- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Verkiezing beste film 2006
Verkiezing beste film 2006
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik kan leven met The Departed als winnaar. Dat was mijn nummer 3. Mijn nummer 1 was Little Miss Sunshine en die kwam er goed vanaf. Mijn nummer 2, Borat, gelukkig nog beter. Uit mijn top 10 mis ik helaas Broken Flowers in de top 100.
maxcomthrilla
-
- 15565 berichten
- 2761 stemmen
Leuk Inititief!
Ik kan ook wel leven met The Departed als beste film. POTC op nr. 2 is wel jammer, kwaliteit legt het af tegen de massale opkomst van tieners.
Opvallend, dat een film als United 93 ook in de top 10 staat, zeer indrukwekkende film. Casino Royale en Borat in de top 10 is volgens verwachting maar wel terecht.
Verder ben ik vooral blij dat Running Scared ( nr. 14), het erg onderschatte Jarhead ( nr. 21 ) en Tian Bian Yi Duo Yun ( nr. 57 ) goed scoren.
Opvallend vind ik de relalatief hoge posities van Deja Vu en Saw III, immers net in de bioscoop/te downloaden.
Doom
-
- 8212 berichten
- 1505 stemmen
Een leuk initiatief dat een aardige toplijst oplevert. Nu weet ik overigens zeker dat ik The Departed binnenkort maar eens ga bekijken. Moet toch wel een sterke film zijn.
Belachelijk alleen dat er titels als Scary Movie 4, World Trade Center, Over The Hedge en The Pink Panther tussen staan. Zonde. Dit gaat toch ten koste van Feed en The Exorcism of Emily Rose.
nummervlinder
-
- 1463 berichten
- 365 stemmen
Het mocht niet zo zijn, Pirates 2 op de tweede plaats en niet op de eerste, maar kom de tweede van een stuk of 500 (?) is toch niet slecht.
The Departed op één... Hij kan wel goed zijn, maar zoveel mensen die 2.30u in de cinemazaal daarvoor willen zitten, ik wil ook deze week nog eens naar de bios en ik had de films overlopen en daarbij zat ook The Departed en ik zei erbij dat deze 2.30u duurt en de personen die meegaan, hadden al niet veel zin meer... Maar ja, hij zal dan wel (ondanks de lange tijdsduur en het genre misdaad dat ik niet echt géweldig vind) goed zijn, zeker...
Zwartboek, ik heb hem nog niet gezien, maar na al de positieve reacties, dacht ik toch dat deze op de derde of tweede plaats zou eindigen en dat het dan ook zeker verdiend was.
The Da Vinci Code op negen verbaasd mij ook, op hln.be is er een grote poll geweest bestaande uit verschillende delen, ook een deel met iets van film van het jaar en The Da Vinci Code won (en Pirates 2 op tweede plaats )
Brokeback Mountain op 27ste plaats, vind ik maar een beetje raar, deze was zo spraakmakend, wat niet wil zeggen dat hij zéér goed is maar toch ook niet slecht ofzo, maar misschien komt dit omdat hij een beetje vergeten is door de toppers van dit moment, het is dan ook van het begin van 2006 ongeveer geleden dat hij in de bios te zien was.
Match Point op 37ste plaats
King Kong op de 88ste plaats???
The Black Dahlia en Kruistocht in Spijkerbroek zijn volgens mijn mening ook te laag...
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
The Departed op één... Hij kan wel goed zijn, maar zoveel mensen die 2.30u in de cinemazaal daarvoor willen zitten, ik wil ook deze week nog eens naar de bios en ik had de films overlopen en daarbij zat ook The Departed en ik zei erbij dat deze 2.30u duurt en de personen die meegaan, hadden al niet veel zin meer...
Jouw favoriet Pirates of the Caribean duurt toch ook 2 en een half uur?
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30451 berichten
- 5199 stemmen
Ik had Jarhead net te laat gezien, anders had die in mijn top 10 gestaan.
nummervlinder
-
- 1463 berichten
- 365 stemmen
Jouw favoriet Pirates of the Caribean duurt toch ook 2 en een half uur?
Oeps, ja ok. Hier komt het: 2 uur en een half naar misdaad zitten kijken, ahah niets voor mij. Misdaad...
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30451 berichten
- 5199 stemmen
Oeps, ja ok. Hier komt het: 2 uur en een half naar misdaad zitten kijken, ahah niets voor mij. Misdaad...
Een criminele piraat (in een slechte film) is toch ook misdaad?
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
In 2004 ging hij in premiére op een festival, vandaar dat hij bij 2004 staat. Maar in 2005 kreeg hij een wereldwijde bioscooprelease.
JJ_D
-
- 3769 berichten
- 1304 stemmen
Waar/Waarom staat die eigenlijk (niet) in de top, ik kon hem namelijk wel invoeren in mijn lijst?
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Hij staat op nr. 67: Toplijst 2006
helleke
-
- 967 berichten
- 1165 stemmen
Ik begrijp hoegenaamd niet waarom North Country niet in de top 100 staat.
Als ge dan ziet dat een film als Poseidon wel redelijk hoog staat terwijl de acteerprestaties gewoon lachwekkend waren,dan versta ik er niets meer van.
JJ_D
-
- 3769 berichten
- 1304 stemmen
Hij staat op nr. 67: Toplijst 2006
Ah ok, bedankt, had ik niet opgemerkt...
nummervlinder
-
- 1463 berichten
- 365 stemmen
Een criminele piraat (in een slechte film) is toch ook misdaad?
Tja, als je het zo bekijkt, haha, maar POTC heeft gewoon iets speciaal!
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Leuk dat Big Bang Love erin staat
En The Fountain nu 73ste.. benieuwd waar 'ie volgend jaar eindigt.
Martin Van K
-
- 9050 berichten
- 4473 stemmen
mijn nummer 1 (The proposition) staat er zelfs helemaal niet in... spijtig
Mc
-
- 1006 berichten
- 2092 stemmen
mijn nummer 1 (The proposition) staat er zelfs helemaal niet in... spijtig
Inderdaad, doodzonde...