menu

De Site / Gebruikers / Als jij regisseur zou zijn...

zoeken in:
13woutie13
Als ik een kinderboek zou verfilmen is het toch wel: Bloedgeld van simone van de vlugt.

Egt eeng geweldig mooi boek!

Lijkt me dan wel een flop worden Woutie...de Tasjesdief was ook niet zo'n succes.

Ajax&Filmfreak schreef:
Ik zou me niet zo druk maken om mensen met dislexi.

Maar jij mag de ondertiteling doen!

Als je echt dyslexie had, maakte je wel vaker zulk soort fouten.

13woutie13
nee maar bloedgeld is echt een ontzettend goed boek,

heb je hem ooit gelezen??

michael1992
...zou ik een verfilming van Dode Zielen van Gogol willen maken.
Liefst in het russisch met een echte russische soundtrack en met achter mij een kleine russische filmmaatschappij.
In de hoofdrol een, sinds hij in de jaren tachtig succes behaalde met zijn rol in een typische naar communistische maatstaven gevormde soapserie en zodoende, niet alleen omwille van zijn uitstraling, een plek in het collectieve geheugen van elke rus behaalde, in de vergetelheid geraakte acteur die dan als Tsjitsjikow de rol van zijn leven speelt.
Verder nog geen concrete plannen iemand suggesties?

HarmJanStegenga schreef:
(quote)

Net als Bardem in No Country for Old Men heeft ook Depp een leuk moordwapen of een speciale, gruwelijke en vooral onvergetelijke manier om zijn tegenstanders af te maken Wat precies, weet ik niet, maar wel iets wat behoorlijk overgetelijk zal zijn voor de kijker.

Ja hallo. Zo kan ik het ook.

Wouter schreef:
Ja hallo. Zo kan ik het ook.
Wat nou? Wat kan mij dat nu schelen wat voor wapen dat moet zijn. Het was toch maar één of ander (debiel) fantasie verhaaltje...

Debiel is het zeker...

Als ik een film zou maken zou ik een hele grote, gruwelijke en vooral onvergetelijk film maken. Zoals Heat, The Dark Knight of Slumdog Millionaire, hij zou echt heel goed worden en ik wil zeg maar, in ieder geval... mensen... die er dan... zeg maar... in spelen. Wie het worden en wat er gebeurt weet ik niet maar hij zou behoorlijk onvergetelijk worden!

Jep, that's the spirit

En bovendien wordt er goed in geacteerd he. Heel belangrijk, goed in geacteerd. Zeg maar... in iedere scene zit wel zo'n moment dat het publiek denkt; "Wow, wat is dit goed geacteerd." Zeg maar zoals Johnny Depp maar dan anders, maar wel goed. Heel onvergetelijk.

Heerlijk visionair filmmaken.

Ja, nu is de lol er dus af...

HarmJanStegenga schreef:
(quote)
Wat nou? Wat kan mij dat nu schelen wat voor wapen dat moet zijn.

Je zei dat het onvergetelijk zou zijn. Dan maakt het dus heel veel uit.

Drs. DAJA schreef:
En bovendien wordt er goed in geacteerd he. Heel belangrijk, goed in geacteerd. Zeg maar... in iedere scene zit wel zo'n moment dat het publiek denkt; "Wow, wat is dit goed geacteerd." Zeg maar zoals Johnny Depp maar dan anders, maar wel goed. Heel onvergetelijk.

En een einde met een twist. Nog onverwachter dan The Usual Suspects en The Sixth Sense bij elkaar! Echt zo'n einde dat je niet aan ziet komen en nooit vergeet.

Zo'n twist ja! en dat je dan al in het begin dat stiekem hebt gezien maar dan nog niet weet dat dat zeg maar het einde is. Dat je dat pas bij de aftiteling in die context plaatst en dat mensen zich dan (spreekwoordelijk) voor hun hoofd slaan van "Aah, dus dat was al de hele tijd zo!"

We worden beroemd, wat ik je brom.

