• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.925 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.971 gebruikers
  • 9.370.356 stemmen

Ontroerendste scène ooit

zoeken in:

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3122 stemmen

Hier kreeg ik even een brok van in mijn keel. Prachtige scène en fantastisch geacteerd. En het einde van deze film is ook erg ontroerend.

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2312 stemmen

*Executie in Return to Paradise.
*Executie in Salvador (Puig Antich).
*Allerlaatste moment in Stalingrad.
*Het einde van The Mist.
*Enkele filosofische dialogen/citaten in Farväl Falkenberg en de zelfmoord in die film.
*Het soort rechtbank-moment in Blood Diamond.
*De brandstapel bij La Passion de Jeanne d'Arc.
*De scène waarbij de Fransen alleen maar de Westerlingen meenemen in Shooting Dogs.
*De scène waarin Ian Curtis gespeeld door Sam Riley zeer vrolijke danspasjes op het podium maakt terwijl hij vanbinnen erg ongelukkige is. Dat was in Control (2007)
*Bij The Hills Have Eyes: Waarbij de vader terugkeert van de slachtpartij bij zijn kinderen.
*Bij The Wind That Shakes the Barley: Martelscène, en de verzorging door zijn vrienden daarna.
*Het hele eindstuk van Crash, meerdere scènes.
* De scène waarin Monica Belluci in elkaar geslagen wordt in Malèna.

Filmkriebel

• 9954 berichten
  • 4647 stemmen

Mask van Bogdanovich had enkele zeer ontroerende scènes, vooral wanneer die liefde tussen Rocky Dennis en het blinde meisje, gespeeld door Laura Dern, openbloeit.

GinolaEHV

• 2127 berichten
  • 2611 stemmen

Eindscène van Philadelhia.

Jessen0wnt

• 3199 berichten
  • 2579 stemmen

De ''break up scène'' van Good Will Hunting vind ik erg ontroerend

A.L.I.E.N

• 775 berichten
  • 1054 stemmen

-"Team Spirit" (2000):
De scene waarin Erik (Tom Van Landuyt) aan Stef (Michael Pas) bekent dat hij Homo-seksueel is, waarop Stef kwaad wordt en hem op zijn bakkes wilt slaan. Die blik in Erik's ogen, alsof hij elk moment in tranen kan uitbarsten en waarbij je voelt dat Stef hem echt diep gekwetst heeft., is mij altijd bijgebleven!

De toespraak van Franky (Axel Daeseleire) Bij de begrafenis bij zijn vader en trainer van "Eendracht Vooruit".

A.L.I.E.N

• 775 berichten
  • 1054 stemmen

"K-19: The Widowmaker"
De scene waarin Kapitein Vostrikov (Harrison Ford) over zijn vader verteld tegen Polenin (Liam Neeson)

"Gallipoli"
Laatste beeld waarin Archie Hamilton (Mark Lee) wordt doodgeschoten.

"The Right Stuff"
Tegen het einde. De Ambulance die de zwaargewonde Chuck Yeager (Sam Shepard) tegemoetkomt.

pietpiet1

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Dit raakte mij wel

WhoKnowZ

• 5336 berichten
  • 2208 stemmen

Number23

• 8638 berichten
  • 5677 stemmen

Het prive-toneelstukje voor de zieke moeder in de huiskamer(Finding Neverland)

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Eindscène The Straight Story.

Glacius

• 4297 berichten
  • 3030 stemmen

Elineloves schreef:

Ja, alleen al door de prachtige soundtrack kreeg ik al tranen in mijn ogen. Ik vond hem zeer zeker ontroerend.

Ughh, Cruel Intentions. Een ontzettend geforceerd tienerdrama... Geen karakter in die film die mij ontroert zou kunnen krijgen.

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Ik denk dat dit topic toch wel wat teveel spoilers weggeeft van de films die aangehaald worden.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Ook een mooi stukje uit Blood Diamond.

Erbij: eindscène van Brotherhood of War.

dimi303 schreef:

Ik denk dat dit topic toch wel wat teveel spoilers weggeeft van de films die aangehaald worden.

Logisch, aangezien dit topic bedoeld is om je mooist gevonden scènes te posten.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Zal tussen al deze goedkope emo-bombast eens een echt mooie ontroerende scene plaatsten.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Die scène uit Blood Diamond

Ik krijg nog steeds een brok in mijn keel van het einde van Labyrinth. Ik heb die wereld nooit willen verlaten

A.L.I.E.N

• 775 berichten
  • 1054 stemmen

De (tot nu toe) enigste film die me bijna tot tranen heeft gebracht is "The Deer Hunter" (1978). Vooral bij die scene dat Mike Vronsky (De Niro) terug thuis komt na de gruwelen in Vietnam. De soundtrack is gewoonweg prachtig!

NYSe

• 1749 berichten
  • 1611 stemmen

Genoeg scènes die ik zou kunnen opnoemen. De openingsscène van Up bijvoorbeeld. Hoe vaak komt het voor dat een film een heel bioscooppubliek binnen tien minuten aan het huilen krijgt?

Daarnaast zijn er een paar recente films die bijna alleen maar uit de ontroerendste scènes ooit lijken te bestaan.

Never Let Me Go bijvoorbeeld. Zonder in sentiment te vervallen een diep- dieptragische film die eens over échte liefde gaat en niet over die emotie die in Hollywood meestal met seks gepaard gaat.

