- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Maak van een regisseur jouw toplijst
Maak van een regisseur jouw toplijst
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
Predator 3.5
Die hard 3
Die hard #3 3
Hunt for red october 3
Lats hero 2
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12870 stemmen
01. 3.5* - Die Hard: With a Vengeance
02. 3.5* - Die Hard
03. 3.0* - Predator
Aardige actiefilmpjes, maar niet bepaald bijzonder.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
1) Die Hard 4*
2) Die Hard: With a Vengeance 3.5*
3) Basic 2.5*
Die Hard is leuk, verder ook in het verleden nog wat ander filmpjes gezien van deze man, wel aardig.
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2791 stemmen
1. 4,0* - Die Hard
2. 3,5* - Die Hard: With a Vengeance
3. 2,5* - Predator
4. 1,5* - 13th Warrior, The
maerk
-
- 4249 berichten
- 2702 stemmen
1.Die Hard -4*
2.Die Hard: With a Vengeance -3,5*
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3097 stemmen
Joel Schumacher
1. 4.0* Phone Booth
2. 3.5* Tigerland
3. 3.5* The Number 23
4. 3.0* Bad Company
5. 3.0* Flatliners
6. 2.5* The Client
7. 2.0* Batman & Robin
Falling Down op HDD
Niet echt bijzondere regisseur.
Pixar regisseurs:
3.5* Finding Nemo
3.0* Toy Story
2.5* A Bug's Life
2.5* Monsters, Inc.
2.5* Toy Story 2
Tja, ook weinig bijzonders.
John McTiernan
1. 4.0* Basic
2. 4.0* The Hunt for Red October
3. 3.5* Die Hard
4. 3.5* Die Hard: With a Vengeance
5. 2.0* Last Action Hero
Wel vermakelijk.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
1. Die Hard (4,5*)
2. DIe Hard: With a Vengeance (3,5*)
Leuk hoor, die Die Hard-films maar ik heb me toch nooit geroepen gevoeld om de rest van McTiernans werk te bekijken.
starbright boy (moderator films)
-
- 22421 berichten
- 5127 stemmen
McTiernan is nog naait aan de beurt gekomen, mede doordat actie mijn genre niet en nooit geweest is. Die Hard ga ik trouwens zeker nog weleens een keer zien. En als ik die leuk vind komen de vervolgen ook nog wel een keer.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Misschien omdat hier veel users aanwezig zijn die veel intensiever met hun filmhobby bezig zijn. Ze eisen andere dingen. Ik kan goed begrijpen dat de doorsnee filmliefhebber iets met Pixar heeft. Maar juist van de users hier op MM, van wie ik weet dat ze intensief bezig zijn met film (kijken en waarderen van klassiekers en niet-Amerikaanse cinema oa) snap ik de Pixar-verering niet: ontieglijk conservatieve filmmakerij.
Als je het zo stelt lijkt het net alsof serieuze filmliefhebbers Pixar niet mogen waarderen.
Eveneens lijkt het soms wel alsof sommige hier denken dat het waarderen van Pixar een uitsluitsel is van het waarderen van andere animatiefilms. Wat mij betrefd kunnen dergelijke films prima naast elkaar bestaan.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Tuurlijk mogen ze dat wel, alleen begrijp ik er geen bal van. Maar ik begrijp wel meer niet.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8211 stemmen
01. 4.0* - Die Hard: With a Vengeance
02. 4.0* - Predator
03. 4.0* - Die Hard
04. 3.0* - Basic
05. 2.5* - Last Action Hero
3 zeer vermakelijke actiefilms, die blijven boeien. Van zijn verdere werk verwacht ik vrij weinig.
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Tuurlijk mogen ze dat wel, alleen begrijp ik er geen bal van. Maar ik begrijp wel meer niet.
Ik snap echt niet wat er zo raar aan is. Als er nu vergelijkbare animatie was die een stuk beter was of zo, oke dan kan ik het begrijpen.
Maar er is helemaal niets wat er verder op lijkt, dus het is niet bepaald een slap aftreksel of zo.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Het zijn geanimeerde versies van standaard live-action Hollywoodfilms. Dat is voor mij het probleem. Je volgt een verhaaltje van A tot Z, lacht een paar keer om de grapjes en that's it. Ik zie niet in waarom mensen dat bijzonder vinden.
P8rb
-
- 10773 berichten
- 1828 stemmen
01. - 4,0* - Die Hard: With a Vengeance
02. - 4,0* - Die Hard
03. - 3,0* - Basic
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Ik zie niet in waarom mensen dat bijzonder vinden.
