• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.927 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.978 gebruikers
  • 9.370.568 stemmen

Waar wonen de MM-users?

zoeken in:

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Hoe noemt men dat gebouw? Tripod? Grapje, er is geen plaatje te zien.

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Vreemd!?! Ik zie hem hier wel verschijnen. Goed speciaal voor Speedy nog een keer in een wat meer historisch setting.

(afbeelding)

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Mooi. Is dat een kerk of kapel? En ziet de streek er nog zo uit? (en ik maar vragen)

pink_roosje

• 1792 berichten
  • 807 stemmen

(afbeelding)

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Vreemd Ik zie nu ook geen afbeelding meer, vreemde jongens die computers

Maar Speedy het is een Mariakapel, niet al te groot. In de maand mei is het kapelletje nog populairder dan normaal dan wordt daar de hele maand snoep verkocht. En ik kom er dus iedere dag langs, vervelend hoor

De omgeving is wel wat veranderd inmiddels. Tilburg is de 6e stad van Nederland en waar dit vroeger (foto is uit 1927) de rand van de stad was ligt de kapel er nu midden in. Van het driehoekige plein is nog wel een gedeelte intact, de kleine wevershuisjes (op de achtergrond) omzomen nog aan twee zijde het plein. Verder is het ook een mooie groene oase, de bomen zijn inmiddels behoorlijk gegroeid.

De waterplas op de voorgrond is al heel lang verdwenen. Die waterplas heet trouwens een Spuul en werd gebruikt door de textiel industrie (waarmee Tilburg groot is geworden). Denk dat op de plaats van het water ongeveer nu de parkeerplaats is van het ziekenhuis waar ik werk. Ook staat er in de directe omgeving een oude brandweerkazerne, een hotel, en diverse andere zorginstellingen. Dus zo idylisch als hier op de foto is het niet meer hoor

Maar wel grappig dat je interesse hebt in plaatselijke historie. Ik vind dat ook altijd erg leuk heb een paar mooie boeken over de historie van mijn eigen geboortegrond.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Madecineman schreef:

Maar wel grappig dat je interesse hebt in plaatselijke historie. Ik vind dat ook altijd erg leuk heb een paar mooie boeken over de historie van mijn eigen geboortegrond.

Lokale geschiedenissen interesseren mij enorm. Zo heb ik gisteren een bod gedaan op ebay op een VHS-casette van onze stad. Die is in bezit van iemand een eind door Gent, en 70-tal kilmeter van ons vandaan. Ik wist niet dat zo'n tape bestond. Hopelijk kan ik hem kopen voor een zacht prijsje.

pink_roosje

• 1792 berichten
  • 807 stemmen

Den Helder een leuke stad in het noorden.

De watertoren en een van de hoofdwegen. de watertoren is ondertussen wel verbouwd en is nu van rode baksteen. maar ik kan daar geen foto van vinden

(afbeelding)

De vuurtoren de lange Jaap

(afbeelding)

Goodfella_90

• 10407 berichten
  • 2595 stemmen

Als je dan toch Den Helder doet:

(afbeelding)

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Mooie foto! Het is sowieso een prachtig terrein daar. Jammer dat het OZD-gedeelte niet op de foto staat.

Goodfella_90

• 10407 berichten
  • 2595 stemmen

Best wel ja. Kan wel dit plaatje vinden, maar je ziet maar een klein gedeelte:

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Leuk, kan je zeeslag spelen.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

LOL.

Mooie foto GF. Volgens mij is dat de Hr. Ms. Bruinvis. De Nederlandsche OZD staat trouwens ongeveer op nummer 3 in de ranglijst van beste militaire onderzeeërs ter wereld.

pink_roosje

• 1792 berichten
  • 807 stemmen

Goodfella_90 schreef:

Als je dan toch Den Helder doet:

Ik was inderdaad onze trots vergeten, Den Helder MarineStad. Zeker een mooi plaatje van bijna het hele terein.

Ik geniet elk jaar weer van de Nationale Vlootdagen. het is alleen jammer dat mijn vader niet meer bij de marine zit. nu mag ik niet meer zonder te wachten op boten kijken en achter de lijntjes op zijn eigen boot.

Een plaatje van het VOC schip de Prins Willem Alexander was ook leuk geweest. Maar je kan nou eenmaal niet alles laten zien.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Ik geniet elk jaar weer van de Nationale Vlootdagen. het is alleen jammer dat mijn vader niet meer bij de marine zit. nu mag ik niet meer zonder te wachten op boten kijken en achter de lijntjes op zijn eigen boot.

