- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Filmvoornemens 2020
Filmvoornemens 2020
Basto
-
- 11920 berichten
- 7397 stemmen
Ik bedoel het helemaal niet denigrerend. Heb in mijn eerste post aal aangegeven je niet blind te staren op de benamingen, maar te focussen op de onderliggende theorie.
Verder eens met hoe Onderhond het formuleert.
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
Behalve dat ik geen echte Marvelfanaat ben (ik zie ze nu en dan best graag en zag ze allemaal, maar ik maak me wel eens zorgen over hoe nadrukkelijk ze aanwezig zijn), vraag ik me af hoe snel superhelden-fatigue optreedt. .
Hopelijk snel want ben er al zeker 3 jaar wel klaar mee.
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
Juist dat maakt het verschil tussen filmconsumenten en filmliefhebbbers. De filmconsument kijkt enkel waar die zin in heeft met als gevolg dat die in het zelfde kringetje rond blijft draaien.
De filmliefhebber is nieuwsgierig naar wat er allemaal te zien is en kijkt naast films voor het plezier ook films om te ontdekken wat er nog meer is. Soms valt dat tegen (en moet je even doorbijten), maar zo ondek je vaak ook nieuwe parels. Zo heb ik ontdekt, dan na even doorbijten, de Aziatische cinema de meest te gekke films te bieden heeft. En dat ik de stomme films van Lang en Griffith enorm kan waarderen. Daar was ik nooit achter gekomen als ik mezelf daar niet toe ‘gezet’ had.
En stoor je niet aan de termen liefhebber of consument, het gaat om de achterliggende duiding van het verschil in houding en interesse.
Geen speld tussen te krijgen idd.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ben een superheldenliefhebber, maar ook ik kan er best mee leven als het weer voor een paar jaar de koelkast in zou gaan. Geloof alleen niet dat het minder gaat worden dan de laatste 10 jaar. Zeker nu andere bedrijven ook mee gaan doen, ook met series als The Boys en afwijkende films als Joker, Shazam en noem ze op.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Juist dat maakt het verschil tussen filmconsumenten en filmliefhebbbers. De filmconsument kijkt enkel waar die zin in heeft met als gevolg dat die in het zelfde kringetje rond blijft draaien.
De filmliefhebber is nieuwsgierig naar wat er allemaal te zien is en kijkt naast films voor het plezier ook films om te ontdekken wat er nog meer is. Soms valt dat tegen (en moet je even doorbijten), maar zo ondek je vaak ook nieuwe parels. Zo heb ik ontdekt, dan na even doorbijten, de Aziatische cinema de meest te gekke films te bieden heeft. En dat ik de stomme films van Lang en Griffith enorm kan waarderen. Daar was ik nooit achter gekomen als ik mezelf daar niet toe ‘gezet’ had.
Basto
-
- 11920 berichten
- 7397 stemmen
Lijkt me dat er altijd weer nieuwe films, regisseurs of stromingen te ontdekken zijn. Mijn honger en nieuwsgierigheid is in ieder geval nog lang niet geblust. Een beginner ben ik al lang niet meer. Maar goed het gaat natuurlijk wel is fases.
Zie het overigens totaal niet als iets waar ik ongelukkig van zou moeten worden. Dan zou ik er ook mee stoppen.
beavis
-
- 6627 berichten
- 14782 stemmen
Ik was al een tijdje bezig om de dingen die ik NU wil zien eens goed op een rijtje te zetten, in te delen in selecties, bijbehorende ontbrekende titels nog aan te vullen e.d. Maar die lijst blijft maar groeien. 800+ films krijg ik niet gezien in een jaar
Vorig jaar lukte het me om aan het begin van het jaar de kijklijst af te kappen op 300 titels... van die 300 heb ik er uiteindelijk iets meer dan 100 gezien, maar in totaal zag ik thuis zo'n 440 films...
