- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Horror slasher jaren 80!
Horror slasher jaren 80!

Friday the 13 th
-
- 2551 berichten
- 1994 stemmen
Ik zag Death Spa nog niet op dit forum vermeld staan. Heerlijke gore film met een bijzonder cheesy-einde. Leuk om met een stel vrienden te bekijken. Is mij bijzonder goed meegevallen.

mikey
-
- 28919 berichten
- 5098 stemmen
die lag altijd bij Fame, nooit en best stom, nooit aangeschaft..

Die Hard,Willis
-
- 4005 berichten
- 1360 stemmen
Is nu inderdaad wat moeilijker te krijgen. Uitgebracht door Shock DVD Entertainment.

berenddavids
-
- 36 berichten
- 386 stemmen
Vinden jullie Psycho van hitchkok geen slasher?

niethie
-
- 7319 berichten
- 6981 stemmen
Even een wat uitgebreider lijstje gemaakt,
Dark Night of the Scarecrow (1982)
Dorm that Dripped Blood (1982)
Mountaintop Motel Massacre (1986)
Nightmare on Elm Street (1984)
Silent Night, Deadly Night (1984)
The Slumber Party Massacre (1982)
Sorority House Massacre (1986)
The Texas Chainsaw Massacre (1974)
Van sommige titels wist ik het niet helemaal zeker, dus vallen er vast een paar buiten de criteria. Ik heb voor het gemak de vervolgtitels even weggelaten omdat het anders teveel werk geweest was en ook geen moderne klassiekers als Scream en Last Summer. Gewoon puur gericht op late seventies en eighties dus!

Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Niels
Ben momenteel ook helemaal weg van die oude horrorfilms uit de jaren 70 / 80. Maar toch moeilijk een beetje de goede of leuke ertussen uit te halen. Nu hebben we weer een heel lijstje om te volgen, dus we kunnen voorlopig weer even vooruit

mikey
-
- 28919 berichten
- 5098 stemmen

niethie
-
- 7319 berichten
- 6981 stemmen
@Rianneke: Blij dat ik heb kunnen helpen, was al dat werk tenminste niet voor niets!
Ik heb ze trouwens lang niet allemaal gezien hoor, misschien net de helft van de lijst en er staat heel wat troep tussen, maar ook genoeg pareltjes natuurlijk. Al mag je dat helemaal zelf beoordelen natuurlijk.. Veel plezier op ondekkingsreis in ieder geval!

megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Mijn favoriete slasher in 't algemeen is nog altijd The Texas Chainsaw Massacre uit 1974. Als ik er apart eentje moet opnoemen die uit de jaren '80 komt word het wat lastiger want zoveel ken ik er niet. Mijn favoriete horrorfilms uit dat decennium zijn o.a. The Thing, Day of the Dead, The Shining, Evil Dead en The Blob vind ik ook wel tof. Maar slashers? De originele Friday the 13th dan denk ik. Die blijft altijd wel spannend om naar te kijken.

Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Communion (1976), m.d.a. http://www.moviemeter.nl/user/71397.
De koning der slashers. Alleen geen J80_O_

Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Prima - dé overgrootmoeder van alle slashers:
ie-ie-ie....
P.s. Communion was al eerder genoemd als Alice, Sweet Alice.

Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Hier nog een docu (voornamelijk interviews, met clips en trailers) over de scream queens uit die tijd: Invasion of the Scream Queens (1992) - IMDb Schijnt leuk te zijn, maar geen idee qua verkrijgbaarheid. Indertijd op vhs uitgebracht.

yeyo
-
- 6335 berichten
- 4524 stemmen
80's Slasher Movies - How many have you seen? - listchallenges.com
Tof lijstje! 52 titels gezien..

danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Oeh, lekker lijstje. Weinig van gezien, wel veel interesse

mikey
-
- 28919 berichten
- 5098 stemmen
Ja cool!!!!!
I live 80's slashers en heb er nog wat voor de boeg, gelukkig!

dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen