- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Horror slasher jaren 80!
Horror slasher jaren 80!
satanic-death
-
- 26 berichten
- 29 stemmen
Hallo,
Ik had even een vraagje, wat vinden jullie nou de beste b horror slashers uit de jaren 80. Dan heb ik het niet over bv, the shining, inferno, en dat soort meesterwerken. Ik bedoel dan de typische b horrorslashers uit de jaren 80, zoals Prom Night, My Bloody Valentine, Maniac, Happy birtday To Me, the burning enz. Ik ben namelijk op zoek naar dat soort horror films uit de jaren 80.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11454 berichten
- 4880 stemmen
Aangezien ik ook dol ben op dit genre en ik er nog steeds heel graag meer van wil zien, kan ik je dit boekje aanraden:
"Slasher movies" van Mark Whitehead, uit de Pocket Essentials serie. Een bondig en zeer informatieve bron voor iedereen die in korte tijd meer wil weten over het genre!
Voor een erg schappelijk prijsje te krijgen op play.com.
606
-
- 23784 berichten
- 11825 stemmen
hellraiser the best dan nightmare on elmstreet
satanic-death
-
- 26 berichten
- 29 stemmen
Ik zal het boekje bestellen, thnx Blue-Judaskiss!
@606: Ik bedoelde eigenlijk niet de erg populaire films zoals hellraiser, friday the 13th, halloween, enz. Ik bedoelde eigenlijk de wat onbekendere B films.
satanic-death
-
- 26 berichten
- 29 stemmen
@Blue-Judaskiss: Misschien kun je me nog helpen met ander vraagje, ik heb de slasherdocu: going to pieces, en daar is een stukje uit een film waarin een vrouw gaat joggen met haar walkman op, en vervolgens wordt ze vanachter neergestoken. Welke film zou dit zijn? Aangezien er geen titel bij stond. thnx
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4100 stemmen
Dat boekje klinkt erg interessant! Snel eens op Play kijken.
Over de slasherfilm dan. Ook dit subgenre is mijn favoriet in het horrorgenre. Ik weet niet wat het is maar hoe slecht en waardeloos de films ook zijn, ze blijven stuk voor stuk vermakelijk en zou ze keer op keer kunnen herzien. Het sfeertje wat in de jaren 80 slasher hangt is ongegevenaard. Wanneer ik niks te zien heb op een zaterdagnacht zet ik zo Friday the 13th in mijn dvd speler voor de 300e keer en het is dan ook genieten voor de 300e keer.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11454 berichten
- 4880 stemmen
@Blue-Judaskiss: Misschien kun je me nog helpen met ander vraagje, ik heb de slasherdocu: going to pieces, en daar is een stukje uit een film waarin een vrouw gaat joggen met haar walkman op, en vervolgens wordt ze vanachter neergestoken. Welke film zou dit zijn? Aangezien er geen titel bij stond. thnx
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik geen flauw idee heb. Kan je een screenshot maken? Nogmaals: ik heb er nog veel te weinig gezien: de enige echte cheasy slasher die ik heb is Slumber Party Massacre Zou ik die docu trouwens van je mogen lenen? Ik ben bereid er voor te betalen!
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11454 berichten
- 4880 stemmen
Wat ik al zei: ik kon Slumber Party Massacre voor een leuk prijsje bij de Fame in Amsterdam halen. Heel veel blote borsten, een drilboor (metafoor voor...) en een paar foutjes. Erg vermakelijk! De inlay van de DVD neemt de film ook helemaal niet serieus, erg grappig om te lezen!
satanic-death
-
- 26 berichten
- 29 stemmen
@ BlueJudaskiss, ik heb de docu via nieuwsgroepen gedownload, en er zit geen nl ondertiteling bij. Hij is niet uitgekomen in NL volgens mij. Ik wil trouwens wel ff een kopietje voor je maken, en in envelop naar je sturen als dat makkelijk is. Anders kan ik hem ook wel ff online zetten ofzo. Maakt mij niet uit, en je hoeft er echt niet voor te betalen hoor, ik ben altijd bereid om een medefan van dit subgenre te helpen
mckiller
-
- 252 berichten
- 974 stemmen
The evil dead is een vette slasher horror uit 1981. Deze raad ik echt aan !
Halcyon
-
- 9933 berichten
- 0 stemmen
Wat laat, maar kom:
Intruder
The Prowler
Sleepaway Camp
Hell Night
Terror Train
Just Before Dawn
The Burning
Deliria
Black Christmas
Prom Night
Happy Birthday To Me
My Bloody Valentine
April Fool's Day
Pieces
Body Count
Bay of Blood
Silent Night, Deadly Night
...
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
The evil dead is een vette slasher horror uit 1981. Deze raad ik echt aan !
Vind ik beslist geen slasher
Die Hard,Willis
-
- 4005 berichten
- 1360 stemmen
Nog een paar toevoegingen.
