• 154.234 films
  • 9.115 series
  • 27.211 seizoenen
  • 602.597 acteurs
  • 339.265 gebruikers
  • 8.710.216 stemmen

Favoriete LOTR personage

zoeken in:

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Zijn naam in het geheel weet ik niet, maar hij is in ieder geval van de Proudfoot-hobbits.

(afbeelding)

Schitterende kop en hij lijkt een beetje qua blik op de vader van een vriend van mij haha.

Verder is Denethor zo goed vertolkt door John Noble dat ik ergens ook geen hekel aan hem kon hebben.

(afbeelding)

Elineloves

• 24018 berichten
  • 3575 stemmen

Haha zo keek mijn opa ook wel eens. Leuk personage was dat inderdaad, zo'n ouwe knorrepot.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Everard Proudfoot heet hij en ja echt zo'n ruwe bolster blanke pit. Mag dat soort types altijd wel in films. Houden het luchtig. Ook wel leuk dat LOTR zo'n beetje met hem begon met het vuurwerk terwijl hij aan het vegen was (deed hij wel eens wat anders? ) en op het einde ook weer aan die tafel zat met die grote pompoen haha.

Stiekem vond hij het vuurwerk van Gandalf wel leuk.

(afbeelding)

ace leader

• 3343 berichten
  • 0 stemmen

1. gimli

2. frodo

3. legolas

4. gandalf

5. smeagol

maerk

• 4249 berichten
  • 2702 stemmen

moviemafketel schreef:

Zijn naam in het geheel weet ik niet, maar hij is in ieder geval van de Proudfoot-hobbits.

(afbeelding)

Schitterende kop en hij lijkt een beetje qua blik op de vader van een vriend van mij haha.

(afbeelding)

Dacht altijd dat het een vrouw was!

schram101

• 16150 berichten
  • 1832 stemmen

Haha, dat dacht ik ook.

Akron777

• 472 berichten
  • 0 stemmen

Saruman. Alleen al het feit dat hij door Christopher Lee, een van de beste acteurs aller tijden, wordt uitgebeeld zegt genoeg. Hij komt erg overtuigend over. Boromir en Faramir vond ik overigens ook erg sterke personages. Beide lekker dramatisch, en Sean Bean is sowieso gewoon een geweldige acteur.

Brix

• 19069 berichten
  • 4542 stemmen

Faramir, broer van Boromir wilde ik zelf ook nog noemen als een van mijn favorieten.

(afbeelding)

donkied

• 334 berichten
  • 618 stemmen

Haldir vind ik best wel een leuk karkakter. Gewoon zo'n trouwe vriend en een goed soldaat

(afbeelding)

Robinson00

• 14 berichten
  • 74 stemmen

Legolas

Kisje

• 970 berichten
  • 1181 stemmen

Aragorn forever :-p

(afbeelding)

lotte2208

• 5 berichten
  • 90 stemmen

Ik vind de verhouding tussen Gimli en Legolas altijd zo leuk!

Maar ik blijf toch bij Pippin!

Minotaures

• 7796 berichten
  • 2209 stemmen

Minotaures schreef:

Good-guys: Arwen prachtig & heldhaftig

Bad-guys: Witch-king heerser & onvergelijkbaar

I'll just stick with this.

Maaike228

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Mijn favoriet is toch echt wel met afstand Faramir. Ik kan er niet genoeg van krijgen om naar David te kijken . Ook boromir (Sean Bean was hier heel erg goed) en die vader (ben de naam ff kwijt) zijn ontzettend goed gedaan. Verder vind ik de match tussen Faramir en Eowyn heel leuk (ze passen zo goed bij elkaar), ook al is Eowyn niet echt mijn favoriet. Aragorn en Legolas zijn natuurlijk de mooiboys, Gollum is lekker slecht, Frodo nogal duister (en erg goed gedaan) en Merry en Pippin zijn samen met Gimli de grappigste. Tom Bombadil is niet echt een van mijn favorieten, en evenmin is Arwen dat (ook al is ze wel goed vertolkt). Maar ik blijf niet genoeg krijgen van Boromir en Faramir!

baspls

• 4118 berichten
  • 1673 stemmen

gimli!!!

D.K

• 222 berichten
  • 743 stemmen

Borimir: Zeker aan het eind op deel 1 en zijn scene in de extended edition op deel 2.

En in the hobbit is het Bilbo en Thorin.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.