Dit alles om aan te geven dat voornemens behoorlijk vloeiend kunnen zijn. Maar hoe meer ik de lijstjes masseer, hoe duidelijker er toch bepaalde overkoepelende thema's boven komen drijven. En het is nu 2020, dus tijd om deze exercitie ook weer eens te stoppen en te beginnen met kijken, wat zijn de voornemens geworden:
Ik vond het vorig jaar uiteindelijk heel fijn om mijn focus op acteurs te leggen. Dit jaar wil ik ten minste 10 films zien van Tilda Swinton en ten minste 5 van Meryl Streep. Ook recente(re) Franse cinema wil ik in de spotlight zetten met Serge Bozon, Jeanne Balibar, Isild Le Besco, Sylvie Testud en Mathieu Amalric.
Dit zal automatisch zorgen dat ik regisseurs Derek Jarman, Benoit Jacquot en Jean-Paul Civeyrac ook veel ga zien. Vooral die laatste ben ik heel benieuwd te gaan ontdekken!! Heb recent een boxje met zijn werk aangeschaft, dat wil ik in zijn geheel hebben gezien. Omgekeerd wil ik Sydney Lumet graag in de spotlight zetten (ook met zo'n 10 films), wat zal betekenen dat ik Sean Connery veel ga zien.
Wat betreft landen wil ik weer meer van de wereld zien. Afgelopen december zag ik nog voor het eerst een film uit Papoea-Nieuw-Guinea, waarmee de teller op 139 landen kwam voor mij. Ik wil daar iig nog Haiti, Saudi-Arabië, Uganda, Zimbabwe, Gabon en Rwanda aan toe gaan voegen dit jaar, maar heb zelfs al meer dan dat klaar staan.
Verder de focus dus op Frankrijk, India ook weer (krijg ik tenminste 5 films van Adoor Gopalakrishnan gezien? ze staan sowieso klaar!) en Zuid-Amerika. Ik moet nog 18 films voor brons op de "Cien años sin soledad" lijst van ICM
Andere thema's die ik als focus zal hebben zijn "de jaren 90". Ze zijn aan de beurt
Veel Amerikaanse Indie films daar nog te zien, maar ook Japanse cult (waaronder ten minste 5 films van Takahisa Zeze), en nog een enkele zhernuka.
-Cult in het algemeen wil ik veel centraler stellen met giallo (ten minste 15), noir (ten minste 10), blaxploitation, nunsploitation (als tie-in met de nieuwe Verhoeven hopelijk) en andere vormen van sexploitation (zou mooi zijn als ik ook ten minste 5 films gezien krijg van zowel Metzger, Franco als d'Amato).
-Documentaires tenslotte. Heb al bijna brons op de Sight&Sound docu lijst en héél veel klaar staan (muziek docu's, film docu's, de 7-up serie en meer), dus daar wil ik er ten minste 15 van hebben gezien.
ICM doelen:
Cien años sin soledad - 18 voor brons
366 Weird Movies - naar 320 checks (14 te gaan)
The 21st Century's Most Acclaimed Films - 15 voor zilver
Asian Cinema: A Field Guide - 17 voor brons
Awards die ik wil inkoppen zijn verder de Foreign Oscar (zilver), European Award (goud), 75 Hidden gems (brons), Brazilië (brons) en S&S docu (brons). Maar het zou ook fijn zijn als ik ze kan binnenslepen op US indie (7 voor zilver), LGBT (7 voor zilver), 300 Silent (7 voor brons) en TV-italia (8 voor goud).
Wederom allemaal zeer haalbare en zeer gevarieerde doelen. Heb er daarom al weer heel veel zin in, maar ben ook benieuwd in welke mate ik er dit jaar van ga afwijken 
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Voor ICM heb ik ook een aantal doelen\wensen:
Platinum: IMDb's Independent Top 50, AFI's 100 years...100 thrills, Reddit top 250, IMDb's Music Top 50, Taschen 100 All-time favorite movies. Allen tussen de 1-4 checks te gaan.
Goud: European film award en IMDb's 1930s. Beide nog 4 checks
Zilver: National Board of Review, IMDb's Sport Top 50, Stanley Kubrick, Cinephile en Dutch Film Top 50. Allen tussen de 4-6 checks te gaan.
