menu

Film / Toplijsten en favorieten / iCheckMovies

zoeken in:
Overigens is het wel handig om je IMDb-ratings te gebruiken als uitgangspunt. De lijst staat ook op IMDb. Als je er niet al te veel hebt gezien, kun je het handmatig verzamelen. Als het er te veel zijn (ik heb er een kleine 500 gezien), dan is het handig om de lijst zelf op IMDb aan te maken met IMDb-listhelper, zodat je de lijst daarna met je eigen ratings kunt exporteren. Daarna kun je grote batches omzetten naar de 0 tot 6 schaal in Excel. Uiteindelijk kopieer je dan de kolom met scores naar de ballot. Let wel op, dat je de volgorde van de films nooit aanpast!!

Ik vraag me af hoe beavis dat gedaan heeft. Hij heeft er bijna 600 ofzo gezien.

Dank je joachimt, dan had ik het ongeveer goed begrepen. Ik heb de ratings met een formule omgezet [ ((rating-1)/9)*6 ], en dan enkele correcties doorgevoerd vanwege de manier waarop ik rate (films met een 3 of lager op IMDb markeer ik op ICM als disliked, dus die krijgen van me een 0. 2* op MM (4 op IMDb) is bij mij de laagste voldoende). Ik heb er dus dit van gemaakt, scheelt niet veel met hoe jij het toekent:

6 = 10
5 = 9 of 8
4 = 7
3 = 6
2 = 5
1 = 4
0 = 1, 2 en 3

En vervolgens geef ik aan films die tussen de 1 en de 5 scoren een punt extra als die op géén ICM-lijsten staan, en films die op meer dan 5 ICM-lijsten staan krijgen van me een strafpunt want die zijn al ruim voldoende gerepresenteerd op andere ICM-lijstjes.

Gelukkig hoefde ik maar 87 te raten dus dat was nog wel te doen.

joachimt schreef:
Ik vraag me af hoe beavis dat gedaan heeft. Hij heeft er bijna 600 ofzo gezien.

zonder imdb moet dat met de hand! Ik gebruik wel de ICM lijst naast de Excel ballot zodat ik niet hoef na te denken welke ik gezien heb en welke niet, dan kan ik er best redelijk snel doorheen. Ik zet dus niet exact mijn sterren-score om naar een doubling score, doe het meer op gevoel. Alles wat ik als "favorite" heb aangemerkt op ICM kreeg de volle 6, "dislikes" de volle 0, shorts vind ik altijd minder dan features, dus die geef ik vrij automatisch een 0 of een 1, soms als ik het toch erg geslaagd vond een 2. De rest zijn split second besluiten die de ene keer hoger kunnen uitvallen dan de andere keer. Voor mijn gevoel was ik dit jaar best streng, maar mijn gemiddelde score viel nog positief uit

Mijn gemiddelde kwam uit op 2,88, precies één honderdste lager dan op MM

Films die op meer dan 10 ICM-lijsten stonden (The Green Mile bijvoorbeeld) heb ik toch maar 0 punten gegeven, ook al vind ik ze goed. Het Canon-lijstje lijkt me juist handig om de minder bekende films uit te lichten, ik zou het zonde vinden als een minder bekende film buiten het lijstje valt omdat The Green Mile er bijvoorbeeld in komt terwijl iedereen wel die film kent.

The Green Mile redt het nooit. Elk jaar is er wel iemand die hem weer probeert te nomineren, maar hij wordt toch altijd naar beneden gestemd.

geplaatst:
Is dit iets nieuws? Zo ja, waarom wordt dit toegelaten?

geplaatst:
Al sinds ik begon met icm heb ik afleveringen van series zien passeren, maar nog niet eerder in een lijst.
Je kunt alles met IMDb code zo toevoegen..

geplaatst:
Volgens mij horen afleveringen niet op dit soort lijsten te komen (alleen als de maker van een lijst, bijvoorbeeld een critic, expliciet een aflevering kiest), dus gaat er iets mis met het filter. Ik zal het uitzoeken.

geplaatst:
Voor de horror-fans:
They Shoot Zombies Don't They is net ge-update.

geplaatst:
joachimt schreef:
Volgens mij horen afleveringen niet op dit soort lijsten te komen (alleen als de maker van een lijst, bijvoorbeeld een critic, expliciet een aflevering kiest), dus gaat er iets mis met het filter. Ik zal het uitzoeken.
Dank!

geplaatst:
https://forum.icmforum.com/viewtopic.php?f=6&t=4463&p=589540#p589540

Op dit moment houdt ICM een lijstje van beste films uit de benelux. Zeker deelnemen dus!

Wordt de uiteindelijke lijst officieel? Of wat is de bedoeling?

Verhoeven schreef:
Wordt de uiteindelijke lijst officieel? Of wat is de bedoeling?

Nee, we doen elke maand een andere poll, gewoon omdat het leuk is. Alle lijsten die door icmforum zijn gemaakt, vind je hier. Handige lijstjes als je aanbevelingen zoekt uit een bepaald land of bepaalde regio of van een bepaald genre. De enige forumlijst die officieel is, dat is 500<400. Daar zie ik niet heel snel verandering in komen.

joachimt schreef:
Handige lijstjes als je aanbevelingen zoekt uit een bepaald land of bepaalde regio of van een bepaald genre.

Het zijn toch meer consensuslijsten die niet zozeer tipgeschikt zijn?

Onderhond schreef:
(quote)

Het zijn toch meer consensuslijsten die niet zozeer tipgeschikt zijn?

Begin nou niet elke keer dezelfde discussie.

TornadoEF5 schreef:
Op dit moment houdt ICM een lijstje van beste films uit de benelux. Zeker deelnemen dus!
Ik heb er ook eentje gemaakt, al heb ik nog niet zoveel uit de Benelux gezien. Exact 100 in totaal.

Zelfopgelegde eisen waren minimaal een rating van 8/10 en ik heb alleen titels met België, Nederland en Luxemburg als eerste land van productie op MM gepakt.

John Milton's Favourite Movies from the Benelux

Halfjaarlijkse update van de MM Top 250 op ICM: https://www.icheckmovies.com/lists/moviemeter+top+250/chevy93/

Belangrijkste wijzigingen:
Il Grande Silenzio (1968) is nieuw (250 stemmen behaald)
Fitzcarraldo (1982) is nieuw (hoog genoeg gemiddelde behaald)
Ook Soldaat van Oranje is weer eens terug

Verder opvallend:
Sunrise stijgt verder: van 249 naar 204

Gast
geplaatst: vandaag om 12:17 uur

geplaatst: vandaag om 12:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.