- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Maak van een regisseur jouw toplijst
Maak van een regisseur jouw toplijst
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
Schumacher
St. Elmo's Fire (1985) 3.5
Lost Boys, The (1987) 3.5
Phone Booth (2002) 2.5
Flatliners (1990) 2
Batman Forever (1995) 1.5
Falling Down (1993) 1.5
Batman & Robin (1997) 1
Time to Kill, A (1996) 1
8MM (1999) 0.5
Zijn jaren 80 werk is okay
raimi
Evil Dead, The (1981) 4.5
Spider-Man (2002) 4
Evil Dead II (1987) 4
Darkman (1990) 3.5
Spider-Man 2 (2004) 3.5
Simple Plan, A (1998) 3.5
Army of Darkness (1992) 3.5
Gift, The (2000) 3
Spider-Man 3 (2007) 3
Quick and the Dead, The (1995) 2
Zijn J-80 werk is goed!
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Is dit een beetje een antwoord op je vraag?
Bedankt!
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Urga is trouwens een absoluut buitenbeentje in zijn oeuvre. Onvergelijkbaar met de rest.
Toch zit daar (in dat oeuvre) trouwens wel variatie in. Die laatste films zijn wel de epische-grote-gebaren films. Beetje met Doctor Zhivago grandeur (heb je die Russische literatuur weer
). Die piano film met die onmogelijke titel of Oblomov zijn wel mooie startmomenten denk ik zo. Er is nu een serie bij Moskwood uit die meer de Bergman-achtige Kammerspiel drama's omvat geloof ik. Maar ook deze zijn doorspekt met Rusland.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Jouw omschrijving doet me trouwens wel meteen aan het boek Oblomov denken. Al gelezen? Aanrader in ieder geval. Boeken en films die in het teken staan van adeldom interesseren me doorgaans niet zo, maar de wijze waarop in Oblomov de weelde en luiheid wordt beschreven leest erg fijn en de titelpersoon zelf is natuurlijk een geweldig personage.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Niks overdreven. De Pixarfilms worden gewoon vaak gewaardeerd door belangrijke critici en veel filmliefhebbers. Maar dat terzijde.
Waarschijnlijk toch het echte mainstreampubliek, die ook films als The Green Mile als 1 van de beste films allertijden zien. Mij zeggen zulke cijfers echt niets. En hebben ze buiten de Pixars, Disney's en Shreks ooit iets anders op animatiegebied gezien?
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Wellicht de belangrijkste reden waarom het vaak wat ontbreekt aan innovatie en creativiteit bij Pixar. De Disney/Pixar manier verovert al tijdenlang het leeuwendeel van de markt, het grote publiek in het westen. Er is nauwelijks concurrentie van Japanse Anime en dergelijke. Het is een altijd cash-formule geworden waar men -volgens mij- bijgevolg amper durft aan sleutelen. Pure commerce.
Jammer, maar ook ik verwacht de komende jaren niet veel vernieuwends van Pixar (wat niet altijd hoeft of nodig is, maar toch).
Arkadi.
-
- 797 berichten
- 870 stemmen
Jouw omschrijving doet me trouwens wel meteen aan het boek Oblomov denken. Al gelezen? Aanrader in ieder geval. Boeken en films die in het teken staan van adeldom interesseren me doorgaans niet zo, maar de wijze waarop in Oblomov de weelde en luiheid wordt beschreven leest erg fijn en de titelpersoon zelf is natuurlijk een geweldig personage.
Mag zeggen dat ik denkelijk alles van de Russische literatuur gelezen heb en vind het zo erg dat geen enkele (lees: geen enkele) verfilming een boek op een juiste wijze heeft verfilmd 
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Waarschijnlijk toch het echte mainstreampubliek, die ook films als The Green Mile als 1 van de beste films allertijden zien. Mij zeggen zulke cijfers echt niets. En hebben ze buiten de Pixars, Disney's en Shreks ooit iets anders op animatiegebied gezien?
Tuurlijk is het vooral de bedoeling om het mainstreampubliek aan te spreken, maar er valt niet te ontkennen dat de (meeste) Pixarfilms ook bij critici en veel filmliefhebbers worden gewaardeerd. Slechts hier op MM scoren de films 'laag'.
