• 12.685 nieuwsartikelen
  • 167.983 films
  • 10.906 series
  • 31.287 seizoenen
  • 626.375 acteurs
  • 195.682 gebruikers
  • 9.160.435 stemmen

Jouw favoriete jeugdfilm

zoeken in:

alexspyforever

• 21228 berichten
  • 2328 stemmen

Bijna allemaal animatiefilms voor mij

The Dark Crystal

The Aristocats

Robin Hood (de tekenfilm)

Les Douze travaux d'Asterix

Asterix en Cleopatra

Gwen80

• 226 berichten
  • 521 stemmen

Labyrinth

Ciske de Rat

Woof

E.T.

My little pony

Chainsaw

• 8580 berichten
  • 3516 stemmen

Even een lijst gemaakt met films die mij in mijn jeugd in mijn greep hielden, dus niet 'beste jeugdfilms aller tijden', maar een persoonlijk jeugdsentiment top 10. Niet gek dus dat de meeste films uit begin/midden jaren 90 komen.

- BFG, The (1989)

- Jurassic Park (1993)

- The Witches (1990)

- Toy Story (1995)

- The Sandlot (1993)

- Jumanji (1995)

- Home Alone (1990)

- Police Academy (1984)

- Casper (1995)

- Ernest Goes to Camp (1987)

- It Takes Two (1995)

- Dennis the Menace (1993)

- Free Willy (1993)

Chunk

• 21 berichten
  • 23 stemmen

Hierbij mijn lijstje. Sommigen zullen mijn nickname herkennen uit de film die mijn lijstje aanvoerd:

1. The Goonies

2. The Never Ending Story

3. Star Wars trilogy (wat nu deel 4,5 en 6 is)

4. Stand By Me

5. Gremlins

6. Back to the Future trilogy

Dat waren wel echt mijn jaren 80 begin en eind films. Stuk voor stuk heb ik ze tientallen keren gehuurd en gekeken. Vooral nr 1 en 2 konden mij echt volledig opzuigen, gevoel wat je denk ik alleen als kind kan hebben want ik heb dat nu nog zelden met een film. Laatste films die dat lukte waren denk ik toch de Lord of the Ring films.

Niet echt jeugdige films maar wel films die ik mij herinner toen ik ze als kleine jongen keek. Je groeit op en ik werd gek van vecht films

- Kickboxer

- Cyborg (was echte Van Damme fan)

- American Ninja serie (1 tm 4 volgens mij)

Geen vechtfilm maar wel eentje die ik heeeeel vaak gekeken heb.

- Jurassic Park

En ik vergeet vast nog de helft ! Kijken jullie nu nog wel eens oude films terug? Ik ben bang dat mijn mooie herinneringen dan verdwijnen als blijkt dat de film nu tegen valt

Dk2008

• 10636 berichten
  • 770 stemmen

Chunk schreef:

En ik vergeet vast nog de helft ! Kijken jullie nu nog wel eens oude films terug

Dat heb ik heel vaak gedaan. (De laatste jaren).

Chunk schreef:

Ik ben bang dat mijn mooie herinneringen dan verdwijnen als blijkt dat de film nu tegen valt

Dat is dus het nadeel van nostalgie.

Pijnlijk in het begin. Daarna raak je eraan gewend. En een aantal blijven toch goed, ook de keren daarna. Dat is dan een gunstig teken.

Chunk

• 21 berichten
  • 23 stemmen

Misschien toch maar eens doen Maar het komt er ook gewoon niet van. Ben sinds een jaar of twee ook begonnen aan series en ik merk dat ik daardoor toch veel minder films kijk. Als hardwerkende vader moet ik m'n tijd goed indelen en dan is even een aflevering van een serie toch handiger dan een film van 2 uur of meer. The Goonies wil ik stiekem nog wel eens terug kijken.

knowledge

• 178 berichten
  • 0 stemmen

The secret of nihm

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Belle et Sébastien (2013), erg mooie film, komt halverwege in mijn top 10 jeugdfilms terecht.

Glacius

• 4259 berichten
  • 2898 stemmen

Ghostbusters

Gremlins

Roger Rabbit

Fantasia

Jurassic Park

Scrooged

Back to the Future 2

American Ninja 1 en 2

Kickboxer

Dirty Dancing

The Witches

The Mask

Als je begrijpt wat ik bedoel

Teenage Mutant Ninja Turtles

Lion King

Panta Rei

• 489 berichten
  • 7 stemmen

Als ik zo naar het lijstje van Halve Tamme kijk, voel ik me behoorlijk oud.

