- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Goede underdog films
Goede underdog films
Nieekk
-
- 1 berichten
- 1 stemmen
Ik ben al een langere tijd fan van goede underdogfilms, een film waarbij je tijdens het kijken een inspirerend gevoel krijgt. Het is moeilijk uit te leggen.
Films die wat mij betreft in het lijstje mogen:
The Pursuite of Happiness
Rocky serie
Notorious
Het zijn misschien niet allemaal meesterwerken van films, maar ze geven me een bepaald gevoel. Een gedreven gevoel, als je snapt wat ik bedoel. Wie kent nog meer films die goed in dit lijstje zouden passen?
Alvast bedankt.
AHWA
-
- 16915 berichten
- 0 stemmen
Forrest Gump
Mr Smith Goes To Washington (en nog meer films van Capra)
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11454 berichten
- 4880 stemmen
Het Spaanse Tempus Fugit valt sowieso heel erg aan te raden. Leuk topic dit!
kappeuter (crew films)
-
- 72619 berichten
- 5778 stemmen
Creatieve tips:
komedie
oorlog
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Ik weet niet wat er precies mee bedoelt wordt maar een underdog personage komt best vaak voor. Vooral sociaal geëngageerde regisseurs, zoals Fassbinder, Herzog, Ken Loach, Mike Leigh en John Cassavetes voeren vaak zulke personages op. Een paar interessante voorbeelden:
Naked (Leigh)
Kes (Loach)
Ladybird, Ladybird (Loach
A Woman under the Influence (Cassavetes)
Cool hand Luke
Oliver Twist
la Mala educacion (Almodovar)
Vengeance is Mine (Imamura)
Faustrecht der Freiheit (Fassbinder)
In Einem Jahr mit 13 Monden (Fassbinder)
Woyzeck (Herzog)