• 12.959 nieuwsartikelen
  • 169.169 films
  • 11.091 series
  • 31.753 seizoenen
  • 629.416 acteurs
  • 196.199 gebruikers
  • 9.175.536 stemmen

Beoordeel de films van 2005 !

zoeken in:

magnolia_

• 171 berichten
  • 181 stemmen

Ik heb eens gekeken welke films ik dit jaar al heb gezien en die dit jaar uit kwamen (ik woon in België , vandaar) en heb na lang wikken en wegen enkele scores uitgedeelt:

Alexander: 5/10

Der Untergang: 6/10

Sky Captain : 7/10

Closer :7/10

The aviator: 9/10

Mar Adentro : 8/10

Spongebob: 7/10

The Edukators: 8/10

Sideways: 9/10

Ray : 8/10

The Life Aquatic: 7/10

De Indringer : 8/10

Before Sunset: 6/10

Robots: 6/10

Pluk van de petteflet: 7/10

Team America: 8/10

The Ring Two : 6/10

Million Dollar Baby : 8/10

Kinsey : 7/10

Walk on Water: 7/10

Sin City : 9/10

Howl's Moving Castle : 6/10

Wat Hebben jullie al gezien, en wat is tot nu toe de beste film van 2005?

Locutus

• 606 berichten
  • 5771 stemmen

?? Wat is er mis met de sterren en waarom een apart topic???

http://www.moviemeter.nl/?stem...

Hannibal

• 9177 berichten
  • 3130 stemmen

Hier kun je idd. mooi zien op welke films je dit jaar hebt gestemd, maar dat zijn natuurlijk niet alleen films die in 2005 zijn uitgekomen. Er zitten trouwens wel verschillen in de punten van Magnolia in dit lijstje en wat hij daadwerkelijk gestemd heeft.

En niet alle films uit het lijstje komen uit 2005, er zit volgens mij ook wat van 2004 bij.

Ach, lijstjes en MovieMeter gaan goed samen

moviefreak#1

• 14336 berichten
  • 23442 stemmen

inderdaad lijstjes doen het altijd goed :

House of Flying Daggers 5

Million Dollar Baby 4,5

Closer 4,5

Sideways 4,5

The Aviator 4

Ray 4

Team America : World Police 4

Vet Hard 4

Hotel Rwanda 4

Saw 4

Alfie 3,5

National Treasure 3,5

Resident Evil : Apocalypse 3,5

Exorcist : The Beginning 3,5

Blade : Trinity 3,5

Racing Stripes 3,5

Birth 3,5

Meet the Fockers 3,5

Assault on Precinct 13 3,5

After the Sunset 3,5

Friday Night Lights 3,5

Flight of the Phoenix 3,5

Primer 3,5

What the Bleep do we Know !? 3,5

Kung Fu Hustle 3,5

In Good Company 3,5

Be Cool 3

Without a Paddle 3

The Spongebob Squarepants Movie 3

The Grudge 2,5

Elektra 1

Christmas with the Kranks 1

Son of the Mask 0,5

Dat zijn in ieder geval de films die ik kon vinden bij de bioscoopreleases van 2005

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Ik vind 2005 tot nu toe echt een goed filmjaar, zeker vergeleken met vorige jaren. Ik kom halverwege het jaar al moeiteloos aan tien 4*-films (of hoger).

Top 5 tot nu toe:

1. Daremo shiranai (Nobody Knows)

2. Sideways

3. Temporada de Patos

4. Hat Mu'a Ro'i Bao Lâu (Bride of Silence)

5. Mar Adentro

En dan waren er nog Shi mian mai fu (House of Flying Daggers), Primer, Iluzjia, Pusher II, Vera Drake, The Life Aquatic With Steve Zissou en Off Screen.

