• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.066 acteurs
  • 199.011 gebruikers
  • 9.372.278 stemmen

MM Memorabele Quotes

zoeken in:

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3923 stemmen

Die heb ik ook gelezen ja! Wel de eerste recensie van OH waar ik het 100% mee eens ben. Wat een draak van een film is dat zeg.

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

Het is dan ook een echte hate it or love it, zoals vaak blijkt.

Bartt88

• 1577 berichten
  • 1019 stemmen

Q Jones schreef:

word iedereen nou zo dom

Apollinisch schreef:

Die vind ik dan nog beter.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5071 stemmen

Quote van een verwijderd bericht dat e siteregels overtreed verwijderd + reacties daarop.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

Berichten verplaatst naar Overigen > Algemeen > Het grote taaltopic

yeyo

• 6351 berichten
  • 4614 stemmen

Bij Grizzly Man:

KSUS schreef:

KAK,

Kunnen jullie niet gewoon normaal praten?

Waarom moeten mensen op internet altijd moeilijke woorden gebruiken om credits te zaaien?

Losers.

Leuke docu trouwens.

Heerlijk zo schaamteloos aansporen tot 'dumbing it down'.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Kak is zó 2009...

narva77 (crew films)

• 12725 berichten
  • 6540 stemmen

Geweldig!

Prudh

• 3124 berichten
  • 1874 stemmen

Die reactie daarop is ook leuk

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2933 stemmen

Die reactie

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Heeft hij niet gelijk dat er idd mensen zijn hier die met duurder taalgebruik dan nodig hun gelijk proberen te halen?

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

Kijk alleen is bij Salo, semi intellectueel gedoe(en mensen die zich verheven voelen boven de rest omdat mensen er het briljante niet van in zien) bij een uiterst povere film.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Goh wat een verrassende namen komen daar ook weer bovendrijven.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Nou. Het zou ook niet gek zijn om op z'n minst iets met argumenten van wat oudgedienden te doen ipv meteen de kont in de krib te gooien en alles af te doen met smaken en eigen meningen. Dodelijk voor discussies. Want naast semi-intellectueel te neuzelen hebben we vaak ook nog iets zinnigs te zeggen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Dat probeer ik er dan ook maar doorheen te lezen, soms gewoon even wat semi-intellectueel geneuzel opzij schuiven.

yeyo

• 6351 berichten
  • 4614 stemmen

Is dat een soort afweermechanisme termen gebruiken als 'semi-intellectueel' en 'mensen die zich verheven voelen'? Bij een politiek/filosofisch zwaar geladen film als Salo zal er nu eenmaal wel eens een woord van meer dan drie lettergrepen opduiken. Waarom moet zoiets dan meteen als 'elitair gelul' bestempeld worden? Hoe groter je woordenschat, hoe beter je jezelf kunt uitdrukken. Niks mis mee dus.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

De mensen die op een fijne, simpele manier iets kunnen overbrengen aan veel mensen vind ik veel fijner. Ik snap dat elitaire geneuzel wel, maar het doet me zo weinig.En aan de andere kant wordt de grote groep fans van een film hier altijd massa genoemd door de elitaire mensjes, dus je moet het van 2 kanten bekijken.

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3923 stemmen

Wat betekent elitair? Kunnen jullie niet een beetje gewone woorden gebruiken. In plaats van die dikdoenerij de hele tijd?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

yeyo

• 6351 berichten
  • 4614 stemmen

moviemafketel schreef:

De mensen die op een fijne, simpele manier iets kunnen overbrengen aan veel mensen vind ik veel fijner. Ik snap dat elitaire geneuzel wel, maar het doet me zo weinig.En aan de andere kant wordt de grote groep fans van een film hier altijd massa genoemd door de elitaire mensjes, dus je moet het van 2 kanten bekijken.

Dat verschilt ook van film tot film natuurlijk. De films van Pasolini zijn nu eenmaal geen fijne, simpele films voor veel mensen. Dat zeg ik niet uit snobisme of zo, maar leid ik gewoon af uit hoe weinig er gestemd wordt op zijn films.

Enkel Salo, zijn meest omstreden film, wordt door nieuwsgierigheid redelijk vaak bekeken. Op zich niks mis mee, maar daardoor bestaat er op deze site een nogal vertekend beeld van de regisseur en krijgt hij totaal onterecht de stempel van 'talentloze zieke geest'.

Wie niet van 'elitair gelul' houdt, moet niet naar 'elitaire' films kijken.

Ik ben het wel met je eens dat het woord 'de massa' soms nogal beledigend kan klinken.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4082 stemmen

Tsjah, wat zou jij van Hitchcock of Kubrick zeggen als ze in hun laatste film allemaal poepetende kids en kindverkrachtende opoe's zouden tentoonspreiden.

Juist, zij hebben dat niet gedaan. Al kan zelfs een briljante regisseur een misstap maken.

Overigens is het ook wel erg makkelijk om een film goed te vinden op basis van het oeuvre. Denk niet dat ik Salo beter zou vinden als ik het andere werk van Pasolini zou hebben gezien, juist omdat je zegt dat Salo compleet anders is dan de rest van zn werk.

yeyo

• 6351 berichten
  • 4614 stemmen

Dan mag je van geluk spreken dat Hitchcock het beruchte Kaleidoscope Frenzy nooit verwezenlijkt heeft.

Salo heeft trouwens wel dezelfde stijl als rest van zijn oeuvre, hoor. Het enige echte verschil is dat er geen/weinig smerigheid in voor komt.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Denk niet dat ik Salo beter zou vinden als ik het andere werk van Pasolini zou hebben gezien, juist omdat je zegt dat Salo compleet anders is dan de rest van zn werk.

Maar je zou Salo wel beter kunnen plaatsen en dat zou misschien wat kunnen verzachten.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Dit is de MM quote topic, niet het Salo discussie forum....

yeyo

• 6351 berichten
  • 4614 stemmen

Om even terug on-topic te geraken.

bij The Towering Inferno (1974):

markie1978 schreef:

Deze film is zo gaaf en zeker voor die tijd is het een waar spectakel, erg knap dat ze toen al zo films konden maken. De camara was nog maar net uitgevonden.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

riesma

• 3706 berichten
  • 3082 stemmen

(afbeelding)

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Die heeft nog veel te ontdekken op deze wereld

Prudh

• 3124 berichten
  • 1874 stemmen

Gewoon een provocateur. Hij kraamt in nog veel meer van zijn berichten onzin uit. Wel grappig om te lezen, maar kan me niet voorstellen dat hij het meent.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Zo'n berichten doen me altijd aan deze geweldige motivation poster denken

http://www.lolblog.co.uk/wp...

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.