menu

Film / Toplijsten en favorieten / Wat zijn de ijkpunten van jouw stemcategorieën?

zoeken in:
N.a.v. Freud's post in dit topic:

Wat zijn de ijkpunten van jouw stemcategorieën? Welke films zijn typisch voor een bepaalde categorie? Voor mij zijn dat:

5,0* Eraserhead
4,5* A Casa
4,0* 4
3,5* Le Fils
3,0* Transylvania
2,5* Das Leben der Anderen
2,0* Une Belle Fille comme Moi
1,5* Blood Diamond
1,0* Mazurka på Sengekanten
0,5* The Hot Chick

Heb even geprobeerd maar mijn lijstje moet ik schuldig blijven. Per categorie zijn dan meestal een hoop films, waaruit het redelijk onmogelijk is te kiezen welke nu net iets stabieler een vol cijfer vertegenwoordigd.

De titels die ik gekozen heb zijn ook redelijk willekeurig gekozen, maar dermate stabiel dat ze geen van allen kans hebben om op korte termijn een halfje verhoogd of verlaagd te worden. --> Dus typisch.

Had ik ook aan gedacht, maar eigenlijk wissel ik énorm weinig van stem. Dus het merendeel binnen een categorie staat wel stevig in die categorie.

Toch een (erg willekeurig) lijstje.

5.0* - Reconstruction
4.5* - Calvaire
4.0* - Keimusho no Naka (Doing Time)
3.5* - Barton Fink
3.0* - Good Bye Lenin!
2.5* - Pulp Fiction
2.0* - Schindler's List
1.5* - Dr. Strangelove
1.0* - eXistenZ
0.5* - 12 Angry Men

Ik heb dus gekozen voor films die ik al genoeg gezien heb, opdat ze niet onmiddellijk van categorie zouden veranderen bij herziening, en hiertussen voor films die een zekere bekendheid genieten.

5.0* Dr. Strangelove
4.5* Deer Hunter, the
4.0* Easy Rider
3.5* China Town
3.0* American History X
2.5* Amadeus
2.0* Ben-Hur
1.5* Edward Scissorhands
1.0* Flodder
0.5* Green Mile, the

Goto
Films van welke ik denk dat ze nooit verhoogd of verlaagd zullen worden: (Natuurlijk zouden er per cijfer meerdere films kunnen staan.)

5.0*- Tenshi no tamago
4.5*- Requiem for a dream
4.0*- Code 46
3.5*- Barton fink
3.0*- Alien 3
2.5*- Back to the future
2.0*- A bug's life
1.5*- Boot, das
1.0*- Hellbound: Hellraiser 2
0.5*- Titanic

5,0* American Beauty
4,5* Trainspotting
4,0* Miller `s Crossing
3,5* Rocco e Suoi Fratelli
3,0* Donnie Brasco
2,5* La Meglio Gioventu
2,0* Donnie Darko
1,5* Le Doulos
1,0* Fear and Loathing in Las Vegas
0,5* Mystic River

Films die ik niet gauw van quotering zie veranderen. De meeste films staan al jaren op hetzelfde aantal sterren. Stabiel, typische films voor hun cijfer.

Grappig, ik wist totaal niet meer wat ik daar gepost had . Zal dan maar ineens een nieuwe lijst samenstellen:

5.0* Andrey Rublyov
4.5* Hwal
4.0* Broken Flowers
3.5* Jeux d'Enfants
3.0* Raising Arizona
2.5* Fight Club
2.0* Shakespeare in Love
1.5* Easy Rider
1.0* Das Experiment
0.5* The Faculty

Deze (en andere) films staan wel vast. Geeft wel een grappig resultaat. Het viel me op dat ik bij veel films wel halfje hoger of lager verwacht bij herziening. Maar dit zijn dus wel aardige ijkpunten.

5,0* - Fabuleux Destin d'Amélie Poulain, Le
4,5* - Pianist, The
4,0* - Happiness
3,5* - What's Eating Gilbert Grape
3,0* - Scarface
2,5* - Koroshiya 1
2,0* - Life of Brian
1,5* - Turks Fruit
1,0* - Baise-Moi
0,5* - End of Days

Gast
geplaatst: vandaag om 13:53 uur

geplaatst: vandaag om 13:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.