En ik heb nog lang niet alles gezien wat ik wil(de) zien dit jaar.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Top 5 tot nu toe:

1) Le Conseguenze dell'Amore

2) Mar Adentro

3) Brødre

4) Un Long Dimanche de Fiançailles

5) The Assassination of Richard Nixon

Jorick

• 8776 berichten
  • 2263 stemmen

Tot nu toe nog maar 4 films uit 2005 gezien.

- Saw (3.5*)

- Hostage (3.0*)

- Robots (3.0*)

- Hitch (2.5*)

Maar er staan er nog genoeg op mijn verlanglijstje!

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Top tien van wat ik dit jaar al heb gezien in de bioscoop

1. Bin-Jip 5*

2. Heimat 3 5*

3. Mysterious Skin 4.5*

4. De battre mon coeur c'est arrêté 4.5*

5. Der Untergang 4.5*

6. Omagh 4.5*

7. 2046 4*

8. Machuca 4*

9. Die Blindgänger 3.5*

10. Vera Drake 3.5*

Maar laten we vooral niet te vroeg beginnen met dergelijke lijstjes, zeker niet als er nog twee films van Tim Burton en van Terry Gilliam en één van Christopher Nolan, Lars Von Trier, Gus Van Sant, gebr. Dardenne, Jim Jarmusch, Wim Wenders, David Cronenberg, Hou Hsiao-Hsien en Atom Egoyan moeten komen. Ik vermoed eigenlijk dat 2005 het beste filmjaar van het afgelopen decennium gaat worden, maar laten we niet té hard van stapel lopen

Onderhond

• 87403 berichten
  • 12405 stemmen

01. Kôkaku Kidôtai 2: Inosensu (5*)

02. Vital (5*)

03. Tsuburo no Gara (5*)

04. Cha no Aji (4.5*)

05. Izo (4.5*)

06. Calvaire (4.5*)

07. Survive Style 5+ (4.5*

08. Hana to Alice (4.5*)

09. Bin-jip (4.5*)

10. Kumo no Mukou, Yakusoku no Basho (4.5*)

Mijn jaar kan al lang niet meer stuk (hoewel bijna alle van deze films uit 2004 stammen - kutdistributie).

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

1. Sin City (4,5*)

2. Million Dollar Baby (4,5*)

3. The Aviator (4*)

4. Star Wars Episode 3 (4*)

5. The Spongebob Squarepants Movie (3,5 *)

6. Kingdom of Heaven (3,5*)

7. National Treasure (3*)

8. The Interpreter (3*)

Op zich niet slecht. Nog niks vervelends gezien in ieder geval. En dan heb ik Sideways, Ray, Life Aquatic en Assasination of Richard Nixon nog niet gezien en staan ook nog o.a. Brothers Grimm, The Hitchhikers Guide to the Galaxy, Batman Begins, The War of the Worlds, Mr.& Mrs. Smith en weet ik niet wat voor moois nog op stapel. Komt wel goed, dit jaar.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

We Don't Live Here Anymore

Batman Begins 4,5*

Sin City 4,5*

a Love Song for Bobby Long 4,5*

The Notebook 4,5*

The Ring Two 4*

Hostage 3*

The Forgotten 3*

Seed of Chucky 3,5*

a Lot like Love 2,5*

Best al wat 4,5* films gezien, terwijl i kerg kritisch ben met he tweggevn van die dingen. Revenge of the Sith nog zien, aangezien ik een Star Wars fan ben en aangezien veel positieve reacties gaat dat ook een hoge score worden. En natuurlijk Naomi's 'The Assassination of Richard Nixon'.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Ik heb tot nu toe alleen Star wars (2005) gezien.

Die krijgt van mij een 2.5*

Wolkenmeter

• 640 berichten
  • 1448 stemmen

The Woodsman 4.5*

Layer Cake 4*

Omagh 4*

The Aviator 4*

Mean Creek 4 *

In Good Company 4*

Millon Dollar Baby 4*

Kinsey 3.5*

The Life Aquatic 3.5*

Vera Drake 3.5*

Voorlopig ben ik eigenlijk wat teleurgesteld in dit filmjaar. Mijn voorlopige nummer één zou maar achtste staan in mijn top tien van vorig jaar. Er zijn nog wel een paar titels in aantocht waar ik veel van verwacht, al weet ik uit ervaring dat het meestal de verrassingen zijn die ik achteraf meer ga waarderen.

