menu

Film / Toplijsten en favorieten / Beste voice-over

zoeken in:
In genoeg films komen er Voice-Overs voor, welke Voice-Over vinden jullie de beste en wat maakt die Voice-Over zo geweldig.

De beste Voice-Over vind ik toch die van Hedy Burress, haar stem, haar toon kunnen mij emotioneel zeer aangrijpen. Zelfde geldt ook voor Mayuko Aoki alleen net iets minder dan Hedy.

kappeuter (crew)
Kevin Spacey in American Beauty!
Robert de Niro in Taxi Driver.
Edward Norton in Fight Club.
Zit er nou ook een voice over in Double Indemnity? Als MacMurray z'n verhaal opneemt op tape, zie je er dan beelden bij? Ja he?
Dan vind ik dat ook een van de beste voice-overs. Die stem van MacMurray is in ieder geval meesterlijk en vol gevoel.
De voice-over in Sunset Blvd. is ook erg goed.

Absoluut nummer 1: Morgan Freeman. Hij heeft een gave om de meeste saaie verhalen nog boeiend te vertellen. Zij stem werkt heel kalmerend.

Ja inderdaad. Dat was in zowel Million Dollar Baby als The Shawshank Redemption echt heel erg mooi. Ik stem ook voor Morgan Freeman.

Morgan Freeman Heeft geen uitleg nodig.

Ook wel leuk vond ik die van Nicolas Cage in Adaptation.. Die heeft wel wat humor.

Eerst Pi, dan Reconstruction. Eervolle vermelding voor Seul Contre Tous (als ik het me goed herinner).

Freeman is de saaiheid zelve.

Nog twee :

* Sam Eliott in The Big Lebowski
* Johnny Depp in Fear and Loathing in Las Vegas

Dustyfan
Brrrr.... ik heb een erg grote hekel aan voice-overs en eigenlijk zijn ze alleen goed als ze niet opvallen. Dat betekent wel dat ik extra hard moet nadenken over de enkele voice-overs die ik wel goed vond.

-Double Indemnity
-Karakter
-Van God Los

Veel verder kom ik niet

De voice-over van Goodfellas vind ik erg goed. Das Boot heeft ook een kleine voice-over, maar enkel in de volledige versie.

Onderhond schreef:
Freeman is de saaiheid zelve.

Freeman heeft 1 van de belabberdste voice-overs afgeleverd die ik aanschouwd heb. Erg overschatte voice-over.

Ik vind zijn voice-over juist heerlijk ontspannen. Vooral bij Million Dollar Baby kwam dat goed tot recht, aangezien dat een hele rustige film is.

Het is wel te begrijpen dat ik die van Morgan niks vindt, vergelijk zijn voice-over eens met die van Burress, een wereld van verschil. Compleet verschillende voice-overs en een vrouwenstem is weer wat anders dan die van een man natuurlijk.

Welke films heeft Burress dan van een voice-over voorzien. Haar naam klinkt me zo niet bekend.

neo (crew)
Karakter, The Thin Red Line, Blade Runner (ligt eraan welke versie), One Hour Photo...

Johnny Depp in Fear and Loathing in las vegas, ook in Blow, deed ie een leuke voice -over.
Denzel Washington in Fallen.
Kevin Spacey in American Beauty.

Er zijn er nog veel meer, maar kan er ff allemaal niet opkomen.

Goodfellas heeft ook een zeer goeie Voice-over : Henry Hill.

Inderdaad, die in Goodfellas van Ray Liotta is mijn favoriet

Rujar schreef:
Absoluut nummer 1: Morgan Freeman. Hij heeft een gave om de meeste saaie verhalen nog boeiend te vertellen. Zij stem werkt heel kalmerend.

Volkomen mee eens, de onbetwiste nummer 1

Moviestar
One Hour Photo & American Beauty.
Beide erg sterk.

1. Barry Lyndon - ironische ondertoon is ongeëvenaard
2. Falstaff - van Orson Welles, zegt genoeg!
3. Pickpocket - voice-over is voorloper van Taxi Driver (dagboekstructuur)
4. 2 ou 3 Choses Que Je Sais d'Elle - alle Jean-Luc Godard in het algemeen
5. L’Année Dernière à Marienbad

Chainsaw (moderator)
André Dussollier in Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain ...

kos
xgogax schreef:
1. Barry Lyndon - ironische ondertoon is ongeëvenaard
Zeker 1 van de beste ja.

The One Ring schreef:
Welke films heeft Burress dan van een voice-over voorzien. Haar naam klinkt me zo niet bekend.

Hedy Burress doet voornamelijk animatiefilms en videogames. Maar de film waar ik zo onder de indruk was van haar voice-over die ik alleen ken maar zo waardeer komen uit Fainaru Fantajî X en Fainaru Fantajî X-2. Ik ken haar voice-over dus wel van 2 films maar dan moet je ook nagaan dat Fainaru Fantajî X 480 minuten duurt.

Ze is o.a. ook te horen in The Animatrix in de episode "Program" als Cis en in de episode "Beyond" als Yoko.

Elisabeth Shue 'Leaving Las Vegas'
Jack Nicholson 'Chinatown'

Linda Hamilton as Sarah Connor in Terminator 2.

V
Antonie Kamerling in Ik Ook Van Jou

Morgan Freeman ook in The Shawshank Redemption trouwens.

The Big Lebowski, alhoewel hij niet veel voorkomt, is wel geinig.

Meer dan wel geinig, briljant!

Ewan McGregor in Trainspotting.

Life. Choose a job. Choose a career. Choose a family. Choose a fucking big television, choose washing machines, cars, compact disc players and electrical tin openers. Choose good health, low cholesterol, and dental insurance. Choose fixed interest mortgage repayments. Choose a starter home. Choose your friends. Choose leisurewear and matching luggage. Choose DIY and wondering who the fuck you are on a Sunday morning. Choose sitting on that couch watching mind-numbing, spirit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth. Choose rotting away at the end of it all, pishing your last in a miserable home, nothing more than an embarrassment to the selfish, fucked up brats you spawned to replace yourself. Choose your future. Choose life... But why would I want to do a thing like that? I chose not to choose life. I chose somethin' else. And the reasons? There are no reasons. Who needs reasons when you've got heroin?

Prachtig!

Gast
geplaatst: vandaag om 14:00 uur

geplaatst: vandaag om 14:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.