Maar goed, 't is eigenlijk een verboden discussie die we nu voeren. Vandaag staat Nikita Mikhalkov in de spotlights. 
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Misschien omdat hier veel users aanwezig zijn die veel intensiever met hun filmhobby bezig zijn. Ze eisen andere dingen. Ik kan goed begrijpen dat de doorsnee filmliefhebber iets met Pixar heeft. Maar juist van de users hier op MM, van wie ik weet dat ze intensief bezig zijn met film (kijken en waarderen van klassiekers en niet-Amerikaanse cinema oa) snap ik de Pixar-verering niet: ontieglijk conservatieve filmmakerij.
Iketes
-
- 1968 berichten
- 1377 stemmen
Mag zeggen dat ik denkelijk alles van de Russische literatuur gelezen heb en vind het zo erg dat geen enkele (lees: geen enkele) verfilming een boek op een juiste wijze heeft verfilmd 
Wat houdt je tegen
?
kos
-
- 46708 berichten
- 8865 stemmen
[Maar juist van de users hier op MM, van wie ik weet dat ze intensief bezig zijn met film (kijken en waarderen van klassiekers en niet-Amerikaanse cinema oa) snap ik de Pixar-verering niet: ontieglijk conservatieve filmmakerij.
Als jij grappiger animatie weet hou ik me aanbevolen hoor.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Waarom moet het grappig zijn? En uberhaupt: moet ik bepaalde films dan maar goed vinden omdat er niets anders voorhanden is? Dat vind ik echt een zwak excuus.
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Misschien omdat hier veel users aanwezig zijn die veel intensiever met hun filmhobby bezig zijn. Ze eisen andere dingen.
Vergeet niet dat MM slechts een onderdeel is van duizend andere (internationale) filmsites met net zoveel intensieve filmliefhebbers, die wellicht de Pixars wel waarderen. Zoals ik al eerder zei: het valt niet te ontkennen dat de (meeste) Pixarfilms ook bij critici en veel filmliefhebbers worden gewaardeerd.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
My Neighbors the Yamadas is veruit de meerdere qua humor (en qua de rest ook). En ook redelijk conventionele humor verder, met een Dead Leaves zal ik maar niet aankomen.
Kan me ook niet voorstellen dat Persepolis minder grappig zou zijn dan de beste Pixar.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Vergeet niet dat MM slechts een onderdeel is van duizend andere (internationale) filmsites met net zoveel intensieve filmliefhebbers, die wellicht de Pixars wel waarderen. Zoals ik al eerder zei: het valt niet te ontkennen dat de (meeste) Pixarfilms ook bij critici en veel filmliefhebbers worden gewaardeerd.
Overigens staan vele Pixars allesbehalve slecht gewaardeerd hier op MM: Monsters inc (3,61), Toy Story 2 (3,42), Ice Age (3,62), The Incredibles (3,60), Finding Nemo (3,75) etc... Natuurlijk heb je ook mindere gemiddeldes, maar dat heb je met elke soort films. In elk geval kan je niet spreken van een algemene lage waardering voor Pixars op MM (noch op IMDB), eerder integendeel. Of dat iets zegt is weer een andere zaak.
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
1. Die Hard 5.0*
2. Predator 4.5*
3. Die Hard: With A Vengeance 3.5*
4. The 13th Warrior
5. Basic 2.5*
zijn verdere films interesseren mij niet.
kos
-
- 46708 berichten
- 8865 stemmen
Waarom moet het grappig zijn?
Nee hoor, maar ik vraag me af wat er zo erg aan is te lachen met een verder goed gemaakte animatiefilm.
kos
-
- 46708 berichten
- 8865 stemmen
My Neighbors the Yamadas is veruit de meerdere qua humor (en qua de rest ook). En ook redelijk conventionele humor verder, met een Dead Leaves zal ik maar niet aankomen.
Kan me ook niet voorstellen dat Persepolis minder grappig zou zijn dan de beste Pixar.
Is ook grappig, maar op een heel andere manier.
