• 15.943 nieuwsartikelen
  • 178.890 films
  • 12.260 series
  • 34.055 seizoenen
  • 648.924 acteurs
  • 199.228 gebruikers
  • 9.386.652 stemmen

Even voorstellen

zoeken in:

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3129 stemmen

Welkom Evelien.

606

• 23881 berichten
  • 12279 stemmen

Lieve koekjes worden niet gebakken, maar Koekjesdeeg van harte welkom

Lindeman

• 2 berichten
  • 1 stemmen

Laat ik mijn eerste bericht gebruiken om mijzelf voor te stellen.

24 jaar, groot film en literatuurliefhebber. Favoriete film: Vozvrashchenie.

Het mag dan geen verbazing wekken dat Andrei Zvyagintsev mijn favoriete regisseur is.

606

• 23881 berichten
  • 12279 stemmen

Welkom Lindeman

bozzy

• 2161 berichten
  • 670 stemmen

Veel plezier op MM Lindeman.

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

Welkom Karmen, Lindeman, en Oscaron en Koekjesdeeg (leuke nickname en ook een leuke avatar, ik had voorheen soortgelijke avatars, maar dan in het wit, zwart en doorzichtig! )

Allen veel plezier gewenst op MM!

bierbak

• 390 berichten
  • 0 stemmen

Nu ik de meeste stemmen geplaatst heb wil ik me toch even voorstellen. Ik ga nu ook iets actiever meedoen aan het moviemetergebeuren. Voor ik me inschreef had ik deze site al een heel tijdje in de gaten en dan toch maar ingeschreven want het lijkt me erg tof. Veel overzichtelijker dan IMDB vind ik en ook meer community wat ook wel leuker is.

Vanzelfsprekend ben ik erg geinterresseerd in film, zeg maar gerust geobsedeerd. In alle soorten film, maar ik heb wel een zwak voor stop-motion, stille films, donkere sprookjes en actie.

Wat ik heel belangrijk vind is dat een film audiovisueel mooi in elkaar zit. Beeld geluid, en muziek creeeren de sfeer en brengt de inhoud op niveau (als die er is ). De mooiste cinema komt voor mij uit landen als Tsjechoslowakije en Sovjet-Unie. Mikhail Kalatozov, Béla Tarr, Andrey Tarkovskiy, Karel Zeman, SvankMayer... Al veel pareltjes ontdekt uit dat soort landen.

Ik bewonder hun creativiteit, het feit dat ze vaak origineel uit de hoek komen en hun zin voor visuele schoonheid. Iets waar ik Hollywood vaak in vind tekortschieten (zowel oud als nieuw Hollywood). Daarintegen is de VS dan weer een prima land voor actiefims.

Zo, dat was dus even een korte samenvatting van mezelf als filmkijker. Ik hoop dat ik nog veel plezier mag beleven aan de site.

Jesper187

• 6434 berichten
  • 2462 stemmen

Welkom bierbak! Ik was je gebruikersnaam al verschillende keren tegen gekomen, of zeg maar heel vaak, omdat je bij veel klassiekers vaak een van de recentste stemmen had geplaatst. ^^

bierbak

• 390 berichten
  • 0 stemmen

Dankuwel, Jesper187. Trouwens weet iemand hoe je van een afbeelding een avatar kan maken?

606

• 23881 berichten
  • 12279 stemmen

Welkom bierbak!

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

Heel hartelijk welkom bierbak! Veel plezier hier!

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Hallo Karmen, Lindeman, Oscaron, Koekjesdeeg en Bierbak. Blij jullie erbij te hebben.

En Bierbak zal wel een Vlaming zijn zeker? Een Nederlander spreekt van een krat.

We moeten maar eens een poll houden om de leukste en origineelste nick te bekronen.

bierbak

• 390 berichten
  • 0 stemmen

Haha, een krat. Ja sorry had ik aan moeten denken...

melanostalgia

• 35 berichten
  • 42 stemmen

Ik heb hier en daar al wat berichten geplaats, maar wilde me toch nog even voorstellen

Ik ben een kunststudent met een liefde voor videokunst en fotografie. Zelf zoek ik op het moment de grens tussen die twee. Mijn liefde voor film is de laatste tijd sterk toegenomen, wat logischerwijs ook een grote inspiratiebron vormt. Met name Belá Tarr's Turin Horse komt erg dichtbij mijn eigen werk/belevingswereld. Ik heb een grote passie (en voorkeur) voor zwart wit, maar het zien van Tarkovsky's Stalker heeft me daar enigszins op doen terugkomen.