Wouter schreef:
(quote)

Je zei dat het onvergetelijk zou zijn. Dan maakt het dus heel veel uit.
Jij je zin... who cares...

sweinsteiger
Titel : unprotected
Regie : Quentin Tarantino
Duur : 88 min.
Genre : Avontuur/Actie

Cast : Sylvester Stallone, Arnold Swarzenegger, Gary Oldman
Stijl : De stijl het spelletje op Google : midnight strike
2 stoere mannen moeten naar een onbekend eiland trekken om te kijken of er leven bestaat. Op dat eiland is een slimme professor bezig met een plan om de aarde te vernietigen.

sweinsteiger schreef:
Titel : unprotected
Regie : Quentin Tarantino
Duur : 88 min.
Genre : Avontuur/Actie

Cast : Sylvester Stallone, Arnold Swarzenegger, Gary Oldman
Stijl : De stijl het spelletje op Google : midnight strike
2 stoere mannen moeten naar een onbekend eiland trekken om te kijken of er leven bestaat. Op dat eiland is een slimme professor bezig met een plan om de aarde te vernietigen.

Is 88 minuten niet beetje kort dan??

sweinsteiger
Ja, pak 103 minuten

Als regisseur-zijnde zou ik films over oorlogen maken, WOII vooral. Films gebaseerd op Mythology met een eigen draai en smaak zou ook wel leuk zijn.

sweinsteiger
The pianist en Schindler's list is genoeg.

puckb96
Als ik regisseur zal zijn zal ik GTA: San Andreas en de boeken van de zieners van robin hobb willen verfilmen. Geweldige boeken en geweldige videogame, alhoewel ik niet zo'n grote gamer ben

Ik zou een beetje als Kon Ichikawa te werk gaan. Veel verschillende genre's in vele generaties. Er is zo veel om mee te experimenteren.

...dan zou ik een biografische film over Caravaggio maken. Man, wat had die vent een leven!

De Italiaanse Barok schilder?

Hij ja

Ik speel vaak met het idee om zelf ooit regisseur te zijn, en omdat ik vaak zoveel inspiratie heb, en nieuwe technieken ontdek om in mijn films te steken, schrijf ik ze op en teken ik de setting vaak als ik even tijd heb op paint om dan later te gebruiken in eventuele films. Bepaalde technieken voor horror teken ik zo bijvoorbeeld uit.

Wat ik ook doe is scenario's uitwerken, karakters uitwerken. Ik werk niet met boodschappen omdat ik er van overtuigd ben dat mijn boodschappen hoe dan ook in mijn films komen, en dat als ik eraan denk terwijl de film komt er te veel moralistisch gedoe is, en dat wil ik niet. Bovendien wil ik niet dat films gemaakt worden met een boodschap, maar eerder spontaan gebeuren. Sowieso zal de invloed van mij - als regisseur duidelijk zijn. En ik vertrouw erop dat die invloed groot genoeg is. Want als persoon heb ik ideeën. En die komen onbewust toch in mijn films. Ik wil geen perfectie in mijn films, juist omdat ik geloof dat perfectie niet kan. Maar bepaalde dingen wil ik wel perfect (zoals bvb. audiovisueel). Betrokken en volwassen acteerstijlen (Noéfilms of Inherent Vice), enzovoort.

Als eerste film ben ik bezig om aan een kortdurende film te werken (70-80 minuten - ik haat lange films, daarmee), en als eerste film heb je toch niet veel budget. Ik wil daarnaast ook de aandacht niet verliezen, en wil toch mijn tijd nemen om een verhaal te vertellen, en niet alles rushen, want daar hou ik niet van.

Mijn eerste film zou zich afspelen in België en zou dieper ingaan op de leefwereld van de jongeren in cooperatie met toenemende invloed v. internet, schoolomgeving, de positie van het kind(eren)/gezin in het dorp, vrienden en ouders . Ik wil hiervoor volwassen dialogen gebruiken in combinatie met volwassen aanvoelende dialogen maar dan aangepast aan de jongeren. Het zal hoofdzakelijk een drama worden met thrillerelementen. Kleine productie, maar ik ben er zeker van dat het goed komt, want heb superideeën. Het verhaal is vrij nieuw - niet vaak gebruikt in deze vorm (ook zelf een script aan het schrijven). Maar vooral het camerawerk zou enorm innoverend zijn. Ik heb iets nieuws bedachts. Nog nooit eerder vertoond in een film. Uiteraard ga ik niet vertellen wat... want wil niet dat iemand met mijn idee loopt. Maar het is één groot superidee, en ben zo trots op mezelf dat ik het uit mezelf alleen heb kunnen uitdokkeren. Ik heb zoveel inspiratie trouwens dat ik gewoon wil door blijven schrijven.