Brons: The 100 Most Significant German Films (8), en als ik zin heb Berlin International Film Festival - Golden Bears (12) en TSPDT 100 Essential Noir Films (12)
Alathir
-
- 2125 berichten
- 1635 stemmen
Ik heb eigenlijk maar 1 doel en dat is mijn totaal aantal meningen op 1000 te brengen tegen 2021. Dat zijn 150 films om te bekijken. Ik heb er dit jaar 163 gezien en dat was aan de zwakke kant maar ik denk dat het moeilijker wordt om omhoog te gaan dan omlaag. Verder zie ik wel wat op me afkomt.
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
Weinig doelstellingen. Doel is eigenlijk jaarlijks om meer films te kijken dan het jaar ervoor, maar voor de rest ben ik hier totaal niet mee bezig.
Voor dit jaar echter wel een doelstelling, namelijk de Marvel superhelden films kijken. Tot zover heb ik er 8 uit het volgende lijstje gezien als ik me niet vergis. Op een site kwam ik deze volgorde tegen om de films op de juiste manier te kijken (inclusief uitleg waarom) dus een goede reden om hier dan eindelijk eens aan te gaan beginnen.
1. Captain America: The First Avenger (2011)
2. Captain Marvel (2019)
3. Iron Man (2008)
4. Iron Man 2 (2010)
5.The Incredible Hulk (2008)
6. Thor (2011)
7. The Avengers (2012)
8. Thor: The Dark World (2013)
9. Guardians of the Galaxy (2014)
10. Guardians of the Galaxy Vol. 2 (2017)
11. Iron Man 3 (2013)
12. Captain America: The Winter Soldier (2014)
13. Avengers: Age of Ultron (2015)
14. Ant-Man (2015)
15. Captain America: Civil War (2016)
16. Black Panther (2018)
17. Spider-Man: Homecoming (2017)
18. Ant-Man & the Wasp (2018)
19. Doctor Strange (2016)
20. Thor: Ragnarok (2017)
21. Avengers: Infinity War (2018)
22. Avengers: Endgame (2019)
23. Spider-Man: Far From Home (2019)
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1725 stemmen
In mijn voornemens van 2020 ben ik nu al beter geslaagd dan die van 2019. Dus het kan niet op! haha. Marvel films in volgorde kijken is ook iets wat ik graag zal doen, maar ik moet nog zoveel zien dat ik denk dat het niet voor direct zal zijn. Ik ben trouwens al afgeweken van mijn jaar per jaar kijken.
Ik ga eerst wat Azie kijken en breed kijken. Daarna focus ik me gewoon op de 2010's, wellicht gooi ik er een maand <400 checks films tussen, en dan in het najaar graag wat horrorfilms en op regisseur gaan kijken, allemaal in het kader van de ICM lijsten. Ik zou ook heel graag meer zien van de MM top 1000 en de top 250 lijsten, maar heb wel een gevoel dat dit automatisch wel een beetje gaat lukken.
Shadowed
-
- 11345 berichten
- 6677 stemmen
Late voornemens dan maar. Vorig jaar was niet zo goed geslaagd, maar nu wil ik het graag serieuzer aanpakken.
- 90% van de horror K.O. films editie 2019 zien. Dat komt ongeveer, als ik goed heb lopen tellen, op 230/256 films uit.
- 2000+ stemmen hebben.
- Meer oudere films kijken. Ben nog steeds relatief recente films aan het kijken.