Zo blijkt maar weer eens dat smaken verschillen. 
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Dat is me wat al te simpel gesteld. De film heeft wel degelijk baat bij de animatietechnieken. Hoe je het ook went of keert, Finding Nemo is een film die opvalt door de manier waarop de onderwaterwereld er een rol in speelt. Met live action had dit nooit op die manier uitgevoerd kunnen worden.
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12870 stemmen
Maar er is helemaal niets wat er verder op lijkt
De hele Amerikaanse commerciele animatie industrie lijkt erop
Pixar, Dreamworks en kleinere spelers zijn één pot nat die allen teren op dezelfde formule.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Dat is me wat al te simpel gesteld. De film heeft wel degelijk baat bij de animatietechnieken. Hoe je het ook went of keert, Finding Nemo is een film die opvalt door de manier waarop de onderwaterwereld er een rol in speelt. Met live action had dit nooit op die manier uitgevoerd kunnen worden.
Plot, personages, structuur etc. Krek eender. Personages zijn nu vissen, setting is nu onder water, maar verhaalafwikkeling, moraal etc wordt precies hetzelfde gebracht als in een suffe Hollywoodprent. Maar volgens mij hebben we het daar al eens over gehad. Ik zie de meerwaarde niet.
En het blijft uiteindelijk een kwestie van smaak ja. 
Diesel
-
- 9411 berichten
- 0 stemmen
01. 3.5* - Predator (1987)
02. 3.5* - Die Hard (1988)
03. 3.5* - The 13th Warrior (1999)
04. 3.0* - The Hunt for Red October (1990)
05. 2.5* - Last Action Hero (1993)
06. 2.5* - Die Hard: With a Vengeance (1995)
07. 2.0* - Rollerball (2002)
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
McTiernan is nog naait aan de beurt gekomen, mede doordat actie mijn genre niet en nooit geweest is. Die Hard ga ik trouwens zeker nog weleens een keer zien. En als ik die leuk vind komen de vervolgen ook nog wel een keer.
Die Hard is één van de grootse cliché uitzonderingen in de filmgeschiedenis. Geloof mij, de film is het waard om op DVD te kopen.
guulbert
-
- 1618 berichten
- 18 stemmen
1. Die Hard: With a Vengeance 3*
2. Predator 3*
3. 13th Warrior, The 3*
4. Basic 1.5*
5. Last Action Hero 1.5*
6. Rollerball 0.5*
Observator
-
- 18281 berichten
- 3579 stemmen
1. 3,0* - Stepford Wives, The
2. 2,5* - Death at a Funeral
3. 1,5* - Indian in the Cupboard, The
Onderhond
-
- 87606 berichten
- 12870 stemmen
Wuh, niks van gezien. Ben ik volgens mij ook wel blij om.
P8rb
-
- 10773 berichten
- 1828 stemmen
01. - 3,0* - The Score
Niet direct interesse in meer.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
maar verhaalafwikkeling, moraal etc wordt precies hetzelfde gebracht als in een suffe Hollywoodprent.
T'is ook zo'n ruim begrip. En je hebt zélf trouwens rasechte 'Hollywoodprenten' hoog gewaardeerd staan (bv North by Northwest en Heat). Formules/typische werkwijzen hoeven op zich nooit een probleem te zijn... En toch wordt het woord 'Hollywood' negatief in de mond genomen (terwijl er zoveel filmculturen bestaan die volgens bepaalde structuren werken)... Vreemd.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ik heb ook niets tegen Hollywoodfilms an sich hoor. Ik noemde ook specifiek de duffe Hollywoodprent: 'recente' films uit Hollywood die ik gezien heb en die vaak niets nieuws te bieden hebben qua plotafwikkeling en stijl. Geen auteursstempel, gewoon het zoveelste verhaaltje dat je van A tot Z kunt volgen. Rush Hour 3 bijvoorbeeld vandaag, of The Cleaner. Pixar biedt me hetzelfde, maar dan geanimeerd.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Rush Hour 3 en The Cleaner zijn dan ook echt wel duffe voorbeelden (dus ik snap je nu wel). Maar soms zijn het ook de details die het verschil kunnen maken.
1 van de beste (meest innovatieve, relatief) Pixars totnogtoe vond ik trouwens Monsters,inc. Best een origineel concept, eens wat anders dan de typische dieren of objecten en er zit zelfs wat abstractie in.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.