Verder wil ik ook misschien eens een film maken rond het thema van vluchtelingenproblematiek en/of radicalisatie. Dat zal echt, zeer rauw (ik vrees zelfs te rauw voor velen) met donkere kleuren verfilmd worden. Met hoe ik het voor ogen heb dat ik het wil brengen, zal het geen prettige kijkervaring worden en zullen veel afknappen, maar dat is ook de bedoeling want ik wil geen verbloemde weergave geven. Ik ben van plan om met vluchtelingen te praten binnenkort om meer in hun leefwereld te komen, alsook met moslims. (geradicaliseerde moslims zal moeilijker gaan, maar zal het wel proberen). Ik heb wel een idee van hoe hun leefwereld is, en zal me er zeker in verdiepen wanneer ik een film maak. Want ik wil wel een juist beeld geven. Dat is voor mij erg belangrijk. Ik haat biografieen die verbloemd of op een Hollywoodproductie lijken. Hier zit ik nog in de researchstage. Michael Haneke is trouwens geen concurrent voor mij, want die gaat iets heel anders maken over vluchtelingenproblematiek dan ik in gedachten had.

Ik heb ook ideeën voor documentaires van hoog niveau. Verder heb ik al geschreven aan een horror met opnieuw een originele uitgangspositie dat ik nog nooit eerder in een andere horror heb gezien, met opnieuw nieuwe mogelijkheden. Een vernieuwende horror. Ik ben geen fan van verbloemde horror. Maar ook niet van snelle horror. Liefst trage, stijlvolle maar wel brute, rauwe en harde horror. Extreem. Ik wil het onkijkbaar maken.

Dan heb ik ook een SUPERIDEE voor een romantische animatiefilm. Ik heb ooit eens een cartoon gezien van iets, en daarop wil ik het verhaal baseren. Ik vermoed dat iedereen met verstomming zal geslaan worden als ze het plot zouden lezen. Ook hier al aan beginnen werken, ook hier zoveel enthousiasme dat ik erin steek. Opnieuw teken ik met paints al op amateuristische wijze settings. Dus met beperkte middelen, maar zodat mijn ideeen niet verloren gaan. Alleen moet ik nog wat meer menselijkheid steken in het verhaal, en moet ik daar nog wat tijd in steken, aangezien de uitwerking nog totaal zoek is.

Verder zie ik dan wel weer. Ik wil ook ooit graag een Harde SF-epos maken. Maar dan op het einde als afsluiter van mijn carriere. Het ultieme werk van mij. Waar ik decennia aan wil werken.

Ook bij titels heb ik zoveel inspiratie.

Waanzin!

Paris Commune: (interessante gebeurtenis waar ik uit persoonlijke interesse een film zou maken, gebeurde ook tijdens de Frans-Duitse oorlog en Napoleon III en Bismarck zouden gementioned zou kunnen worden, hoewel ik het uit het standpunt van de communards zou maken

Dai Hong Dan incident: interessant, alleen jammer dat captain phillips er de verrassing uithaalt, en ik weet ook niet of de Noord-Koreanen met zo een film zouden opgezet zijn, dus uiteindelijk toch eerder niet.

Russian Revolution: onderbelicht, en heeft zeker mooie verhalen in zich, waar je ook kan ingaan op de latere strijd tussen Trotsky en Lenin.

World War I: valt nog heel wat uit te vertellen waaronder het volgende:

Treaty of Versailles: het opstellen van zo een verdrag; aftermath of WW1, dat indirect zou leiden tot de tweede wereldoorlog, valt veel uit te halen. Een beetje 12 Angry Men maar dan minder moralistisch en "naties" aan tafel ipv personen. Je zou er zelfs een komedie van maken)

German federal election, March 1933: Politiek drama/thriller over hoe Hitler aan de macht kwam, heel interessante periode met potentieel voor een topfilm.

World War II : meer films over early world war 1 of die een overwinning van nazi-duitsland tonen. Ik vind dat je dat moet doen, juist omdat het nooit vergeten mag worden, en je moet de morele les een pak subtieler maken dan steeds slagen te verfilmen waar de geallieerden winnen of ze in een beter licht plaatsen terwijl dat niet hoeft, maar ik zou duidelijk de voorkeur geven voor het bovenstaande politieke drama.

