• 15.829 nieuwsartikelen
  • 178.405 films
  • 12.229 series
  • 34.009 seizoenen
  • 647.671 acteurs
  • 199.114 gebruikers
  • 9.378.235 stemmen

Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)

zoeken in:

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Lord Of the Rings

Saving Private Ryan

Pirates Of the Caribean

The Matrix

Titanic (gelukkig niet in de top250)

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Kevin13 schreef:

3.0*: Big Lebowski, The

3.0*: Apocalypse Now

maerk

• 4249 berichten
  • 2702 stemmen

Koyaanisqatsi! Ook zwaar overgewaardeerd zeg.

Martijnnn

• 2248 berichten
  • 2410 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

Wat zeg jij nu? Blood Diamond is gewoon een topfilm die de keiharde realiteit laat zien.

Hij is niet slecht nee maar ie keiharde realiteit wordt gebruikt om een SBS 6 achtige film te maken waarin het leed van kleine kindsoldaatjes wordt misbruikt om maar een zielige tranentrekker film te maken.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Martijnnn schreef:

een zielige tranentrekker film

Dat zie ik er echt niet in. Een hard en realistisch verhaal met uitstekende acteerprestaties. Ik kan er op geen enkel moment een traan voor laten.

Titanic bijvoorbeeld, dat is echt een zielige tranentrekker film.

Daar had veel meer ingezeten, maar men had de aandacht meer op het schip moeten richten. Maar neen, de hele film draait om dat verliefde koppel.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Nomak schreef:

Titanic bijvoorbeeld, dat is echt een zielige tranentrekker film.

Daar had veel meer ingezeten, maar men had de aandacht meer op het schip moeten richten. Maar neen, de hele film draait om dat verliefde koppel.

Idd. Volledig mijn mening.

Proberen het zo emotioneel mogelijk te maken dat het eigenlijk op de zak trekt en het zelfs zeer irritant wordt om die te zien.

2* voor de boot en de nevenpersonages.

coldheaven

• 623 berichten
  • 188 stemmen

Martijnnn schreef:

Dat is toch met zoveel films, Blood Diamond is daar ook een voorbeeld van.

Blood Diamond is een zure bom in vergelijking met August Rush; in die eerste wordt de morele boodschap naar behoren gecombineerd met de nodige actie en snelle plaatjes, die laatste probeert een kwalitatief romantisch sprookje neer te zetten, maar alle pogingen daartoe smoren in de kiem.

Voorbeelden van het gehalte "cheezy" in August Rush: dat afgezaagde sentimentele einde waarvan er duizend in 'n dozijn bestaan, de plotselinge opvolging van ongeloofwaardige scènes.

En dan die natte Spanjaard van een Jonathan Rhys Meyers die de GODGANSE tijd naar de hemel tuurt, alsof hij de inspiratie voor z'n inspiratieloze love songs uit de sterrenhemel haalt!

maerk

• 4249 berichten
  • 2702 stemmen

L.A. Confidential is ook behoorlijk overgewaardeerd met zijn top 100 positie. Vond hem niet zo bijzonder, kijkt lekker weg, aardig sfeertje, meer niet.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Zo'n film als 88 Minutes. Ik bedoel, die is echt aantoonbaar slecht, op alle fronten, en scoort hier nog 3,30. Gebeurt wel vaker met hedendaagse films in het thriller/politie genre. Als het maar beweegt, lijkt het devies te zijn.

Fikret8

• 6170 berichten
  • 4236 stemmen

AGE-411 schreef:

(quote)

Ik kan me eigenlijk eerder in Kevin13´s post vinden dan de films die jij op noemt.

Quaternion

• 103 berichten
  • 211 stemmen

- lord of the rings

- gladiator

- Once upon a time in the west

- Crouching Tiger

- Hero

en de meeste gangster films

Vascago

• 4798 berichten
  • 3594 stemmen

Halloween van Zombie

Appaloosa

The Amityville Horror remake

Seven Pounds

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

En die worden overgewaardeerd?

Vascago

• 4798 berichten
  • 3594 stemmen

Pastichio Rocker schreef:

En die worden overgewaardeerd?

absoluut. Seven pounds zou rond 3 sterren horen te staan. De rest op 0.5

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dan zou je je hele 0,5* lijst wel neer kunnen zetten. Die titels vallen niet echt onder overgewaardeerd.

Miron

• 744 berichten
  • 74 stemmen

12 Angry Men

The Dark Knight

Green Mile

Vascago

• 4798 berichten
  • 3594 stemmen

Naomi Watts schreef:

Dan zou je je hele 0,5* lijst wel neer kunnen zetten. Die titels vallen niet echt onder overgewaardeerd.

Voor mij toch wel. Oke ik kan begrijpen dat niet iedereen er 0.5 voor geeft, maar als die films boven de 2.5 uitkomen zijn ze naar mijn mening zwaar overgewaardeerd.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik begrijp het, is ook wel gevoelsmatig. Ik heb het pas over overwaardering als hij uitmuntend beoordeeld wordt maar je hebt gelijk ook in jouw geval kan je dan spreken over overwaardering. Bedankt voor de clear up.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Scarface uit '83. Gewoon 3/4 van het origineel over genomen en dan eindigen met een kuteinde. Het is dat ik hem al lang niet meer heb gezien want volgens mij is mijn 3 nog te hoog.

Walkure

• 1690 berichten
  • 0 stemmen

Taxi Driver

niethie

• 7319 berichten
  • 7246 stemmen

V For Vendetta

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Forrest Gump

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

coldheaven schreef:

August Rush, wat een draak van 'n film, wordt gemiddeld hoog gehouden door de sentimenteeltjes.

Dat gevoel heb ik bij Magnolia ook, en dan nog wel de sentimenteeltjes met pretenties

coldheaven

• 623 berichten
  • 188 stemmen

Wil Magnolia binnenkort gaan bekijken. Mocht ik hetzelfde gevoel hebben over die film als August *belachelijk overgewaardeerd* Rush, brand ik die ook af. Met terpetine:)

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4897 stemmen

Twee totaal verschillende films. Magnolia is dus echt niet een film die gemiddeld hoog wordt gehouden door sentimenteeltjes. Orbit komt wel vaker met dit soort ongein aanzetten.

MNV2

• 6932 berichten
  • 1900 stemmen

Blood Diamond

Saw

The Shawshank Redemption

Amélie

The Butterfly Effect

The Dark Knight

Op zich geen slechte films maar toch films die niet thuis horen in de 250 beste films ooit gemaakt.

Timtim

• 98 berichten
  • 299 stemmen

Gran Torino is op dit moment wel erg overgewaardeerd en het is nog wel zo'n cliché film met slecht acteerwerk. Ik hoop echt dat hij nog een beetje zakt voordat hij in de toplijst wordt opgenomen.

Nijmegen

• 323 berichten
  • 692 stemmen

Weinig mensen zullen het met me eens zijn; The Departed!

kimberlyVD

• 5946 berichten
  • 1567 stemmen

niethie schreef:

V For Vendetta

Mee eens.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

In dit topic post ik zelden nog iets, maar aangezien ik de enige lijk te zijn die film slecht vind, bij deze:

Star Trek (2009)

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.