menu

Filmdragers en apparatuur / Winkels en webshops / eZyDVD

zoeken in:
'eZyDVD' ( http://www.ezydvd.com.au/ )

11 juli j.l. voor 't eerst besteld bij on-line shop 'eZyDVD' in Australië.

Kenmerken, o.a.:
Prijzen (inkl. BTW) in AU-$
DVD's R0 (PAL) en R(2,)4 (PAL)
Accepteren PAYPAL (!) en credit-card
Bestelling wordt binnen 24u. verwerkt
Email-bevestiging van bestelling en datum verzending.
Bij export BTW vrij (dus ook geen BTW op porto)
Air Mail
Verpakking (per DVD): stugge enveloppe met standaardtekst 'gift' en met extra kartonnen omslag.

Aangezien R-2 en R-4 allebei PAL-norm hebben, zijn PAL- DVD' s ook vaak R-2 en R-4 (LAURA bijvoorbeeld). Vaak, maar niet altijd dus.

Ik weet niet, waarom Play.com -zendingen er zo'n 10-14 dagen over doen, maar mijn bestelling van 11 juli had ik op 15 juli (5 dagen onderweg) keurig binnen.

Echt héél goedkoop zijn ze niet. Ik hou het maar bij dvd pacific...

gotti schreef:
Echt héél goedkoop zijn ze niet. Ik hou het maar bij dvd pacific...
Ik ook, maar als DVDPacific het niet heeft....

Daarnaast, BTW gaat er nog af (porto wordt dan AU-$ 3.50/€ 2,15 bijvoorbeeld).
Een DVD van AU-$ 14.92 is ex-BTW: AU-$ 13.56.
(En AU-$ 13.56 is € 8,24).

starbright boy (moderator)
Ik vind die enorme leeftijdsaanduidingen op Australische hoezen zo lelijk.

En even een regio-opmerking: Dat regio 4 vaak ook 2 is klopt, maar het is niet altijd zo en bijna alleen bij de grote studio's en dan weer vooral bij klassiekers.

starbright boy schreef:
Ik vind die enorme leeftijdsaanduidingen op Australische hoezen zo lelijk..
Ja, verziekt zekerde cover. Maar dat vind ik ook bij de R-2UK's, die 3hoeke PG- stikkers op voor- en achterkant.

In alle gevallen vind ik die ratings ALLEEN op de achterkant, naast die (lelijke) bar-codes vermelden eigenlijk nog het meest acceptabel.

De R-1 cover-art, meestal met filmposters als basis, hebben mijn voorkeur.

starbright boy (moderator)
Die UK dingen zijn tenminste meestal klein. Daar heb ik niet zo'n problemen mee. Bij Australische DVD's knap ik er echt op af. Het lijkt wel een pakje sigaretten.

Coverart verschilt vooral per label/studio en niet zozeer per regio vind ik. Ik hou van labels die er zichtbaar aandacht aan besteden en het smaakvol doen. Vaak zijn dat dezelfde die ook zorg besteden aan hun DVD's. En die zijn er zowel in Regio 2 en Regio 1. Criterion en Masters of Cinema zijn er erg goed in en van de grote studio's doet Warner het zonder meer het beste (door vaak gewoon de oude poster te nemen inderdaad). MGM en Universal maken er regelmatig een potje van.

Even een kijkje genomen. Veel films die ik zoek hebben ze niet + ze hebben vaak ook hele andere (minder mooie!) coverart op hun DVD's.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:16 uur

geplaatst: vandaag om 19:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.