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1725 stemmen
Van deze regisseurs meer zien
Sion Sono
Joon-ho Bong
Ki-Duk Kim
Ken Loach
Nicolas Winding Refn
Quentin Tarantino
Paul Thomas Anderson
Wes Anderson
Tetsuya Nakashima
Takeshi Kitano
Chan-Wook Park
Hong-jin Na
Hayao Miyazaki
Jee-Woon Kim
Chang-Dong Lee
Makoto Shinkai
Tetsuya Nakashima
Takashi Miike
Hun Jang
Jae-Young Kwak
Hirokazu Koreeda
Akira Kurosawa
Andrei Tarkovsky
Alfred Hitchcock
Hsiao-Hsien Hou
Edward Yang
Sang-soo Hong
Ming-liang Tsai
Ang Lee
Kar-wai wong
Yimou Zhang
Gan Bi
Hiroshi Ishikawa
David Lynch
Coen Brothers
Darren Aronofsky
Alejandro Gonzalez Inarittu
Brian De Palma
Billy Wilder
Lars Von Trier
John Carpenter
Tim Burton
Terrence Malick
Michael Mann
James Wan
Roman Polanski
David Cronenberg
Werner Herzog
Dario Argento
Michael Haneke
Alice Rohrwacher
Andrey Zvyagintsev
Alexander Payne
Jean-Pierre et Luc Dardenne
Xavier Dolan
Yorgos Lanthimos
Tran Ann Hung
Jacques Audiard
Gus Van Sant
Fabrice Du Welz
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1725 stemmen
- Voorbereiden op ICM Favourite Movies 2019-2020 (hoewel dat dat vooral zal bestaan uit must-watches zoals Climax, Shoplifters etc... ), en nog niet zozeer op klassieke cinema, waar die lijst wel enorm naar georienteerd is.
- Vervolgens voorbereiden op ICM Favourite Movies of the 2010's waar ik meestal ook een top 100 kan invoeren. Als ik zoals gepland veel kan zien, breid ik die lijst zelfs uit, mits ik voldoende 3,5*'s heb, en de lijst kwaliteitsvol blijft. Dat zal volgens mijn gevoel gebeuren.
- Vervolgens voorbereiden op de ICM op 0 officiele lijsten en <400 checks lijst, hoewel dit geen vereiste is.
- Graag eens voor de eerste keer echt meedoen aan de horrorchallenge. Dat wil ik het allerliefst doen.
- Vervolgens eindigen met het voorbereiden op de regisseurslijst en de jaarlijst van 2021.
- Om daarna richting 2021 voor te bereiden met klassieke cinema voor onze top 1000 alsook films die ik nog graag wil zien, en meer Azie.
- Graag eens iets organiseren voor Moviemeter.
Ik wil graag dit jaar enorm werk maken van Azie, dus op dit moment ben ik daar al aan bezig. Ik heb zo een tiental films van Sono die ik wil zien, dus daar start ik mee, en ik zie wel waar ik geraak. Ai no mukidashi wordt zijn volgende film.
kaketoe
-
- 827 berichten
- 1708 stemmen
In 2020 wil ook ik meer aandacht geven aan de Aziatische cinema. Eerste stop is Taiwan; heb dit jaar mijn aantal Taiwanese films al verdubbeld, van 3 naar 6!!
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1725 stemmen
mijn watchlist voor deze maand. Samengesteld uit wat ik wil zien van deze lijst
Baby Driver
Marriage Story
Edge of Tomorrow
Columbus
Spider-Man: Into the Spider-Verse
Tokyo Tribe
Climax
Shoplifters
Knives Out
Your Name.
Lady Bird
Midsommar
1917
Weekend
Annihilation
You Were Never Really Here
The Killing of a Sacred Deer
The Wind Rises
Paterson
The Irishman
Joker
The Hateful Eight
Isle of Dogs
If Beale Street Could Talk
La Piel Que Habito
Only Lovers Left Alive
Kaguyahime no monogatari
Mother!
Take Shelter
The Florida Project
Uncut Gems
Portrait de la jeune fille en feu
Toni Erdmann
Once Upon A Time in Hollywood
Blade Runner 2049
The Handmaiden
Long Day's Journey Into Night
Roma
It's Such A Beautiful Day
Inside Llewyn Davis
The Lighthouse
Oslo 31. august
Mad Max: Fury Road
The Favourite
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Voornemens 2020:
- Minstens 60 keer naar de bioscoop, anders een van de 2 passen opzeggen.
- Duitsland verder ontdekken. En hopelijk Iran.
- Gestaag doorgaan met breed blijven kijken, gestimuleerd door topic: Uit welke landen kijk jij films?
Verder net als Madelon niet al te veel filmdoelen voor komend jaar.