Vlootdagen zijn inderdaad super. Mijn vader zit nogsteeds bij de Marine (44 jaar al). Voorheen kon ik ook altijd als eerste het terrein op omdat hij daar woonde, maar nu kan dat ook niet meer omdat hij elders in Den Helder woont.

Goodfella_90

• 10407 berichten
  • 2595 stemmen

Nummer 3? Valt me tegen, want ik dacht nummer 1. De marine in zijn geheel wordt volgens mij wel als nummer 1 ter wereld gezien. Zo haalde bij een test de Goalkeeper van een Nederlands schip 10 van de 10 luchtdoelen neer, terwijl de Amerikanan niet verder ook 3 kwamen. De Nederlandse marine ligt dan qua technologie ver voor op de meeste landen.

Ik ga dit jaar pas voor de eerst naar de Nationale Vlootdagen. Ik kijk er iig wel erg naar uit!

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Ik ga dit jaar pas voor de eerst naar de Nationale Vlootdagen. Ik kijk er iig wel erg naar uit!

Je zal het gegarandeerd leuk vinden. Ik ben ook weer van de partij. Als je in een onderzeeboot wilt, moet je alleen wel meer dan 2.5 uur in de rij staan voor een kaartje, maar je krijgt dan wel een prima rondleiding. Ze ruiken trouwens heel lekker van binnen, maar je schrikt wel even van de plotselinge claustrofobie.

gotti

• 14075 berichten
  • 5883 stemmen

Al aan het sparen voor een eigen duikboot U?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Eentje kopen die ondergaat is geen probleem, maar eentje die terug bovenkomt, dat is al wat kostelijker.

Goodfella_90

• 10407 berichten
  • 2595 stemmen

@U-96

Ik las dat het thema van dit jaar '100 jaar onderzeeboten' of zoiets zou zijn en dat er daarom extra veel duikboten komen. Heel misschien zullen de wachttijden dan iets korter zijn. Dit laatste is vooral hoop, weet ik niet zeker.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Ik las dat het thema van dit jaar '100 jaar onderzeeboten' of zoiets zou zijn en dat er daarom extra veel duikboten komen.

Aah, gaaf! Maar alvast een handige tip voor jou: Spreek nooit over duikboten. Dat vinden de heren van de OZD niet leuk.

Heel misschien zullen de wachttijden dan iets korter zijn. Dit laatste is vooral hoop, weet ik niet zeker.

Ik denk het tegenovergestelde. Ik hoop dan vooral op buitenlandse onderzeeërs. Nucleaire zullen wel niet komen, maar dat zou al helemaal de hemel op aarde zijn.

Goodfella_90

• 10407 berichten
  • 2595 stemmen

U-96 schreef:

Ik hoop dan vooral op buitenlandse onderzeeërs. Nucleaire zullen wel niet komen, maar dat zou al helemaal de hemel op aarde zijn.

Het thema van de Nationale Vlootdagen 2006 is "100 jaar onderzeeboten". Bezoek de Nederlandse en buitenlandse onderzeeboten (...)

Buitenlandse komen dus wel. Maar ik kom vooral ook voor de demonstraties van de mariniers, ben ook uitgenodigd voor de infodag van de mariniers deze maand.

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Groot nieuws in ons dorp!

Er wordt een boom verplaatst:

(afbeelding)

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Beter dan om te hakken.

tsjidde

• 2112 berichten
  • 4038 stemmen

Onze geliefde watertoren, zoals ie heel vroeger was:

(afbeelding)

Totdat ie verbouwd werd tot dit geval:

(afbeelding)

Maar gelukkig, na verbouwd te zijn:

(afbeelding)

...staat ie nu weer in 'oude' glorie te pronken:

(afbeelding)

pink_roosje

• 1792 berichten
  • 807 stemmen

Inderdaad helemaal geweldig, tenminste niet meer dat grijze betonnen ding

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Grappig, mijn vader woont zo'n 15 meter bij het onderste plaatje van tsjidde vandaan. Sowieso best wel een mooi plein om naar buiten te kijken.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Leiden:

(afbeelding)

(afbeelding)

Quentin

• 10202 berichten
  • 8538 stemmen

(afbeelding)

(afbeelding)

Huis aan de linkerkant woon ik.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Prachtig!!!

In welke stad woon je?

ROOSKY

• 29923 berichten
  • 7938 stemmen

Volgens de eigenschappen in Elsloo.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.