Ook The Road heb ik zo'n beetje de hele film lang met natte ogen en wangen aangekeken. Onvoorstelbaar hoe heftig en tegelijkertijd ontroerend een vader- en zoonliefde neergezet kan worden.

Kisje

• 970 berichten
  • 1190 stemmen

NYSe schreef:

Genoeg scènes die ik zou kunnen opnoemen. De openingsscène van Up bijvoorbeeld. Hoe vaak komt het voor dat een film een heel bioscooppubliek binnen tien minuten aan het huilen krijgt?

Oh mijn God!!! Ik krijg al een krop in m'n keel als ik er nog maar aan dèèèènk! Maarja, ik ben zo'n watje, ik huil zelfs wanneer Geest (Aladdin) vertrekt. Jezus... Ik huil met alles wat ook nog maar lijkt op: iemand die vertrekt, doodgaat, zèlf weent uit blijdschap/verdriet, iemand dierbaar verliest, ...

Er zijn er onnoemelijk veel, maar er zijn scène's uit films waar ik niet eens over kan praten/lezen zonder dat ik een krop in m'n keel krijg. Bijvoorbeeld;

La vita è bella

The Green Mile (ik kan het nooit droog houden bij deze film, maar het begint al bij deze scène... Ik haat het wanneer oudjes beginnen te huilen )

Cast Away

Pff, helemaal depressed nu

Dievegge

• 3166 berichten
  • 8191 stemmen

Ik heb drie keer in mijn leven moeten huilen bij een film:

*''Modern Times'': slotscène, als Charlie Chaplin "Smile" zegt tegen Paulette Goddard.

*"The Sound of Music": slotscène, als ze de bergen in vluchten en een non de auto van de nazi's gesaboteerd heeft.

*"A Boy Named Charlie Brown": bijna slotscène, als Linus zegt: "The World Didn't Come to an End".

Nicholas

• 1765 berichten
  • 278 stemmen

Joan of Arc (1999)

Een heleboel scènes. De sfeer en de acteerprestaties van Sobieski en O'Toole. Prachtig.

Eraser2

• 387 berichten
  • 922 stemmen

American Beauty - de plastic zak scène (schitterende muziek).
Godfather part 3 - Michael Corleone die het uitschreeuwt van verdriet op het eind.
My Girl - als Vada voor het graf staat en schreeuwt: 'He can't see without his glasses!' (Ja sorry )

A.L.I.E.N

• 775 berichten
  • 1054 stemmen

Equilibrium (2002):
De scene in de kelder, waar John Preston (Christian Bale) de grammofoon plaat van Beethoven aanzet, en hij voor de eerste keer(!) in zijn hele leven muziek hoort, waarna hij in tranen uitbarst. Prachtig, gewoonweg prachtig!

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Denzel is niet voor niets een baas

mar007

• 1151 berichten
  • 949 stemmen

the Champ ( 1979 )

Ricky Schroder.

SPOILER!!!

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

Een van de ontroerendste scènes is voor mij die v.d. dood van het aapje Jolie Coeur, uit Sans Famille (Alleen op de wereld)

Aan het eind v.d. clip vanaf 1:29 minuten tot einde clip.

YouTube - Sans Famille Hector Malot Partie I

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

Dit is enigszins tongue in cheek, maar deze scène bezorgde me vroeger oprecht een brok in mijn keel:

En dan ook nog die waar gebeurde voorbeelden / inspiratiebronnen op Wikipedia:

Fido (dog) - an Italian street dog who waited for his master, who was killed in a WWII bombing, to come home on the bus for fifteen years until his death
Hachikō - a real life dog who waited at a train station for his dead master for ten years
Greyfriars Bobby - another real life dog who stayed by his master's grave for fourteen years
Shep (American dog) - a real life dog whose master's casket was taken away by train; Shep met every train for six years until his death (Bron)

Wat kan ik toch sentimenteel zijn.

En, serieuzer, maar ook ontzettend sentimenteel:

Oh, en de scène in Avalon (die ik niet kan vinden) waarbij de hond zoek raakt.

Ik, een zwak voor honden? Hoe kom je erbij?

En Magnolia en Earthlings (niet één scène in het bijzonder) verdienen ook een vermelding.

Maar écht ontroerd word ik eigenlijk nooit door films (Earthlings komt dan nog het dichtste bij) - en daarbuiten eigenlijk ook vrijwel nooit. In tranen ben ik in ieder geval nog nooit uitgebarsten bij een film.

movieking

• 659 berichten
  • 4818 stemmen

Er is maar 1 scene in een film waar er bij mij tranen aan te pas kwamen en dat is in de film "TOT ALTIJD"

De scene waarin het hoofdpersonage afscheid neemt van zijn zoon en dan euthanasie pleegt.

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2312 stemmen

movieking schreef:

Er is maar 1 scene in een film waar er bij mij tranen aan te pas kwamen en dat is in de film "TOT ALTIJD"

De scene waarin het hoofdpersonage afscheid neemt van zijn zoon en dan euthanasie pleegt.

Of die speech aan tafel van die goede vriend van hem.

A.L.I.E.N

• 775 berichten
  • 1054 stemmen

Onlangs nog: "Star Trek" (2009). De openingsscène waarin James T. Kirk geboren wordt terwijl zijn vader het schip probeert te redden. Het was me nooit eerder opgevallen, maar het deed me toch iets.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.