- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- iCheckMovies
iCheckMovies

kappeuter (crew films)
-
- 69402 berichten
- 5536 stemmen
Ja ieder heeft zo zijn favorieten. Ik beperk me zelf ook tot een aantal sites, anders wordt het een beetje te veel.
Die beloningen zouden voor mij denk ik bijna niet haalbaar zijn, omdat ik te kieskeurig ben in mijn filmkeuzes. Ik ben geen completist. Afgezien van de MM top 250.
Hoewel ik nu wel met veel plezier Rohmer's oeuvre bekijk, maar dan zal ik waarschijnlijk toch een aantal (korte) films van hem skippen. Ik hoef niet per se alles te zien.
Criticker is op het saaie af, maar dat vind ik juist de charme. Het sterkste van die site is de voorspelde rating, maar het is jammer dat ze op basis van al die gegeven scores ook geen gemiddelde tonen bij films. Dat had best beide gekund.

Flavio
-
- 4178 berichten
- 4415 stemmen
ICM vind ik best leuk, het is wel een fijne manier om buiten je comfortzone te kijken en nieuwe dingen te ontdekken. Maar ik ga bv niet naar Wavelength kijken omdat die op zoveel toplijsten staat, om nog maar te zwijgen van films van Warhol. Maar eerlijk, ik heb wel wat shorts van Brakhage gezien waar ik niet veel plezier aan beleefde.
Criticker vind ik een heel handige filmsite. Je kunt er makkelijk achter komen van welke regisseur je de meeste of best scorende films hebt gezien, daarbij zelf kiezen hoeveel films je als minimum instelt, je kunt je score plaatsen tussen 0 en 100, wat net wat fijner is dan tussen 1 en 10, etc.
Als ik een lijst inlever voor de Top 1000 is Criticker voor mij de voornaamste bron. Ik vind die voorspellingen vaak wel akelig accuraat, en ik vind het dan toch fijn als ze er af en toe helemaal naast zitten.

joachimt (crew films)
-
- 3370 berichten
- 8812 stemmen
To check a check, or not to check.
Ik kijk altijd met veel verwondering naar users die deze / dergelijke site(s) gebruiken.
Er zitten allerlei soorten users op iCM. Natuurlijk heb je fanatiekelingen die films kijken om te stijgen in de rankings, in allerlei absurde gradaties (films versneld afspelen, films in een vreemde taal zonder ondertiteling, meerdere films naast elkaar tegelijkertijd kijken, etc....). De meeste users gebruiken de site gewoon om bij te houden wat ze hebben gezien, of nog net om van lijsten bij te houden wat ze al gezien hebben.
Voor zover ik weet was dit de eerste site waar je een film gewoon kon afvinken zonder gedwongen te worden in een numerieke score je waardering aan te geven. Ik begon ooit op IMDb nadat ik enkele honderden films had gezien. Omdat ik wel alles bij wilde houden, moest ik dus op herinnering een waardering geven. Ik had liever gewoon willen aanvinken dat ik de film gezien had, niets meer. Na al die jaren blijf ik moeite houden met een rating. Vaak denk ik na een film "whatever, doe maar een zesje". Eigenlijk wil ik dan niets meer zetten dan een vinkje. Dat is ook de charme van iCM.
En ik ben een lijstjes-freak. Dus iCM past wel bij mij. Maar je kunt het dus ook gebruiken zonder op rankings te letten. Heb ik jarenlang wel op gelet, maar ondertussen ben ik al een hele tijd "dark" (om JM te pesten misschien even terugkomen, zodat hij moeilijker in de top 100 komt? ). Awards hebben me nooit geboeid. Heb ik persoonlijk altijd een zinloos gegeven gevonden.

