• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.894 acteurs
  • 198.969 gebruikers
  • 9.370.287 stemmen

Favoriete filmquotes

zoeken in:

slimmeke

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Dringend gezocht voor onze kwis: een leuke gekende filmquote uit liefst een Vlaamse Film. ASAP please.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

ASAP dan

"wilde gij met mij een kindeke maken?"

In Coco Flanel

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

'It's not my friend, it's my brother.'

Hombres Complicados

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

de bekendste belgische quote die ik ken is:

"Nog choco"

hector

GerwinF

• 1643 berichten
  • 0 stemmen

Deze van een trailer (George Clooney: Intolerable Cruelty): "Youuu Fffacinate Me!"

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Héééééé', ik hang hier!

Def_Os

• 1 berichten
  • 158 stemmen

"Where did you go, psycho boy?"

"You are not your <vul maar in>!"

Fight Club heeft zooooo veel quote-bare dialogen, niet normaal.

bioscoopzaal

• 2805 berichten
  • 4325 stemmen

Inderdaad! Als ik ergens langs moet, bezig ik me altijd graag van de uitspraak:

"Now a question of etiquette; as I pass, do I give you the ass or the crotch...?"

Wat een heerlijke film toch ...

bioscoopzaal

• 2805 berichten
  • 4325 stemmen

Goodfella schreef:

Als je ´s ochtends na een nacht feesten in een donkere hal weer naar buiten komt is ´Bright light! Bright light!´ zeker een favoriet van me.

In dezelfde lijn ligt toevallig een quote uit The Simpsons die ik graag gebruik:

"Oh no! Natural light!!"

Vooral na een avondje pienken in donkere cafétjes is dat een toepasselijke uitspraak

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Fight Club heeft zooooo veel quote-bare dialogen, niet normaal.

Ik heb onlangs Massive Attack live gezien, en zij projecteren echt de meest geweldige dingen op een scherm op het podium. O.a. ook opmerkingen van fans op het forum van de MA-website. En tussendoor ook veel quotes van Fight Club.

proxilva

• 3 berichten
  • 30 stemmen

yosemite44 schreef:

(quote)

kom op zeg dat komt echt niet uit Friends... dat zit in zoveel films, en vooral series.

it sounded soo much better in my head!!

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Weet niet zeker of ik het hierboven al een keer meld, maar Chandler's "...and we're done with the yoghurt" heeft het bij mij ook gered "tot het dagelijks leven"

killercoach

• 48 berichten
  • 590 stemmen

And now for something completly different....

van Monty Python...

Alrighty then.... Ace ventura

En vrienden willen nog wel eens tegen me zeggen: Is there a Vincent Vega in the house.. Pulp Fiction.

Vincent

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

Toch één van de betere... niet?

Hello? ... Ah ... I can't hear too well. Do you suppose you could turn the music down just a little? ... Oh-ho, that's much better. ... yeah ... huh ... yes ... Fine, I can hear you now, Dmitri. ... Clear and plain and coming through fine. ... I'm coming through fine, too, eh? ... Good, then ... well, then, as you say, we're both coming through fine. ... Good. ... Well, it's good that you're fine and ... and I'm fine. ... I agree with you, it's great to be fine. ... a-ha-ha-ha-ha ... Now then, Dmitri, you know how we've always talked about the possibility of something going wrong with the Bomb. ... The *Bomb*, Dmitri. ... The *hydrogen* bomb! ... Well now, what happened is ... ah ... one of our base commanders, he had a sort of ... well, he went a little funny in the head ... you know ... just a little ... funny. And, ah ... he went and did a silly thing. ... Well, I'll tell you what he did. He ordered his planes ... to attack your country... Ah... Well, let me finish, Dmitri. ... Let me finish, Dmitri. ... Well listen, how do you think I feel about it?! ... Can you *imagine* how I feel about it, Dmitri? ... Why do you think I'm calling you? Just to say hello? ... *Of course* I like to speak to you! ... *Of course* I like to say hello! ... Not now, but anytime, Dmitri. I'm just calling up to tell you something terrible has happened... It's a *friendly* call. Of course it's a friendly call. ... Listen, if it wasn't friendly ... you probably wouldn't have even got it. ... They will *not* reach their targets for at least another hour. ... I am ... I am positive, Dmitri. ... Listen, I've been all over this with your ambassador. It is not a trick. ... Well, I'll tell you. We'd like to give your air staff a complete run-down on the targets, the flight plans, and the defensive systems of the planes. ... Yes! I mean i-i-i-if we're unable to recall the planes, then ... I'd say that, ah ... well, ah ... we're just gonna have to help you destroy them, Dmitri. ... I know they're our boys. ... All right, well listen now. Who should we call? ... *Who* should we call, Dmitri? The ... wha-whe, the People... you, sorry, you faded away there. ... The People's Central Air Defense Headquarters. ... Where is that, Dmitri? ... In Omsk. ... Right. ... Yes. ... Oh, you'll call them first, will you? ... Uh-huh ... Listen, do you happen to have the phone number on you, Dmitri? ... Whe-ah, what? I see, just ask for Omsk information. ... Ah-ah-eh-uhm-hm ... I'm sorry, too, Dmitri. ... I'm very sorry. ... *All right*, you're sorrier than I am, but I am as sorry as well. ... I am as sorry as you are, Dmitri! Don't say that you're more sorry than I am, because I'm capable of being just as sorry as you are. ... So we're both sorry, all right?! ... All right.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Bravo, bravo!

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

ik ga 'm morgen weer kijken!

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Dr. Strangelove forever

T.O.

• 2413 berichten
  • 2790 stemmen

Stephan schreef:

Toch één van de betere... niet?

Inderdaad

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Soms als ik kwaad ben of een beetje gestresst floept er zo af en toe ook weleens ''Fuck a duck'' uit Dit werd door Jason Lee gezegd aan het begin van Enemy Of The State.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Ik betrap me wel eens op "könnte klappen, könnte klappen!" uit Das Boot, omdat dat zo grappig klinkt.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

"fuck a duck" was natuurlijk al véééél eerder bekend uit De Vlaamsche Pot

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Jordy schreef:

De Vlaamsche Pot

Afschuwelijk gewoon.

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

Dirkje

de rest

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Toen was de serie best leuk. Met Suzanne Visser...

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

Hobbes schreef:

de rest

frits was ook wel cool...

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

Agony schreef:

cool...

The Fonz is cool, Frits toch niet...

iluvmovies

• 183 berichten
  • 64 stemmen

Een van de beruchtste quotes:

"It's turkey time, gobble gobble."

(Jennifer Lopez in Gigli tegen Ben Affleck)

Amerikanen moeten er van kotsen, maar ik vind het eigenlijk best komisch...

Melkor

• 357 berichten
  • 706 stemmen

Ik weet het niet zeker maar ik denk dat deze uit Ace Ventura: When Nature calls afkomstig is:

"You must be the Monopoli guy! (fluistert) Hey, thanks for the free parking"

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Mijn favoriete filmquotes zijn dit:

"I am not in the condition to fuck!"

"Do guns make you nervous?.... Guns have their uses.... IDIOTS with guns make me nervous...."

"I want what they want, and every other guy who came up here and spilled his guts and gave everything he had; For our country loves us as much as we love it! That's what I want."

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

slimmeke schreef:

Dringend gezocht voor onze kwis: een leuke gekende filmquote uit liefst een Vlaamse Film. ASAP please.

Weet het, is een beetje laat, maar deze moet iedere Vlaming kennen:

Witten, is er al zout op de patattten???

Uit:De Witte (1934, 1980)...

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.