Dat is dus behoorlijk anders gelopen.
Door covid na enkele maanden sponsoren beide filmpassen toch maar opgezegd, maar daarvoor was ik in maart al zo klaar met hoe het ging op de site na Jordy's vertrek, dat ik ben uitgelogd en op een wachtwoord-verander-actie in mei na niet meer ben ingelogd. Los daarvan ook een filmdip gehad van epische proporties, waarbij ik ook stopte met de films die ik af en toe zag te checken/loggen op icheckmovies en letterboxd. Meer tijd voor andere dingen.
Kortom: niets van gekomen, die filmvoornemens. 
Voor 2021 houd ik de boel dan ook maar open. We gaan het zien, wellicht komt de vonk er zomaar weer in.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Terugblik op mijn voornemens:
Ik ga januari 2020 starten met 2688 stemmen. Op 31 december 2020 hoop ik er ongeveer 2850 te hebben.
Nou, ik eindig ook precies op 2850 stemmen! Wat een toeval. Nee, niet helemaal. Ik las dit topic een paar dagen geleden nog eens door en toen stond ik op 2847 stemmen. Heb dus nog wel even mijn best gedaan om er nog 3 te kijken, wat is gelukt. Maar wel leuk om op het exacte aantal te eindigen, is me nog nooit gelukt.
Iets met corona enzo heeft mijn schema hier wel verpest. Ben tot 29 bezoeken dit jaar gekomen. Laag, maar gezien de omstandigheden nog best goed vind ik.
Gelukt. En best van genoten.
Heb The Godfather trilogie opnieuw gezien, dat telt ook he? Verder niet veel van dit soort films gezien. Het is gewoon niet echt mijn genre.
Iets met corona enzo, dus in dit geval positief want ik had meer tijd over en heb inderdaad alle MCU-films opnieuw gezien. Dat waren een 25 stuks geloof ik. Maar heb ik er echt van genoten? Nee. Ik begon me te vervelen, want de film lijken best op elkaar. Al zitten er meer dan genoeg hele leuke titels bij, maar ik heb ook de nodige onvoldoendes uitgedeeld die ik voorheen niet heb gegeven.
Nou, dit is ruim gelukt. Sowieso al snel aan het begin van de coronacrisis mijn LOTR bluraybox uit de kast gehaald en daarna ook nog tientallen films uit eigen collectie opnieuw gezien. Was leuk, veel titels al een jaar of 10 niet meer gekeken.
Ik heb soms het gevoel dat mensen zichzelf hier echt dwingen dingen te bekijken. Dan gaat volgens mij het gevoel dat films een hobby zijn eraf. Lijkt mij niks.
Nouja, dit klopt dus. Heb ook veel gegamed, Netflix en sport op mijn tv gezien. Door corona helaas te weinig andere dingen gedaan, al heb ik dit jaar wel weer door de omstandigheden meer gewandeld en avondjes thuis met mensen gehad, waar ik anders graag de deur uit ga. Maar dat ging helaas te weinig. Hopelijk wordt 2021 een veel leuker jaar voor iedereen.
beavis
-
- 6627 berichten
- 14782 stemmen
...focus op acteurs te leggen. Dit jaar wil ik ten minste 10 films zien van Tilda Swinton en ten minste 5 van Meryl Streep. Ook recente(re) Franse cinema wil ik in de spotlight zetten met Serge Bozon, Jeanne Balibar, Isild Le Besco, Sylvie Testud en Mathieu Amalric.
Dit zal automatisch zorgen dat ik regisseurs Derek Jarman, Benoit Jacquot en Jean-Paul Civeyrac ook veel ga zien. Vooral die laatste ben ik heel benieuwd te gaan ontdekken!! Heb recent een boxje met zijn werk aangeschaft, dat wil ik in zijn geheel hebben gezien. Omgekeerd wil ik Sydney Lumet graag in de spotlight zetten (ook met zo'n 10 films), wat zal betekenen dat ik Sean Connery veel ga zien.
