• 13.937 nieuwsartikelen
  • 171.939 films
  • 11.464 series
  • 32.528 seizoenen
  • 635.190 acteurs
  • 197.284 gebruikers
  • 9.235.383 stemmen

Zelf films maken

zoeken in:

Bla

• 766 berichten
  • 2084 stemmen

In Film > Algemeen > 'Filmhulphub':

Ik ben serieus van plan een film te gaan schieten, maar nu is mijn vraag: is er een site, forum, organisatie, wat dan ook die mensen herbergt die eventueel mee zouden willen werken aan een film van een amateur regisseur? Hulp in de vorm van acteurs/filmcrew. Of is het toch verstandiger lid te worden van een lokaal filmgenootschap/schouwburg en daar mensen te recruiten?

Prudh

• 3124 berichten
  • 1874 stemmen

Post hier eens wat zou ik zeggen:

NFTVM - Werk aangeboden

http://www.filmprikbord.nl/

Bla

• 766 berichten
  • 2084 stemmen

Hartstikke bedankt.

Prudh

• 3124 berichten
  • 1874 stemmen

Succes

narva77 (crew films)

• 12645 berichten
  • 6512 stemmen

Probeer anders eens contact te leggen met de makers van Woensdag en Horizonica, en vragen hoe zij dat hebben gedaan?

Silvio Dante

• 2943 berichten
  • 2147 stemmen

In Overigen > Algemeen > Zelf film maken:

Beste MM'ers,

Hiernet kwam de vraag in mij op: 'Wat heb ik nodig om zelf een film te maken?'. En daarmee bedoel ik dus alles wat je nodig hebt om een vrije basic filmpje te maken:

Welk soort camera?

Welke programmas voor montage?

Hoe geluid opnemen? (Of ook via de camera?)

Eventuele handleidingen,...

Zoveel mogelijk en zoveel mogelijk concrete info is zeer welkom.

mvg,

Thomas

chevy93

• 12736 berichten
  • 1293 stemmen

Wat bedoel je met een basic filmpje?

Waar heb je het voor nodig?

Hoe goed moet de kwaliteit zijn?

Wat ben je van plan te filmen?

Silvio Dante

• 2943 berichten
  • 2147 stemmen

Degelijk genoeg om te kunnen doorgaan als kortfilm.

joyce.bb

• 41 berichten
  • 0 stemmen

In Overigen > Algemeen > films maken op de laptop:

Hallo Iedereen,

Binnenkort ben ik van plan een nieuwe laptop aan te schaffen in de prijsklasse 750 tot 1000 euro,en

ik wil er graag films op gaan monteren.

Ik zou graag tips hebben van mensen die films op de laptop monteren. Waar moet de laptop aan voldoen,(geheugen,pixels,snelheid van videokaart,aansluitmogelijkheden als extra beeldschermen,tv, externe geheugens ed) of misschien heb je wel goed merk als tip.

Ook ben ik nieuwsgierig naar welke filmbewerkingsprogramas jullie zoal hebben,en wat het grote voordeel ervan is.

Alvast dank.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Werk momenteel hierop. Ligt iets boven je budget, maar werkt heerlijk. Zelf monteer ik in nu in Premiere Pro CS5 (hiervoor nog in Final Cut Pro) en gebruik tevens After Effects CS5.

Beiden wat mij betreft essentieel.

Heb ook nog een iMac (24") staan, maar merk dat ik prima kan werken op het betrekkelijk kleine 15" scherm van mijn laptop (op een resolutie van 1440 x 900).

joyce.bb

• 41 berichten
  • 0 stemmen

Dank Danuz voor je reactie. Is inderdaad wel een beetje boven mn budget,maar ik zal t in mijn achterhoofd houden.

seppebuggie

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Support onze documentaire!

We zijn momenteel bezig met de voorbereiding om een documentaire te draaien over de Nederlands/Belgische kunstenaar Martin Uit den Bogaard.

Om deze plakkende documentaire te maken hebben we jullie hulp nodig!

Volg ons op facebook, doneer op indiegogo en krijg een leuke verrassing!

https://www.facebook.com/pages/CELLS-the-movie/2026335964492 57

CELLS -- IndieGoGo

CELLS HOME - cells-themovie.com

joyce.bb

• 41 berichten
  • 0 stemmen

joyce.bb schreef:

In Overigen > Algemeen > films maken op de laptop:

Hallo Iedereen,

Binnenkort ben ik van plan een nieuwe laptop aan te schaffen in de prijsklasse 750 tot 1000 euro,en

ik wil er graag films op gaan monteren.

Ik zou graag tips hebben van mensen die films op de laptop monteren. Waar moet de laptop aan voldoen,(geheugen,pixels,snelheid van videokaart,aansluitmogelijkheden als extra beeldschermen,tv, externe geheugens ed) of misschien heb je wel goed merk als tip.

Ook ben ik nieuwsgierig naar welke filmbewerkingsprogramas jullie zoal hebben,en wat het grote voordeel ervan is.

Alvast dank.

Iemand nog meer ideeen?

Het gaat dus om een laptop om op te monteren. Dat er veel vrschillende en snelle taken tegelijkertijd kunnen worden gedaan..

Waar werken jullie op, of wat is beslist af te raden?

mvg Joyce.bb

filmliefhebber92

• 1195 berichten
  • 2522 stemmen

Wat voor camera's gebruiken jullie?

En hoe nemen jullie het geluid op?

Geralt of rivia

• 209 berichten
  • 0 stemmen

Heb net een horror filmpje van een

Minuut gemaakt het gaat over aliens ze zitten in een ruimte schip geanimeerd en komen er uit en slaan de camera kapot muziekje eronder van x files en aan het begin en einde de tekst the truth is out there wie lijkt dit wel eens grappig om te zien groet geralt of rivia

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

Ik zou het wel willen zien.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.