• 155.502 films
  • 9.309 series
  • 27.683 seizoenen
  • 604.455 acteurs
  • 347.060 gebruikers
  • 8.765.982 stemmen

Favoriete Star Trek Episodes

zoeken in:

Observator

• 18281 berichten
  • 3419 stemmen

Af en toe heb ik zo'n manie dat ik alles van een bepaalde serie moet zien... Na Star Trek (2009) in de bios gezien te hebben, vond ik het nodig om de rest van de reeks ook eens te bekijken, en vandaag heb ik het laatste deel gezien (op 2 onbekendere Star Trek delen na).

Zal nooit een Trekkie worden, maar vond het ergens wel vermakelijk. De Voyagerserie vond ik vroeger ook wel grappig.

Post hier je favoriete Star Trek Episodes en... Live long and prosper.

01. 3,5* - Star Trek: The Motion Picture (1979)

02. 3,0* - Star Trek (2009)

03. 2,5* - Star Trek IV: The Voyage Home (1986)

04. 2,5* - Star Trek: First Contact (1996)

05. 2,0* - Star Trek V: The Final Frontier (1989)

06. 2,0* - Star Trek: Insurrection (1998)

07. 1,5* - Star Trek: Generations (1994)

08. 1,5* - Star Trek: The Wrath of Khan (1982)

09. 1,5* - Star Trek III: The Search for Spock (1984)

10. 1,5* - Star Trek: Nemesis (2002)

11. 1,5* - Star Trek VI: The Undiscovered Country (1991)

Misschien dat Star Trek (2009) wat beter uit de verf komt nu ik de rest ook gezien heb.

Star Trek: The Motion Picture en Star Trek: The Voyage Home onderscheiden zich wat van de rest. The Motion Picture door een wat filosofischere inslag en is ook meer daadwerkelijk een film, dan een 2 uur durende aflevering; en The Voyage Home door een plotselinge komische (en minder kosmische) draai aan het verhaal. Vond die laatste erg grappig.

Voor de liefhebber is Fanboys (2008) ook zeker een aanrader.

Film Pegasus (moderator films)

• 29883 berichten
  • 5071 stemmen

Misschien niet meteen het beste topic, maar wil er niet meteen een nieuwe voor openen...

Ik heb nog nooit een tv-aflevering op een film van Star Trek gezien, maar wil dat wel doen. Alleen is de vraag natuurlijk waar je dan aan moet beginnen. Kan je de films apart zien, moet je beginnen met de series? Kwestie van toch wat te kunnen volgen met eventuele doorlopende verhaallijnen en verwijzingen?

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Film Pegasus Die vraag kun je misschien beter in dit topic stellen:

Overigen >> Televisie >> Star Trek: The Original Series

Ik kan je echter helpen aangezien ik zelf sinds augustus bezig ben met de gehele reeks te kijken

Er zijn eigenlijk 2 manieren (3 als je de Stardate volgorde wilt aanhouden maar dat is compleet nutteloos) om de reeks te zien, namelijk production order en broadcast order. Deze verschillen van elkaar omdat het netwerk indertijd de spectaculairste episodes (althans dat dachten ze toch) vooraan het seizoen zette om de kijkers aan te trekken. Dit zorgt er echter voor dat er, zeker in het begin, nogal vreemde sprongen worden gemaakt qua kostuums en technologieën (in één aflevering wordt er echt nog gekookt en later wordt het allemaal via computer gedaan).

Doorlopende verhaallijnen zijn er niet maar ik heb er voor gekozen om de reeks te zien in de volgorde zoals ze is geproduceerd maar het maakt op zich eerlijk gezegd niet veel uit. Ik heb de films zelf nog niet gezien (zit aan seizoen 3) maar het lijkt me wel aan te raden om die te zien na de serie (en eventueel de Animated Series).

Dit is een handig overzicht van de broadcast order inclusief films en de rest van het universum:

The Star Trek List: List of all Star Trek episodes sorted by original airdate - startreklist.blogspot.be

En dit is een overzicht van de production order van enkel de Original Series:

List of Star Trek: The Original Series episodes - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Film Pegasus (moderator films)

• 29883 berichten
  • 5071 stemmen

Geweldig, bedankt voor de tip. Het was vooral naar aanleiding van de laatste Star Trek film. Die leek me wel boeiend, maar als je nog nooit een aflevering of film gezien hebt, denk ik wel wat verwijzingen te missen. Maar door de grootte van de reeks wist ik niet goed hoe er aan te beginnen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.