John Milton
-
- 19742 berichten
- 10870 stemmen
Bij mij gaat het in vlagen, ranking en awards leuk vinden.

tbouwh
-
- 5477 berichten
- 4615 stemmen
VEBOLI heeft die opzet ook een beetje, daar werd je gematcht met de reviews van verbonden critici en kreeg je ook je eigen aanbevelingen op basis van je waarderingen. Nederlands project i.t.t. Criticker. Ik spreek in de verleden tijd, aangezien ik er al lang niet meer gekeken heb.
Het sprak me in eerdere jaren op MM en tegenwoordig vooral op lb aan dat ik zelf m'n aanbevelingen kon zoeken en vinden op basis van (vooral) de smaak van andere users *zonder* dat daar per se een algoritme aan te pas hoefde te komen.

tbouwh
-
- 5477 berichten
- 4615 stemmen
Wel benieuwd trouwens, in de ranking waar ik nu ongeveer sta zijn sommige gebruikers 'movie star' en sommige 'lead role', maar er is geen duidelijke scheidslijn. Van de week was ik even ms en nu ben ik weer lr. Waar hangt dat precies vanaf dan, van checks op specifieke lijsten? Als het puur ranking was ten opzichte van anderen zou het in die regionen niet haast stuivertje wisselen zijn

joachimt (crew films)
-
- 3370 berichten
- 8812 stemmen
Wel benieuwd trouwens, in de ranking waar ik nu ongeveer sta zijn sommige gebruikers 'movie star' en sommige 'lead role', maar er is geen duidelijke scheidslijn. Van de week was ik even ms en nu ben ik weer lr. Waar hangt dat precies vanaf dan, van checks op specifieke lijsten? Als het puur ranking was ten opzichte van anderen zou het in die regionen niet haast stuivertje wisselen zijn
Die titel is obv het percentage van het totale aantal officiële checks jij gezien hebt. Je zou dus dezelfde naam moeten hebben als mensen om je heen, maar er zit al een hele tijd een bug in.

tbouwh
-
- 5477 berichten
- 4615 stemmen
ah, vandaar de fluctuaties en verschillen in die regionen van de lijst. Nouja, het lijkt me belangrijker dat er correct wordt berekend waar een user op de ranglijst thuishoort en als hier op termijn naar wordt gekeken is het hopelijk weer in orde:)

John Milton
-
- 19742 berichten
- 10870 stemmen
Ik zag die degradatie van je ook Tim. Meer films kijken, jong
Nee zonder gekheid, hij sprong bij mij vorig jaar ook een keer terug, misschien zelfs naar extra? ik weet het niet zeker meer.

RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Ik gebruik ICM ook nog steeds. Geen idee welke titel ik heb. Trofeeën doen me ook niet zoveel, maar lijstjes afwerken, vind ik wel leuk. Een tijd lang probeerde ik zoveel mogelijk te zien van enkele fantasy/scifi/horror toplijsten en daar veel leuke films van gezien. Onlangs ben ik begonnen met de imdb top 250 van 1996. Voor zover ik kan zien het eerste jaar waarin die bijgehouden werd. Enerzijds doe ik dat om vergeten pareltjes tegen te komen, anderzijds a trip down memory lane. Ik werd tien dat jaar en mijn ouders huurden nog vaak videobanden. Ik keek toen aardig wat films mee (of na school). Nog 98 titels te gaan. Met mijn tempo zal ik ergens in 2023 klaar zijn. Goede kans dat ik dan verder ga met ‘97 etc.
Ik vind het idee van lijsten wel prettig. In een aantal gevallen zijn ze gemaakt door mensen die er meer verstand van hebben dan ik. In elk geval van genres waar ik nog weinig kaas van gegeten heb. Je kunt het natuurlijk nooit helemaal eens zijn met wat goed is en wat niet, maar het is altijd beter dan in de wilde weg films gaan kijken. Ik wil me ooit wel eens wagen aan film noir. Dan grijp ik waarschijnlijk wel naar de toplijsten met 50 of 100 titels. Lijsten met duizend titels boeien me eigenlijk bij voorbaat al niet.