Russo-Japanese War: onderbelichte oorlog, de oorlog waar de technieken van ww1 al gebruikt werden, en de opkomst van de eerste aziatische mogendheid.

Meiji Restoration en Sakoku: meerbepaald de confrontatie tussen Matthew Perry en het rijk of Japanse handelaars die handelsmissies uitvoeren in Europa

Aztec Empire: een film die zich in het Azteekse rijk afspeelt of de confrontatie tussen Azteken en Spanjaarden

Napoleon (biografie over een bepaald deel uit zijn leven)

onder andere (historisch thema).

TornadoEF5 schreef:
World War II : meer films over early world war 1 of die een overwinning van nazi-duitsland tonen. Ik vind dat je dat moet doen, juist omdat het nooit vergeten mag worden, en je moet de morele les een pak subtieler maken dan steeds slagen te verfilmen waar de geallieerden winnen of ze in een beter licht plaatsen terwijl dat niet hoeft, maar ik zou duidelijk de voorkeur geven voor het bovenstaande politieke drama.

meer films over early world war 1

Ben je hier even in de war met WWII? Dus meer films over Early World War 2? Opkomst van Hitler in Duitsland, de overwinningen van de NSDAP waardoor Hitler inburgeringsrechten krijgt en de rijkskanselier word etc?

Ik zelf stem erg in met dit idee, natuurlijk ben ik een grote fan van films die gaat over WOII en buiten dat interesseert die oorlog mij ontzettend veel dus ik bezoek ook vaak museum's. In mijn laatste vakantie ben ik naar Bastenaken geweest waar ik veel informatie heb opgedaan van de strijd om bastogne, de Duitse strijdkrachten die zijn weggedreven naar Duitsland maar door Hitler's hebzucht is er toch een nieuwe opmars ontstaan naar België om Antwerpen in te nemen, hij dacht dat het nog wel kon maar de helft van zijn troepen zijn vast gekomen bij Bastenaken. Ik weet niet of hier al een grote film op gebaseerd is anders moet ik die onmiddellijk gaan kijken maar mij lijkt een speelfilm wel erg gaaf in die setting!

Kondoro0614 schreef:
(quote)

(quote)

Ben je hier even in de war met WWII? Dus meer films over Early World War 2? Opkomst van Hitler in Duitsland, de overwinningen van de NSDAP waardoor Hitler inburgeringsrechten krijgt en de rijkskanselier word etc?

Ik zelf stem erg in met dit idee, natuurlijk ben ik een grote fan van films die gaat over WOII en buiten dat interesseert die oorlog mij ontzettend veel dus ik bezoek ook vaak museum's. In mijn laatste vakantie ben ik naar Bastenaken geweest waar ik veel informatie heb opgedaan van de strijd om bastogne, de Duitse strijdkrachten die zijn weggedreven naar Duitsland maar door Hitler's hebzucht is er toch een nieuwe opmars ontstaan naar België om Antwerpen in te nemen, hij dacht dat het nog wel kon maar de helft van zijn troepen zijn vast gekomen bij Bastenaken. Ik weet niet of hier al een grote film op gebaseerd is anders moet ik die onmiddellijk gaan kijken maar mij lijkt een speelfilm wel erg gaaf in die setting!

Ja, dat bedoel ik. Een beetje onderbelicht doordat het zo controversieel zou zijn, maar ik zou nog eerder de verkiezingen waarin Hitler wint filmen, met de brand van de Reichstag aangestoken door de Nederlander Van Der Lubbe.

Babylon Berlin (TV Series 2017– ) - IMDb

Toch één van de ideeen die min of meer gerealiseerd wordt, maar wel in een andere vorm, maar eindelijk eens een verhaal uit Duitsland uit een heel interessante periode waar we eigenlijk nog te weinig van weten (eind 1920 en eigenlijk de gehele jaren '30, in de serie tot 1934). Ik vind dat als je het nazi-tijdperk wilt begrijpen, je vooral de aanloop ernaar toe en de periode waar de nazi's werden geprezen moet laten zien, en niet één of ander gepopulariseerd "gekke nazi's verliezen-film", want daar hebben we toch al een dozijn van gehad, en die vertellen ook niets meer op vlak van psychologie.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:37 uur

geplaatst: vandaag om 14:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.