Observator
-
- 18281 berichten
- 3579 stemmen
1. 2,0* - Die Hard
2. 2,0* - Last Action Hero
3. 2,0* - Die Hard: With a Vengeance
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
1. Die Hard - 4,5
2. Die Hard: With a Vengeance - 4,0
3. Predator - 3,5
4. The Hunt for Red October - 3,5
5. Last Action hero - 2,5
Heeft 1 van de beste actiefilms allertijden gemaakt. De rest zijn prima actieflicks. Predator kan na herziening nog flink stijgen.
[Preketero]
-
- 8531 berichten
- 2450 stemmen
1. Die Hard: With a Vengeance 3,5*
2. Die Hard 3,5*
3. Basic 3*
The Hunt for Red October en The 13th Warrior in bezit.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
1. Predator 4,5*
2. Die Hard 4,5*
3. Die Hard: With a Vengeance 4*
4. Hunt for Red October, The 3,5*
5. Medicine Man 3*
6. 13th Warrior, The 2*
7. Thomas Crown Affair, The 1,5*
8. Last Action Hero 1*
Regisseur die goed thuis is in het actiegenre. Helaas vergrijpt ie zich aan dingen die hij niet beheerst. Was ie maar bij een Die Hard format gebleven.. perfect!
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
1. Die Hard 4* (super cool!)
2. Predator 4* (super cool!)
3. Last Action Hero 2,5* (leuk idee)
De rest mag over geslagen worden
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3129 stemmen
Paul? volgens mij is het John McTiernan.
1-Die Hard 4*
2-Die Hard: With a Vengeance 3.5*
3-Predator 3.5*
4-The 13th Warrior 2*
5-Medicine Man 2*
6-Last Action Hero 1*
7-Rollerball 1*
De Die Hards en Predator zijn zeer goed, de rest is gewoon bagger.Neem bijv. Last Action Hero, dat had een heerlijke foute film kunnen worden, maar neemt zichzelf te serieus en dat is jammer.Dat flikt McTiernan ook met zijn andere films, die ik op nr. 4 t/m 7 heb staan.Medicine Man is qua vormgeving(de Jungle) een heerlijke film, maar verder
.die laatste wil ik niet eens woorden aan vuil maken,alhoewel ik dat nu wel weer heb gedaan
.
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
idd, maar ik was eerst van plan Paul McGuigan te plaatsen, heb het dan toch niet gedaan dus zat ik nog altijd met Paul in mijn hoofd 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
01. 3.5* - Die Hard
02. 3.0* - The Thomas Crown Affair
03. 2.5* - Die Hard with a Vengeance
04. 2.0* - The Hunt for the Red October
05. 1.0* - Predator
06. 1.0* - Medicine Man
07. 1.0* - Last Action Hero
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
1. 2,0* Predator
2. 1,5* Basic
3. 1,5* The 13th Warrior
4. 0,5* Last Action Hero
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
1. 4,0* - Die Hard
2. 3,5* - Predator 4,0* in de nabije toekomst vermoedt ik
3. 3,5* - The Hunt for the Red October
4. 3,5* - Die Hard: With a Vengeance
5. 2,5* - Last Action Hero
6. 2,5* - The Thomas Crown Affair
7. 2,5* - The 13th Warrior
8. 2,5* - Medicine Man
9. 1,5* - Rollerball
citybird
-
- 4964 berichten
- 4139 stemmen
1 - 4,0* - Die Hard (1988)
2 - 4,0* - Hunt for Red October, The (1990)
3 - 3,5* - Die Hard: With a Vengeance (1995)
4 - 3,0* - 13th Warrior, The (1999)
5 - 3,0* - Predator (1987)
6 - 3,0* - Medicine Man (1992)
7 - 3,0* - Last Action Hero (1993)
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
1 Predator (1987) 4,5
2 Die Hard (1988) 4
3 Hunt for Red October, The (1990) 3,5
4 Die Hard with a Vengance 3,5
5 Last Action Hero (1993) 3
6 Thomas Crown Affair, The (1999) 3
7 Basic (2003) 2,5
8 13th Warrior, The (1999) 0,5
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.