menu

Film / Toplijsten en favorieten / Moviemotion's Horror Top 25

zoeken in:
De website www.moviemotion.nl staat in oktober in het thema van de horrorfilm. De redactie heeft een top 25 samengesteld waaruit we iedere dag een titel, met bijbehorende special, vrijgeven. Hierover wordt vervolgens door zowel redactie als leden hevig gediscusseerd in de bijbehorende topics.

Op deze link vind je alles over deze specialreeks: http://www.moviemotion.nl/content/a/sub/142/Horror_Top25_2008.html

Leuk initiatief! Ik zal het in de gaten houden.

Irritant dat de redactieleden van deze website alleen maar hier komen om reclame te maken voor de site...en het lukt ze nog ook!

Wat bedoel je? Drs. DAJA is in ieder geval al lang lid van deze site.

Hij plaatst bij elk van de 25 films een link naar de lijst. Althans, bij nummers 22 t/m 25 is dat reeds gebeurd. Vervelende spam inderdaad, maar kappeuter heeft al te kennen gegeven dat het hierbij gaat blijven.

Ik hou me in . Nou dat het je opvalt geeft in ieder geval al aan dat we de goede titels in de lijst hebben

BlueJudaskiss schreef:
Irritant dat de redactieleden van deze website alleen maar hier komen om reclame te maken voor de site...en het lukt ze nog ook!

De rancuneuze toon van dit bericht heeft vast niets te maken met het feit dat jij snel nadat je was aangenomen bij de redactie deze site er weer uitgekickt werd?

BlueJudaskiss schreef:

Ik ben ook een redactielid van MovieMotion en ik maak geen reclame.

Vanwaar de agressieve toon?

Adrenal
Leuke site, MoviEmotion. Heb me ook ingeschreven.

Jammer genoeg een nogal povere lijst tot nu toe.

Adrenal
Suspiria is de nr 1. Nog niet gezien maar wel een onverwachte winnaar.

Adrenal schreef:
Suspiria is de nr 1. Nog niet gezien maar wel een onverwachte winnaar.
Mooie winnaar. Klassieker!

damianodebeste
Suspiria nummer 1.
had ik niet verwacht

The Exorcist op nummer 2

Reinbo
nogal onzinnige lijst met tje blair witch project op 4 en het uitermate povere the mist in de top 10 (boven Night of the living dead Nb!) En Susperia op 1 is pure interessantdoenerij. Waar is Fulci?

Reinbo schreef:
nogal onzinnige lijst met tje blair witch project op 4 en het uitermate povere the mist in de top 10 (boven Night of the living dead Nb!) En Susperia op 1 is pure interessantdoenerij. Waar is Fulci?
Inderdaad waar is Fulci.. Ben je niet zo weg van Suspiria Reinbo ?

damianodebeste
Vond ik trouwens wel onterecht The Mist op nr.9 verder ook nog wel wat films waarvan ik denk die horen er niet.

Reinbo
Die Hard,Willis schreef:
(quote)
Inderdaad waar is Fulci.. Ben je niet zo weg van Suspiria Reinbo ?

Nee, ik vind Susperia wel aardig (2,5*) en het is een bijzonder filmpje en Argento mag best in de top genoemd worden, maar een nummer 1 positie vind ik onzinnig. (Niet eens Argento's beste)

Zoals ik al aangaf pure interessantdoenerij om die op 1 te zetten. Zo van kijk: Wij weten een horrorfilm die jij waarschijnlijk niet kent die veel beter is dan alle horrorfilms die je wel kent.... Goh wat zijn wij toch een clubje 'kenners'.

Alleen is Susperia toch helemaal geen "kennersfilms". Zowat het eerste waar je mee geconfronteerd wordt als je je wat meer wil verdiepen in horror.

Dan hadden ze er wel iets van Cerda gezet (Afthermath ofzo).

Reinbo
Heeft slechts 193 stemmen, niet bepaald mainstream..... rest van de top 10 heeft vaak 10 keer zoveel stemmen en of meerdere remakes en vervolgen. Van alle genoemde films na Demoni de minst bekende.

Ik mis ook Cronenberg....

Misschien omdat Suspiria wordt genoemd in Juno?

Reinbo schreef:
Ik mis ook Cronenberg....

Tja, er mist zoveel. Staat zelfs helemaal niks Aziatisch in. Susperia vind ik dan nog één van de interessantere titels, gezien de rest van de top 10 eigenlijk gewoon een positieve uitzondering.

Reinbo schreef:
Alle redactieleden hebben een persoonlijke Top-10 ingeleverd, waarna de selectie is gemaakt op de noteringen binnen deze lijsten. Het was dus geheel democratisch en had niks te maken met voortrekkerij en/of interessantdoenerij. We hebben ons expres niks aangetrokken van reeds bestaande lijsten; gecombineerd bestaat onze lijst uit onze persoonlijke favorieten.

Inderdaad wat Flip zei. Het punt is er zijn enorm veel hele goede horrorfilms en iedereen zal wel wat missen. Zo mis ik enorm de films van Mario Bava en Lucio Fulci en mist een ander Cronenberg of Aziatische horror. En zouden we het veranderen mist een ander weer Peter Jackson of Wes Craven. Hoe dan ook vind ik het minstens een interresante lijst met vele aanraders en iedere film staat er absoluut terrecht in.

BTW Suspiria is gewoon kunst heren...

Gast
geplaatst: vandaag om 18:39 uur

geplaatst: vandaag om 18:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.