval Diamant groep / talent en werk) Heb ik ook gekregen. Toen begon het allemaal, subsidie om daar te gaan werken met begeleiding was niet goed, andere functie was niet goed, kort gezegd ik kon niet blijven. 1,5 jaar lang heeft het geduurd dat getouwtrek en toen hebben ze besloten om contract ontbinding met wederzijds goedkeuren te regelen en een vergoeding (oprot premie) Nu het kabinet is gevallen heb ik een kans om een baan te krijgen met begeleiding, 3 maanden terug was dat niet het geval vanwege bezuinigingen binnen de sociale werk plekken. Gelukkig had ik eindelijk eens goed nieuws gekregen vandaag en dat is echt lang geleden. Het is dit 1,5 jaar echt slecht gegaan. Kreeg een slijm beurs ontsteking in mijn knie, spit in mijn rug, Hersenschudding en een bijna burn-out van de stress. Het was zo erg dat ik dacht een hartinfarct te krijgen en naar de ehbo ben geweest, het bleek een flinke hyperventilatie te zijn van zware stress. Ik had echt een periode dat ik dacht breng me maar naar de PAAZ afdeling (gesloten afdeling) want ik wordt echt hartstikke gek.
Kortom mijn beperkingen zijn, kort samengevat.
Geen extreem hoge werkdruk.
Geen stress situatie
Alles rustig en duidelijk uitleggen (liefst met voorbeeld)
1 aanspreek punt. waar ik altijd terecht kan.
Geen 3 opdrachten te gelijk geven, en niet van het een naar het ander.
Regelmaat en structuur.
Rustigere werk omgeving.
Dit alles met extra toezicht van een Jobcoach.
+ Thuis heb ik sinds Februari een Ambulant begeleider.
Ook ben ik slechter met taal, vooral NL schrijven en vertaling van Engels naar NL,Vertalen gaat redelijk maar op lager nivo. En het is soms onduidelijk.
kan engels toch goed praten, De Engelse verstaan mij prima, heb vaak complimenten gehad.
Verbaal heb ik ook mijn zwakheden, vooral in conflict situaties, als er een discussie ontstaat ga ik er tegen in en dan escaleert het soms heftig.
Heb sinds vorig jaar valeriaan extra sterk en dat geeft extra rust bij mij van binnen.
Het is soms erg moeilijk om te accepteren dat ik mijn beperkingen heb, maar andere zeggen dat ik ook mijn sterke kanten heb dus die ga ik maar gebruiken ook.
Nou dat was het wel denk ik zo ongeveer.
Groeten Martijn (606)
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Ja jee, wat een verhaal Martijn, geen leuke ervaringen allemaal. Ben wel blij voor je dat je nu een andere baan hebt en ik hoop dat het naar je zin zal zijn 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Van harte Martijn! Het is je gegund, zeker als het allemaal tegen heeft gezeten. Succes met je nieuwe werk, hopelijk bevalt het!
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Hartelijk dank Dreiecke en Ajax&Litmanen1 
Brix
-
- 19675 berichten
- 5113 stemmen
@606: Wow, heftig Martijn.
Ik wens je van harte het allerbeste en veel geluk met je nieuwe werk.
Achter een MM avatar gaat heel wat verborgen.
Je gaat veel MM users op den duur toch een beetje als vrienden en vriendinnen beschouwen, ook al is het op afstand, en al ontmoet je elkaar zelden.
Geen wonder dat zo'n verhaal je dan ook raakt.