John Milton
-
- 19742 berichten
- 10870 stemmen
ondertussen ben ik al een hele tijd "dark" (om JM te pesten misschien even terugkomen, zodat hij moeilijker in de top 100 komt? ).
https://i.imgur.com/aaDRptP.jpg
Ha!
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTKv3IhhTypCJqA6VwnxVl082wFVdm7mQqWTg&usqp=CAU

tbouwh
-
- 5477 berichten
- 4615 stemmen
Wanneer wordt er eindelijk iets gedaan aan de 'check'-functionaliteit? Ik moet de pagina regelmatig een stuk of tien keer verversen voor ik moeiteloos kan checken.

joachimt (crew films)
-
- 3370 berichten
- 8812 stemmen
Tijd om weer eens deze lijsten te promoten. Ik update ze elke maand. Maak er gebruik van als je het handig vindt.
https://www.icheckmovies.com/lists/netflix+all+movies+currently+on+dutch+netflix/joachimt/
https://www.icheckmovies.com/lists/disneyplus+all+movies+currently+on+dutch+disneyplus/joachimt/
https://www.icheckmovies.com/lists/prime+video+all+movies+currently+on+dutch+prime+video/joachimt/
https://www.icheckmovies.com/lists/hbo+max+all+movies+currently+on+dutch+hbo+max/joachimt/
https://www.icheckmovies.com/lists/cinemember+all+movies+currently+on+dutch+cinemember/joachimt/
https://www.icheckmovies.com/lists/videoland+all+movies+currently+on+dutch+videoland/joachimt/
https://www.icheckmovies.com/lists/npo+start+all+movies+currently+on+dutch+npo+start/joachimt/

joachimt (crew films)
-
- 3370 berichten
- 8812 stemmen
En deze ook maar weer eens een update gegeven. De update is alweer van 20/9, maar ik heb er twee weken over gedaan om IMDb-urls te verzamelen.
https://www.icheckmovies.com/lists/plex+all+movies+currently+on+dutch+plex+for+free+1/joachimt/
https://www.icheckmovies.com/lists/plex+all+movies+currently+on+dutch+plex+for+free+2/joachimt/

John Milton
-
- 19742 berichten
- 10870 stemmen
Hoeveel reclame krijg jij in een film joachimt? de laatste keer dat ik een film keek op plex free was het echt exorbitant. vaker dan iedere tien minuten, volgens mij?

John Milton
-
- 19742 berichten
- 10870 stemmen
Hoeveel reclame krijg jij in een film joachimt? de laatste keer dat ik een film keek op plex free was het echt exorbitant. vaker dan iedere tien minuten, volgens mij? of kijk je via browser met een extensie? Ik keek via de iOS app en ging zowat dood.

madmadder
-
- 269 berichten
- 2713 stemmen
Ik vind die lijsten echt ontzettend nuttig joachimt! Heb een beetje besloten om te stoppen met pindakazen en me te focussen op het streamingaanbod en mede dankzij jouw lijsten blijkt dat daar een hele hoop (door mij) onontdekte parels te vinden zijn.
Eergisteren een filmpje gezien via Plex en toen heb ik één keer voorafgaand aan de film en één keer tijdens de film reclame te zien gekregen! Het beeld stond wel een keer of drie even voor een seconde stil, alsof daar eigenlijk ook een reclame had moeten zitten.

joachimt (crew films)
-
- 3370 berichten
- 8812 stemmen
Hoeveel reclame krijg jij in een film joachimt? de laatste keer dat ik een film keek op plex free was het echt exorbitant. vaker dan iedere tien minuten, volgens mij? of kijk je via browser met een extensie? Ik keek via de iOS app en ging zowat dood.
Ik heb al een tijdje geen Plex meer gekeken, dus ik kan er weinig over zeggen.
Als ik Plex kijk, stuur ik vanaf iPhone naar Chromecast.

John Milton
-
- 19742 berichten
- 10870 stemmen
Ik krijg om de zoveel tijd 504 Gateway Time-out op ICM, joachimt. Zijn er issues, dat jij weet?

joachimt (crew films)
-
- 3370 berichten
- 8812 stemmen
Ik krijg om de zoveel tijd 504 Gateway Time-out op ICM, joachimt. Zijn er issues, dat jij weet?
Nee, niet dat ik weet.

joachimt (crew films)
-
- 3370 berichten
- 8812 stemmen
Ik krijg het nu ook. Maar ik probeer dan ook een flinke opdracht uit te voeren. Ik probeer iemands checks te exporteren en dat zijn er bij die persoon meer dan 56000.

