menu

Filmdragers en apparatuur / Winkels en webshops / Cinemascope

zoeken in:
Cinemascope in Barcelona. Iemand ooit van gehoord? Ik ben er twee weken geleden geweest. Prachtige winkel met een grote verzameling filmposters, maar ook andere collector's items. De eigenaar is een echte liefhebber en zijn winkel straalt dat ook uit. Heb er zelf drie posters aan een schappelijke prijs op de kop getikt. Absoluut een aanrader voor elke filmfan die een keertje in Barcelona komt.

Handig om weten, m'n ouders gaan in september naar Barcelona. Zal eens vragen of ze langs die winkel willen gaan! Ligt die winkel in het centrum?

Als ik staks thuis ben, plaats ik het adres hier even. De ligging valt goed mee. Niet midden in het centrum, maar met 2 of 3 metrohaltes ben je er snel.

Tot een jaar of tien geleden waren Barcelona en Madrid dé steden bij uitstek om leuk, zeldzaam- en betaalbaar filmverzamelmateriaal te vinden.
Filmshops in overvloed, met een onvoorstelbare hoeveelheid aan spullen.
De eigenaars van die zaakjes waren echte kenners en zeer gedreven bezig.
Ze namen úren de tijd voor de klanten, altijd behulpzaam en vriendelijk.

Daarna gingen de prijzen helaas snel omhoog, vooral door het opkopen van grote hoeveelheden materiaal door handelaars uit andere landen, die het tegen veel hogere prijzen weer aanboden.
Gelukkig heb ik er zelf nog tijdig mijn flinke slag kunnen slaan.
Filmposters die ik destijds kocht zijn nu zeker 5 x duurder dan toen.

Cinemascope
Casa Perla 29
08012 Barcelona

Gast
geplaatst: vandaag om 11:04 uur

geplaatst: vandaag om 11:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.