menu

Film / Toplijsten en favorieten / Favoriete moordwapen

zoeken in:
Welke wapens zie jij graag passeren in een horrorfilm of thriller? Persoonlijk vind ik een mes vrij standaard en achterhaald.

Persoonlijk vind ik een schaar of bijl wel erg interessant om te zien. Er zijn natuurlijk films die originele moordscenes bevatten zoals bijvoorbeeld Sleepaway Camp 3 ( grasmaaierscene )

combi
NCFOM die gasfles, erg sterk.

combi schreef:
NCFOM die gasfles, erg sterk.

Nog niet gezien, helaas.

De kristallen eenhoorn uit Black Christmas.

djelle
Arnie's geimproviseerde wapens met tuingerief in Commando.

De drankflesje door vuur -scene uit Crying Freeman is ook erg origineel en knap om te zien. Maar goed dat zijn natuurlijk geen horrorfilms of thriller...

De origineelste en knapste moordscenes uit horror/thrillers komen voor mij uit de Final Destination reeks. Retribution, Braindead, The Toxic Avenger, Rabbid Granies, The Mangler, Saw 4 en The Mutilator vallen mij ook meteen binnen. Verder heel wat 'aparts' te vinden in menig kanibalen en zombiefilms.

(een schaar en zeker een bijl vind ik al bijna even standaard als een mes trouwens, al kan de manier waarop het gebruikt wordt wel verschil maken)

Ik denk nog aan eentje: het dodelijke Viper-drankje uit Street Trash.

The Last
Serial Mom bevat een aantal originele moorden met vreemde voorwerpen: schaar, lamsbout (?), tv, in de fik steken.

Maar mijn absolute favoriet is de verborgen mes in de mouw van Dr. Christian Szell (Laurence Olivier) in Marathon Man.

In Just Before Dawn wordt iemand vermoord door middel van vuist + arm in mond. Braindead kent een gelijkaardige scène, maar dan langs achter.

In Henry: Portrait of a Serial Killer wordt iemand vermoord met een televisiescherm, haha .

In American Psyco 2: All American Girl wordt iemand vermoord met een condoom haha

En hoe kon ik het nog vergeten ... de film Gutterballs spant de kroon wat originele moorden/moordwapens betreft.
De death by 69-scène is nu al legendarisch.

Halcyon schreef:
En hoe kon ik het nog vergeten ... de film Gutterballs spant de kroon wat originele moorden/moordwapens betreft.
De death by 69-scène is nu al legendarisch.

Is dat wat ik denk dat het is?

De theekop uit The chronicles of Riddick was ook wel bijzonder

Grasmaaier, kettingzaag etc.

Wat me ook een tof wapen lijkt, een papierversnipperaar. Honderden reepjes mens die aan het uiteinde eruit komen.

Een boor is ook altijd tof!

Pastichio Rocker
Battle Royale heeft er genoeg.

Adrenal
Ik was vroeger altijd dol op de wapens die dat speelgoed maakte in Small Soldiers. Ik vind ze trouwens nog altijd wel gaaf.

Lad
Blote vuist...

Ik ga het liefst aan de slag met een drilboor, maar met zwavelzuur kan je ook enkele leuke dingen doen.

En anders is de vertrouwde hamer er nog.

Geef mij maar een mini gun, zoals in Predator

Deze dus

(afbeelding)

specs:
XM400 Mini Gun
The Mini Gun churns out bullets at a ridiculous rate and is great for mowing down vast waves of enemies. This improved model has a secondary fire mode that can use homing bullets to home in on enemies to a small degree - though the fire rate is slightly reduced in this mode.

Reinbo
Er gaat niks boven de 'Good old Chainsaw'.

De Mees schreef:
Geef mij maar een mini gun, zoals in Predator

Deze dus

Dat is de minigun uit Serious Sam. Nog meer onzin dan die uit Predator dus .

Lad
Echte mannen vechten met de vuist...

klute89
Twee wapens uit James Bond films ( weet alleen niet meer welke )

Chinees met de 'bolhoed'

Vrouw die mes in beide schoenen verborgen heeft zitten. Klein tikje tegen de hakken en steken maar.

The Last
klute89 schreef:
Chinees met de 'bolhoed'

Oddjob in Goldfinger.

Halcyon schreef:
Ik denk nog aan eentje: het dodelijke Viper-drankje uit Street Trash.

De gasfles uit ST is thans ook een hele "leuke".

The Woodchipper Massacre

Review by The Cinema Snob

http://www.youtube.com/watch?v=QaTJ67f0uko

The Cinema Snob is geweldig! Kijk ik altijd naar.

Die Hard,Willis schreef:
The Cinema Snob is geweldig! Kijk ik altijd naar.

Grappige kerel! Heeft helaas al lang geen reviews meer gedaan. Jammer!

kos
De Gatling in The Wild Bunch .

Boomerang uit Mad Max 2, heerlijke cult .

Gast
geplaatst: vandaag om 02:16 uur

geplaatst: vandaag om 02:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.