John Milton
-
- 19742 berichten
- 10870 stemmen
Damn. Dat is de moeite. Dachten wij dat we flink veel hadden met onze 14-15k checks
Ik heb het na mijn bericht niet meer gehad trouwens, maar ik deed geen gekke dingen, gewoon een filmpagina openen. Misschien keert het wel niet terug.

John Milton
-
- 19742 berichten
- 10870 stemmen
Sinds vlak voor de lente vorig jaar zijn mijn ICM statistiekjes behoorlijk veranderd, en de afgelopen dagen nog weer door de toevoeging van maar liefst 14 nieuwe lijsten eergisteren.
Je hebt er verder niets aan, maar ik blijf dat spel-element van de site wel vermakelijk vinden, en ik heb dankzij dat weer een hoop moois ontdekt!
checks: 14511---> 15675
Ranking: 113---> 84
Awards totaal: maart 2022 vs nu: 156 ---> 187
Platinum: 49 ---> 59
Goud: 13 ---> 16
Zilver: 31 ---> 46
Brons: 63 ---> 66
Compleet zijn:
https://i.imgur.com/enoqS3L.jpg
De tien lijsten waarop ik relatief het slechtste presteer ten opzichte van de andere gebruikers zijn specifiek veranderd, nadat ik op het ICMforum het topic voor de Top 500 Club tegenkwam. Kort gezegd is 'het spel' (of doel) om op alle 232 officiele lijsten MINIMAAL een ranking van 500 te hebben. in maart zaten mijn tien slechtste lijsten tussen de #1320 en #785. Dat ziet er nu aanmerkelijk beter uit:
https://i.imgur.com/rDU9zNw.jpg
Ik verwacht dat ik voor de lente aanbreekt (of deze zomer op zijn laatst) van alle lijsten genoeg gezien heb om minimaal een #500 ranking te hebben. Een fantastisch scriptje van Onderhond dat toont op hoeveel lijsten je bij de top zoveel staat, laat die voortgang eenvoudig zien:

tbouwh
-
- 5477 berichten
- 4615 stemmen
Ah, ik ben ook 24 plekken gestegen, al is mijn laatste award update van 5 dagen terug. Laten we zeggen dat ik die ranking pas vanaf de top-1000 een beetje serieus neem

John Milton
-
- 19742 berichten
- 10870 stemmen
Ah, ik ben ook 24 plekken gestegen, al is mijn laatste award update van 5 dagen terug. Laten we zeggen dat ik die ranking pas vanaf de top-1000 een beetje serieus neem
Volgende week als je je op de pre 1910's en 1910's stort, naast wat andere shorts

madmadder
-
- 269 berichten
- 2713 stemmen
Ik verwacht dat ik voor de lente aanbreekt (of deze zomer op zijn laatst) van alle lijsten genoeg gezien heb om minimaal een #500 ranking te hebben. Een fantastisch scriptje van Onderhond dat toont op hoeveel lijsten je bij de top zoveel staat, laat die voortgang eenvoudig zien:
(afbeelding)
Dit scriptje kende ik niet, en ik met mijn paar checks heb natuurlijk helemaal niks om mee op te scheppen, maar wel erg leuk om op deze manier mijn voortgang bij te houden. Dank Onderhond!

John Milton
-
- 19742 berichten
- 10870 stemmen
Het was een pittige klus die jaren geduurd heeft, maar geen vervelende, al heb ik natuurlijk niet alleen maar moois ontdekt. Maar het is gelukt: ik heb van alle 232 Official Lists nu minimaal 10 films gezien.
Pinoy Rebyu's 100 Greatest Pinoy Films of All Time was de laatste lijst, na vannacht Maariv's Best Israeli Films of All Time de tien te hebben aangetikt. Ik denk dat ik de Israëlische de minst leuke lijst vond om er tien van te kijken, of ik heb toevallig relatief veel titels eruit geplukt die me niet zo pakten.

joachimt (crew films)
-
- 3370 berichten
- 8812 stemmen
Volgende uitdaging: Brons op elke lijst. Go for it!