A Nightmare On Elmstreet
Terror Night
The Funhouse
Student Bodies
The Silent Scream
Unhinged
Bad Dreams
Bloody Birthday
Evil Laugh
Don't Go In The House
Madman
Hell High
Splatter University
Mortuary
Death Screams
Return To Horror High
The Majorettes
The Nail Gun Massacre
Night Screams
The Dorm That Dripped Blood
Cutting Class
Cheerleader Camp
Dont Go In The Woods
Sorority House Massacre
Girls Nite Out
Blood Sisters
Don't Open 'Til Christmas
klute89
-
- 3650 berichten
- 0 stemmen
The evil dead is een vette slasher horror uit 1981. Deze raad ik echt aan !
Vind ik ook geen slasher.
niethie
-
- 7308 berichten
- 6524 stemmen
Dat is er eerder eentje uit het splatter genre vind ik...
klute89
-
- 3650 berichten
- 0 stemmen
Dat is er eerder eentje uit het splatter genre vind ik...
Dan is het inderdaad dat meer.
mckiller
-
- 252 berichten
- 974 stemmen
Bedoelen jullie bij slasher meer iets met hakbijlen en messen?
Dan weet ik er nog wel eentje child's play uit 1988.
klute89
-
- 3650 berichten
- 0 stemmen
Halcyon
-
- 9933 berichten
- 0 stemmen
Bedoelen jullie bij slasher meer iets met hakbijlen en messen?
Een slasher is eigenlijk een formulefilm waarin een gemaskerde moordenaar (Michael Myers, Jason Voorhees, ...), geile tieners en een reeks bloederige moorden door middel van scherpe wapens de ingrediëntenmix vormen. Op het einde is er de final girl, of screamqueen, die het overleeft omwille van haar seksuele onschuld en plichtsbesef. Wraakgevoelens zijn in de meeste gevallen de drijfveer voor de moordenaar. Bovendien vinden zijn wraakacties vaak plaats op een herdenkingsdag van een of ander feest (Halloween, My Bloody Valentine, ...)
Halloween van Carpenter wordt beschouwd als de blauwdruk voor latere slasherfilms. Films die niet of niet volledig aan de bovengenoemde ingrediëntenmix voldoen, zoals bijvoorbeeld Hellraiser of Evil Dead, zijn dus strikt genomen geen slashers.
RobbyT
-
- 215 berichten
- 44 stemmen
Een van de beste B-slashers vind ik absoluut "Sleepaway camp". Juist door het ontbreken van cliches zoals opbouwende spannende muziek komen de scenes harder aan. En de ontknoping was ongewoon verrassend en hartstikke gaaf.
Friday the 13 th
-
- 2540 berichten
- 1952 stemmen
Het sfeertje wat in de jaren 80 slasher hangt is ongegevenaard. Wanneer ik niks te zien heb op een zaterdagnacht zet ik zo Friday the 13th in mijn dvd speler voor de 300e keer en het is dan ook genieten voor de 300e keer.
Same here, heerlijke film !!
mikeyv1979
-
- 27 berichten
- 265 stemmen
Ja topfilms,
Ik ben ook een liefhebber van horror en slasherhorrors uit de jaren 80,ze zijn en zullen altijd ongeevenaard blijven;
Paar van mijn favorieten:
Day of the dead (George A Romero)
Witchboard 1 en 2
The Blob
Sleepawaycamp...inderdaad erg goed
The Lost Boys
Halloween series
Friday the 13th series
Nightmare on elmstreet
Pet semetary
Evil dead 1,2 en 3
Return of the living dead 1,2,3
It
Monster Squad
Chopping Mall
Mothers Day
Enzvrts Enzvrts.....
Die Hard,Willis
-
- 4005 berichten
- 1360 stemmen
Ik wil niet veel zeggen maar bijna de helft zijn geen slashers.
Friday the 13 th
-
- 2540 berichten
- 1952 stemmen
Graduation day
House on sorority row
Pieces
Mothers' day
The funhouse
Unhinged
Visiting hours
Sleepaway camp
En nog veel meer.........
Friday the 13 th
-
- 2540 berichten
- 1952 stemmen
The prowler
House on sorority row
Alice sweet alice (wel jaren 70)
Curtains
The burning
Toch wel uitschieters....en de meeste zijn op youtube te bekijken indien je ze moeilijk kan terugvinden of er geen geld wil aan besteden.
jellecomicgek72
-
- 84 berichten
- 0 stemmen
je hebt ook nog films zoals: candyman, last house on the left, hellraiser, scream, friday the 13th, en mijn favoriet 'a nightmare on elmstreet' !!!
Friday the 13 th
-
- 2540 berichten
- 1952 stemmen
je hebt ook nog films zoals: candyman, last house on the left, hellraiser, scream, friday the 13th, en mijn favoriet 'a nightmare on elmstreet' !!!
Vele zijn slashers van de jaren 90 in je lijstje. Alleen Friday the 13th en a nightmare on elmstreet en hellraiser zijn nog van de jaren 80.
Last house on the left is meer exploitation. Heeft in mijn inziens niks met slashers te maken.
Toch allemaal leuke films hoor.
Die Hard,Willis
-
- 4005 berichten
- 1360 stemmen
Final Exam mag er ook nog bij. Is redelijk recent op dvd uitgebracht. Ik heb de dvd vorige week aangeschaft.