Mijn guilty pleasure is slechte horror films. Als het op horror aankomt kijk ik werkelijk alles. Mijn horror dvd collectie is dan ook wel een beetje om te janken Maar dat komt nog wel goed.

bozzy

• 2161 berichten
  • 670 stemmen

welkom melanostalgia!

Jesper187

• 6434 berichten
  • 2462 stemmen

Welkom op MovieMeter, melanostalgia!

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

Hartelijk welkom op MM melanostalgia! Veel plezier hier!

bierbak

• 390 berichten
  • 0 stemmen

melanostalgia schreef:

Met name Belá Tarr's Turin Horse komt erg dichtbij mijn eigen werk/belevingswereld.

Wow, dan wil ik je werk wel eens zien!

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Hallo melanostalgia, wees welkom.

Een vrouw en horror... gevaarlijke combinatie, voor sommigen dan toch.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4087 stemmen

melanostalgia schreef:

Ik heb hier en daar al wat berichten geplaats, maar wilde me toch nog even voorstellen

Ik ben een kunststudent met een liefde voor videokunst en fotografie. Zelf zoek ik op het moment de grens tussen die twee. Mijn liefde voor film is de laatste tijd sterk toegenomen, wat logischerwijs ook een grote inspiratiebron vormt. Met name Belá Tarr's Turin Horse komt erg dichtbij mijn eigen werk/belevingswereld. Ik heb een grote passie (en voorkeur) voor zwart wit, maar het zien van Tarkovsky's Stalker heeft me daar enigszins op doen terugkomen.

Mijn guilty pleasure is slechte horror films. Als het op horror aankomt kijk ik werkelijk alles. Mijn horror dvd collectie is dan ook wel een beetje om te janken Maar dat komt nog wel goed.

Je zou is onderhoud moeten plegen met Jeroentjuhhhhhh

http://www.moviemeter.nl/user/73468

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3129 stemmen

Welkom bierbak en melanostalgia. Veel plezier op MM .

ibendb

• 5043 berichten
  • 3238 stemmen

Welkom om Moviemeter, Melanostalgia en Bierbak!

606

• 23881 berichten
  • 12279 stemmen

melanostalgia schreef:

Horror fanaat Welkom en veel plezier

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2541 stemmen

Welkom, nieuwkomers.

melanostalgia

• 35 berichten
  • 42 stemmen

Allen bedankt voor het warme welkom

Dawkins

• 3 berichten
  • 1 stemmen

Hallo allemaal,

heb 3 jaar geleden al een account aangemaakt, maar ben het daarna helemaal vergeten (foei!) ik kwam er pas achter toen ik zojuist een account probeerde aan te maken, maar het emailadres al 'bezet' was.

Maar goed, even voorstellen:

ik ben 34 jaar, en kijk zo'n beetje alles wat los en vast zit, van art house tot blockbusters. Alleen voor horrorfilms kan ik het geduld vaak niet opbrengen. Mijn 'guilty pleasure': low budget actiefilms uit de jaren 80 en 90; is een beetje jeugdsentiment.

favoriete acteurs: Burt Lancaster, Michael Caine, Charles Bronson, Alain Delon, Chuck Norris, Robert De Niro.

Ik ben redelijk verslaafd aan het kopen van dvd's (heb er inmiddels bijna 1600). De enige rem op de koopwoede is mijn andere passie: lezen. Ik verdeel mijn geld dus tussen boeken en films.

Ik heb mij voorgenomen om toch wat actiever te worden op dit forum.

606

• 23881 berichten
  • 12279 stemmen

Welkom Dawkins

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3631 stemmen

Welkom Dawkins, en veel plezier hier.

Waarom heb je trouwens geen geduld voor horrorfilms?

Dawkins

• 3 berichten
  • 1 stemmen

Elineloves schreef:

Welkom Dawkins, en veel plezier hier.

Waarom heb je trouwens geen geduld voor horrorfilms?

Ik ben van mening dat de meeste horrorfilms hetzelfde stramien volgen; het is veelal voorspelbaar. Nu geldt dit natuurlijk voor meer genres (niet in de laatste plaats voor mijn favoriete zonde: low budget actiefilms), maar op de een of andere manier irriteert mij dit bij horrorfilms.

Maar goed, het is nog altijd de uitzondering die de regel bevestigt. Ik kijk bijvoorbeeld wel oud spul van Carpenter, Romero en jaren 70 horror uit Italie.

Dk2008

• 11167 berichten
  • 788 stemmen

Welkom en veel plezier op de site. Klinkt interessant, Caine, Lancaster, low budget, dus kom ik je misschien nog wel tegen bij de films.

En horror is wel één van mijn minst favoriete genres. . Allleen die van de jaren '50 dus.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.