• 12.163 nieuwsartikelen
  • 165.388 films
  • 10.674 series
  • 30.845 seizoenen
  • 622.750 acteurs
  • 194.852 gebruikers
  • 9.092.803 stemmen

Ontroerendste scène ooit

zoeken in:

mikey

• 28532 berichten
  • 5019 stemmen

Eraser2 schreef:

American Beauty - de plastic zak scène

maar daar zat toch cynisme in?

A.L.I.E.N

• 775 berichten
  • 1034 stemmen

Ik blijf er toch bij dat een van de dood van Heather in Highlander (1986)toch ontroerendste scene's is voor mij.

Ook de laatste scene van "Soldaat Van Oranje" waar Erik Lanshof naar de groepsfoto van hem en zijn vrienden kijkt, en zich dan realiseert dat ze bijna allen gestorven zijn in de oorlog.

DVD-T

• 15378 berichten
  • 2966 stemmen

Ik weet niet wat het met deze scene is, maar doet het iedere keer weer voor me. Erg ontroerend, prachtig gefilmd, sterk acteerwerk en natuurlijk de magische muziek van Giacchino. Behoort tot het beste werk wat de man heeft geschreven. Die erg kleine opbouw naar de "uitspatting" waarin het hele orkest goed tot zijn recht komt. Giacchino weet precies hoeveel invloed muziek kan hebben op de emoties en de gehele kijkervaring. Over sentimenteel? Behoorlijk! Maar erg mooi gedaan.

Sorry voor het beeld, maar was de enige clip die ik van deze scene kon vinden

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Deze komt altijd weer keihard binnen:

En even later die scène met die 'goddamn poodle' er nog eens overheen.

Confusie

• 667 berichten
  • 0 stemmen

Terminator 2 uiteraard.

'Nee, er is er nog eentje.'

Oh nee.

Willem Verheij

• 40 berichten
  • 120 stemmen

Voor mij zijn er eigenlijk maar weinig momenten in een film waar ik echt een traan om kan laten.

Het einde van City Lights is wel erg mooi en ontroerend.

Maar de slotscene van The Last of the Mohicans, dat is voor mij de sterkste scene in film ooit, het is zo emotioneel geladen. Niet kijken overigens als je de film nog niet gezien hebt, anders ervaar je niet de volledige impact.

Eldam

• 25 berichten
  • 86 stemmen

The Sixth Sense - de scene in de auto met de moeder

The Champ - Scene als jongen in huilen uitbarst als zijn vader (de bokser) na een gevecht komt te overlijden.

Richardus

• 1870 berichten
  • 965 stemmen

Eindscène van Turin Horse.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.