Streep en Lumet zijn het niet geworden, maar de rest is ruimschoots gehaald
Ik zag 212 Franse films (ruim 25% van mijn totaal) en 3/3 acteurs en 2/3 regisseurs waar ik het meest van zag waren Frans, daarnaast zag ik ook 12 films geschoten door cinematograaf Celine Bozon.
15x Jeanne Balibar
12x Mathieu Amalric
12x Pascal Greggory
8x Jean-Paul Civeyrac (erg fijne kennismaking
)
8x Abel Ferrara
7x Benoit Jacquot
Wat betreft landen wil ik weer meer van de wereld zien. Afgelopen december zag ik nog voor het eerst een film uit Papoea-Nieuw-Guinea, waarmee de teller op 139 landen kwam voor mij.
En die teller staat nu op 154, dus een toename van 15 landen. Een enkele keer gaat het om een co-productie (zo zag ik bijna perongeluk een film uit Frans-Guyana, toch meer gewoon een Franse film) of een gebied dat bij een ander land hoort (Frans-Guyana eigenlijk weer, Spitsbergen ook). Maar de wereldreis is goed gelukt. (post-) Kolonialisme was een onderwerp waar ik me in heb verdiept en ook de Algerijnse anafhankelijkheidsstrijd.
Andere thema's die ik als focus zal hebben zijn "de jaren 90". Ze zijn aan de beurt
Veel Amerikaanse Indie films daar nog te zien, maar ook Japanse cult (waaronder ten minste 5 films van Takahisa Zeze), en nog een enkele zhernuka.
-Cult in het algemeen wil ik veel centraler stellen met giallo (ten minste 15), noir (ten minste 10), blaxploitation, nunsploitation (als tie-in met de nieuwe Verhoeven hopelijk) en andere vormen van sexploitation (zou mooi zijn als ik ook ten minste 5 films gezien krijg van zowel Metzger, Franco als d'Amato).
-Documentaires tenslotte. Heb al bijna brons op de Sight&Sound docu lijst en héél veel klaar staan (muziek docu's, film docu's, de 7-up serie en meer), dus daar wil ik er ten minste 15 van hebben gezien.
ICM doelen:
Cien años sin soledad - 18 voor brons
366 Weird Movies - naar 320 checks (14 te gaan)
The 21st Century's Most Acclaimed Films - 15 voor zilver
Asian Cinema: A Field Guide - 17 voor brons
Awards die ik wil inkoppen zijn verder de Foreign Oscar (zilver), European Award (goud), 75 Hidden gems (brons), Brazilië (brons) en S&S docu (brons). Maar het zou ook fijn zijn als ik ze kan binnenslepen op US indie (7 voor zilver), LGBT (7 voor zilver), 300 Silent (7 voor brons) en TV-italia (8 voor goud).
Ook dit is eigenlijk allemaal weer goed gelukt, op een paar dingen na die ik heb laten liggen tot 2021
- zo zat ik erg goed in de jaren 90, maar heb ik Japan nog even laten liggen en ben ik veel dieper in die zhernuka (of chernukha...?) gedoken dan ik had verwacht. Met in het verlengde daarvan nog veel meer Russische films, films uit Asia Minor en vooral ook Georgische cinema. Een hele grote inhaalslag geslagen daar
- Cult is ook goed gelukt, maar niet de quota die ik mezelf had gesteld. Heb wel sexploitation vrij breed verkend en ben erg diep de no wave (punk) cinema in gedoken
- Wat betreft docu's zijn ook de ICM awards ingekopt. Ik had meer film en muziek docu's willen zien, maar bij het maken van keuzes vallen die toch altijd ook snel weer af. De film docu's hoop ik in 2021 wel nog weer op te pikken, met o.a. een paar Bergman docu's en door hem geinspireerde films.
Gisteren op de laatste dag van het jaar kopte ik op de valreep nog de bronzen medaille binnen voor de gigantische Azie lijst op ICM én het zilver voor de US-indie lijst om die twee doelen nog even af te ronden.