Mijn jeugd speelde zich af in de jaren 60, begin jaren 70.

En toen was er bijna niks voor de jeugd, wat films betreft dan. De tv stond toen ook niet constant aan, was ook zinloos want overdag werd er gewoon niks uitgezonden.

Ja, we hadden Paulus de Boskabouter, de Flintstones, de Fabeltjeskrant en Floris en Catweazle natuurlijk.

En de serie Swiebertje. Ik herinner me ook nog een serie die deels liveaction deels animatie was en deze ging over Huckleberry Fin, Tom Saywer en een meisje genaamd Becky.

Nog wat series waar ik graag naar keek: High Chapparell, Zorro, Ricky en Slingertje en Pufnstuf.

Mijn moeder keek trouw elke dinsdag naar Peyton Place en Cornation Street deed het ook wel goed, net als het Schaap met de 5 pooten (de oorspronkelijke serie).

En het hoogtepunt van de jaren 60: De maanlanding natuurlijk.

Ademloos zitten kijken. Onvergetelijke beelden.

En als je dat nu terugziet....

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13441 berichten
  • 1246 stemmen

Ik ben een jonge god van 33 om precies te zijn

Panta Rei schreef:

Als ik zo naar het lijstje van Halve Tamme kijk, voel ik me behoorlijk oud.

Maar je ziet er nog wel goed uit toch .

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Films die ik in mijn vroege jeugd verslond, en die het nu nogsteeds goed doen in huize danuz.

01. Home Alone (1990)

Is en blijft een fantastische film. Als kind spannend en knus, als volwassene een nostalgische trip. En bovendien een geweldig stijldossier (preppy kleding en Chicago's buitenwijken).

02. T2 (1991)

Op (te) jonge leeftijd gezien, was gelijk mateloos gefascineerd (en bang). Vooral die achtervolging met de motor vond ik legendarisch. Net weer eens herzien en begin er een nieuwe liefde voor te ontwikkelen.

03. Star Wars trilogie (1977 - 1983)

Ooit bij de broer van een vriendje delen van The Empire Strikes Back gezien, dat was direct het begin van een levenslange fascinatie. Heb ergens nog zelfgetekende VHS hoezen liggen van de films (die ik van TV opnam) en een paar ondertussen vintage Kenner figurenes. Tof spul!

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Update van mijn top 10 jeugdfilms (selectie uit genres familie en fantasy, exclusief animaties):

01. ( -- ) A Little Princess (1995) - 4,5*

02. (01) Bridge to Terabithia (2007)

03. ( -- ) Harry Potter and the Sorcerer's Stone (2001)

04. ( -- ) Belle et Sébastien (2013) - 4,0*

05. ( -- ) The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe (2005)

06. (06) The Journey of Natty Gann (1985)

07. (03) El Viaje de Carol (2002)

08. (04) The Canterville Ghost (1986)

09. (02) Hachiko: A Dog's Story (2009)

10. (05) My Girl (1991)

11. ( -- ) Oorlogsgeheimen (2014) - 3,5*

12. ( -- ) The Golden Compass (2007)

13. (09) Super 8 (2011)

14. (11) City of Ember (2008)

15. (12) Nim's Island (2008)

16. (10) The Christmas Bunny (2010)

17. ( -- ) Achtste-groepers Huilen Niet (2012)

18. (08) Tuck Everlasting (2002)

19. (07) Oliver Twist (2005)

nathaniel177

• 564 berichten
  • 2576 stemmen

Hier heb ik 2 overduidelijke winners,

1: Twister

2: The Mask

The mask al minimaal 10 keer gezien. Twister al wel meer dan 15 keer.

kappeuter (crew films)

• 74068 berichten
  • 5900 stemmen

De VPRO Cinekid top 100 - vpro cinema - VPRO

vpro cinema schreef:

Welke films moet je als kind absoluut gezien hebben? VPRO Cinema en Cinekid presenteren de VPRO Cinekid Top 100, een door experts samengestelde lijst van de beste kinderfilms van toen en nu. Ook handig voor ouders en grootouders.

De films staan gerangschikt op piekleeftijd.

kappeuter (crew films)

• 74068 berichten
  • 5900 stemmen

De 25 beste jeugdfilms op Netflix - VPRO Cinema

VPRO Cinema schreef:

De redactie van VPRO Cinema selecteerde de beste jeugdfilms op Netflix. Meer onder meer fantastische animatiefilms uit Amerika, Japan en Europa, prachtige Nederlandse familiefilms en klassieke sprookjes.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.