- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Maak van een regisseur jouw toplijst
Maak van een regisseur jouw toplijst
kos
-
- 46708 berichten
- 8865 stemmen
Dus we mogen geen vergelijkingen trekken omdat Pixar nooit buiten de regels produceert?
Je mag van mij alles, maar het lijkt me tamelijk nutteloos.
.
Pixar pretendeert echt niet animatie te maken voor de intelligentsia die serieus filosoferende materie geanimeerd willen zien of een zeer realistische weergave van de maatschappij.
Dan kun je wel gaan klagen dat ze dat niet doen, maar het is niet alsof ze ooit de indruk hebben gegeven dat te willen. Daar zijn weer anderen voor.
Je gaat ook niet tegen Radiohead zeiken dat ze nooit vrolijke luisterliedjes maken lijkt me.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Maar als ik me niet vergis, is Pixar met zijn shorts toch heel wat ambitieuzer.
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2791 stemmen
1. 3,0* - Monsters, Inc.
2. 3,0* - Finding Nemo
3. 3,0* - Incredibles, The
4. 3,0* - Ratatouille
5. 3,0* - Iron Giant, The
6. 2,5* - Toy Story 2
7. 2,5* - Toy Story
8. 2,0* - Bug's Life, A
Nog niet de echte uitschieter gezien. Ik heb mij er in ieder geval altijd mee vermaakt.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Je gaat ook niet tegen Radiohead zeiken dat ze nooit vrolijke luisterliedjes maken lijkt me.
Radiohead is een band, Pixar is een studio ...
Daarbij is het probleem ook vooral dat zowat de hele (commerciële) Amerikaanse animatiewereld uit appels bestaat. Appel na appel na appel na appel na appel. Er zijn niet eens peren om ze mee te vergelijken. Dan mag je het leading animatiebedrijf wel even op de vingers tikken omdat ze absoluut niks doen om daar wat aan te veranderen.
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Dan mag je het leading animatiebedrijf wel even op de vingers tikken omdat ze absoluut niks doen om daar wat aan te veranderen.
Waarom zouden ze ook? De films doen het tot op heden commercieel geweldig en worden goed gewaardeerd door het publiek en de critici.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Herhalen van successen = geld in de la = weinig risico.
Kinderen kijken die films niet één keer, vaak wel 10 keer achterelkaar en dan overdrijf ik niet eens.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Het blijven allemaal kinderfilms op een enkele zoals Shrek na. Alhoewel ik dat toch ook een kinderfilm vind.
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Wat maakt het nou uit dat het kinderfilms zijn. De films zijn stuk voor stuk grote successen en worden alom gewaardeerd.
kos
-
- 46708 berichten
- 8865 stemmen
Films als The Incredibles, Monsters Inc., Nemo of A Bugs Life hebben meer dan voldoende om volwassenen te vermaken.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Wat maakt het nou uit dat het kinderfilms zijn. De films zijn stuk voor stuk grote successen en worden alom gewaardeerd.
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Niks overdreven. De Pixarfilms worden gewoon vaak gewaardeerd door belangrijke critici en veel filmliefhebbers. Maar dat terzijde.
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2290 stemmen
01. 4.5* - Toy Story
02. 4.5* - Monsters Inc.
03. 4.0* - Toy Story 2
04. 4.0* - Finding Nemo
05. 4.0* - Ratatouille
06. 3.5* - The Incredibles
07. 3.5* - Cars
Pixar heeft terug kwaliteits-animatiefilms op de markt gebracht, lijkt me. Of het nu in 2D of 3D is, maakt weinig uit. Elk verhaal bevat zo'n leuk idee, zo'n leuk uitgangspunt (de speelgoedwereld !) dat ook zeker volwassenen ervan kunnen genieten. Kinderen kun je nu éénmaal met alles plezieren op filmvlak. Of dat nu Home on The Range, een Disney cheapquel, The Wild, Happy Feet is, zij zullen er zeker van genieten. Als je dan toch een animatie-meesterwerk wilt maken moet je de volwassenen (degene dus die in staat zijn om efficiënt te bekritiseren), ook kunnen overtuigen en daar lijkt Pixar toch, als enige, in te slagen.
guulbert
-
- 1618 berichten
- 18 stemmen
1. Finding Nemo 2.5*
2. Bug's Life, A 2.5*
3. Iron Giant, The 2.5*
4. Ratatouille 2*
5. Toy Story 1.5*
6. Incredibles, The 1.5*
7. Cars 1*
8. Monsters, Inc. 1*

belchinees
-
- 4182 berichten
- 2326 stemmen
Alle 11 gezien, maar bij geen enkele een score 
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Als je dan toch een animatie-meesterwerk wilt maken moet je de volwassenen (degene dus die in staat zijn om efficiënt te bekritiseren), ook kunnen overtuigen en daar lijkt Pixar toch, als enige, in te slagen.

Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Iemand die mij iets kan vertellen over Nikita Mikhalkov?
De trailer van 12 doet al stijlvoller aan dan het origineel in z'n geheel. Naar de verfilming van Oblomov ben ik ook benieuwd.
starbright boy (moderator films)
-
- 22422 berichten
- 5127 stemmen
Niks van gezien, komt er op de een of andere manier niet zo van. Iets staat me ook tegen waar ik de vinger niet op kan leggen, waardoor ik ook niet echt prioriteit geef.
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2596 stemmen
Iemand die mij iets kan vertellen over Nikita Mikhalkov?
De trailer van 12 doet al stijlvoller aan dan het origineel in z'n geheel. Naar de verfilming van Oblomov ben ik ook benieuwd.
Weet je zeker dat je in het juiste topic post?
Overigens vind ik het nogal kinderachtig animatiefilms kinderachtig te vinden.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1716 stemmen
1 film van gezien At Home Among Strangers, A Stranger Among His Own (4*). Uitermate amusante Stroganov western... Of eigenlijk eastern dus. Goed gemaakte film in een vrij uniek setting, is iig de enige van deze soort die ik tot nu toe in handen heb weten te krijgen.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
01. - 3.0* - Utomlyonnye Solntsem (1994) -b
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Niets van gezien en als ik door de titels blader, kan ik niet zeggen dat hij nu direct mijn interesse aanwakkert..
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
1. Neskolko Dnej iz Zhizni I.I. Oblomova 3,5
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
01. 3.5* - Bez Svidetelej
02. 3.5* - Neokonchennaya Pyesa dlya Mekhanicheskogo Pianino
03. 3.5* - Oci Ciornie
04. 3.0* - Neskolko Dnej iz Zhizni I.I. Oblomova
05. 3.0* - Utomlyonnye Solntsem
06. 2.5* - Urga
07. 1.0* - Sibirskiy Tsiryulnik
Tja, ik kan je er wel iets over vertellen. Hij is mondainer/bourgondischer Russisch dan zijn bekende filmende landgenoten als Tarkovskiy, Sokurov etc. Meer Europeser zou je kunnen zeggen. Maar er zijn genoeg Russische regisseurs die ook deze overdaad hebben aan dialoog, details, meer dialoog dan beeld etc. Kira Muratova bijvoorbeeld. En onlangs te zien op het IFFR Svetlana Proskurina. Ook al is dat een volgelinge van Sokurov. De sfeer is van het mondaine Rusland.
Tóch is het op en top Russisch. Ik weet niet of je in Rusland ben geweest, maar Mikhalkov ademt wel de sfeer van de Russen zoals ik die ervaren heb in St. Petersburg en Moskou. Van wat je ziet in het Hermitage. Ik ben niet zo bekend met de Russische literatuur, die toch tot de top van de wereld kon worden gerekend. Als ik Misdaad en Straf van Dostojevski pak is dat ook typisch Mikhalkov. Dus even mijn algemene stelling. Mikhalkov maakt films zoals Russische literatuur: weelderig, lyrisch, beschrijvend, niet beknopt, dronken en doorspekt met het liederlijk leven. Lawaaierig. Eerder vergelijkbaar met Kusturica maar dan met Russiche trots.
Ik hou er niet zo van omdat ik het te uitgesponnen vind. Niet compact genoeg. Maar op zijn tijd een film van hem is prima te doen.
Is dit een beetje een antwoord op je vraag? Ach, wie weet beleef jij zijn films straks heel anders. 
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Eigenlijk is MovieMeter de enige plaats die ik ken waar de Pixarfilms minder goed scoren. Bekijk de scores op IMDB maar eens. En Toy Story 2 haalde zelfs de volle 100% op Rotten Tomatoes. Dan hoef jij ze nog niet goed te vinden natuurlijk, maar het moge duidelijk zijn dat er een algemene waardering is.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.