Ben over het algemeen weer zeer tevreden over hoe ik ICM heb kunnen gebruiken bij mijn kijk-keuzes. Alleen de Cien Anos lijst heb ik voor de zoveelste keer een jaartje doorgeschoven.
Nog een laatste ding om te noemen is dat ik ook bijgehouden heb hoeveel films ik zag van vrouwelijke regisseurs, want me soms heeft gestimuleerd om daar wat meer van op te zoeken. De teller stond aan het eind op maarliefst 205 films, meer dan 25% van alles dat ik zag!!!
meer cijfertjes:
797 feature films totaal gezien
132 in de bios
249 op fysieke media uit mijn collectie
14 on demand via netflix of pathe thuis
maar de helft dus op een andere manier
61 films hadden bouwjaar 2020
106 kwamen uit 2019
met de 27 uit 2018 erbij is het weer ongeveer 25% van alles dat ik zag
Sergio Leone
-
- 4403 berichten
- 3088 stemmen
Een jaar geleden had ik geen voornemens en zat ik nog in een filmdip die al lang bezig was.
Uiteindelijk heb ik dit jaar toch het plezier van (veel) kijken teruggevonden, wat resulteert in 251 geziene films en miniseries. Dat is het hoogste aantal sinds 2013 (289). Een goed filmjaar gehad dus.
Shadowed
-
- 11345 berichten
- 6677 stemmen
Late voornemens dan maar. Vorig jaar was niet zo goed geslaagd, maar nu wil ik het graag serieuzer aanpakken.
- 90% van de horror K.O. films editie 2019 zien. Dat komt ongeveer, als ik goed heb lopen tellen, op 230/256 films uit.
- 2000+ stemmen hebben.
- Meer oudere films kijken. Ben nog steeds relatief recente films aan het kijken.
De eerste doelstelling is helaas niet behaald. Ik moet er nog 67 zien van de editie 2019, en dat moeten er 26 zijn.
De tweede doelstelling is behaald, ik heb het jaar 2020 afgesloten met 2552 films, dus ruim over de streep.
De laatste heb ik gedeeltelijk behaald, maar in het tweede gedeelte van het jaar werd ik toch wat "lui" en keerde me meer richting recente titels.
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Ik merkte dit jaar voornamelijk op dat ik in een filmdip was belandt. Rond de maanden maart t/m juni heb ik maar barweinig films gezien. Hopelijk met mijn nieuwe Set-Up gaat dit niet meer gebeuren aankomend jaar. Ook staat er een verandering te wachten in mijn privéleven waar ik waarschijnlijk meer vrije tijd door heb.
De volgende voornemens hoop ik te behalen:
- 250 films kijken
- De James Bond franchise afkijken (waar ik ooit mee ben begonnen) en deze afkijken voordat de nieuwe in de bioscoop verschijnt.
- De horrordraft wat nu gaande is helemaal bekijken, en deze op 100% krijgen
- De top 250 flink onder handen nemen
- Alle films van mijn top 10 regisseurs bekijken en beoordeelt met een mening. (Deze doel stamt nog uit 2018 en zou ik dit jaar toch echt willen halen)
En weer een jaar plezier beleven hier op MM. Allen alvast een fijne jaarwisseling, mag het maar weer een leuk filmjaar worden!
Ik heb werkelijk niks bereikt wat ik had staan in deze doelstelling.
- 250 films kijken
Dankzij een filmdip in het midden van dit jaar niet behaald. Volgens mijn statistieken op Letterboxd had ik volgend jaar een totaal van 202 films gezien, 48 minder dan waar ik op doelde.
- De James Bond franchise afkijken (waar ik ooit mee ben begonnen) en deze afkijken voordat de nieuwe in de bioscoop verschijnt.
Wel mee verder gekomen maar nog niet afgemaakt.
- De horrordraft wat nu gaande is helemaal bekijken, en deze op 100% krijgen
Niet meer naar omgekeken. Net zoals de andere punten die ik had geschreven.
Ik hoop in 2021 toch wat meer te kunnen zien en een keer geen dipje te krijgen. Maar die punten behandel ik wel even in de andere topic. Het was een triest jaar, ook voor mij met films kijken.