Menni

• 1762 berichten
  • 0 stemmen

Halverwege mijn AFFF-belevenissen (Vital en The Dark Hours nu aan kop, zodadelijk eindelijk Calvaire zien), staat m'n voorlopige top 10 niettemin als:

1. Garden State

2. Innocence

3. Revenge of the Sith

4. Ett Hål i Mitt Hjärta (A Hole in My Heart)

5. Sei Mong Se Jun (Ab-Normal Beauty)

6. Melinda and Melinda

7. Bin-Jip

8. Closer

9. Team America: World Police

10. Boy Meets Girl Stories

.. waarbij ik vind dat die laatste gewoon mag. En dat geldt ook voor andere 'twijfelachtige' titels uit al dan niet 2004 of zonder enige biosrelease enzo.

En er is nog genoeg ander spul dat vlak buiten de top 10 dringt, ik denk aan Vera Drake, Mar Adentro, Le Conseguenze dell'Amore, The Woodsman, Assault on Precinct 13, Napoleon Dynamite, Het Mysterie van de Sardine, We Don't Live Here Anymore, In Good Company.. Heerlijk jaar .

Onderhond

• 87403 berichten
  • 12405 stemmen

Menni schreef:

2. Innocence

Ben ik erg benieuwd naar. Wie geschift genoeg is met Noé te trouwen kan volgens mij geen slechte films maken

Jammer genoeg faalt het hele distributiesysteem weer

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Truman Capote verkozen tot beste film 2005 in Amerika.

De Amerikaanse filmcritici, verenigd in de National Society of Film Critics, hebben de film Truman Capote van Bennett Miller verkozen tot beste film van het jaar 2005. Truman Capote vertelt het levensverhaal van de gelijknamige beroemde schrijver van klassiekers als Breakfast at Tiffany's en In Cold Blood. De prijzen werden afgelopen weekend uitgereikt in Los Angeles.

De film kreeg één stem meer dan A History of Violence van David Cronenberg. Philip Seymour Hoffman, die in de film gestalte geeft aan Truman Capote, kreeg de prijs voor beste acteur. De award voor beste actrice ging naar Reese Witherspoon voor haar rol als echtgenote van countryzanger Johnny Cash in Walk the Line van James Mangold.

De prijs voor beste buitenlandse film ging naar Head-On (Gegen die Wand) van de Duitse regisseur van Turkse origine Fatih Akin. De film gaat over de conflicten tussen de Turken van de tweede generatie in Duitsland. The Squid and the Whale van Noah Baumbach kreeg de prijs voor beste scenario.

Voorts werd acteur Ed Harris nog bekroond voor zijn bijrol in A History of Violence en kreeg Amy Adams de prijs voor beste vrouwelijke bijrol voor haar vertolking in Junebug. Grizzly Man ten slotte kreeg van de Amerikaanse filmcritici de prijs voor beste documentaire. Regisseur is de legendarische Werner Herzog.

Bron: hln.be

(afbeelding) De beroemde schrijver Truman Capote.

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Freud schreef:

Maar laten we vooral niet te vroeg beginnen met dergelijke lijstjes, zeker niet als er nog twee films van Tim Burton en van Terry Gilliam en één van Christopher Nolan, Lars Von Trier, Gus Van Sant, gebr. Dardenne, Jim Jarmusch, Wim Wenders, David Cronenberg, Hou Hsiao-Hsien en Atom Egoyan moeten komen. Ik vermoed eigenlijk dat 2005 het beste filmjaar van het afgelopen decennium gaat worden, maar laten we niet té hard van stapel lopen

Grappig, ik wist niet meer dat ik dit geschreven had. Wel mooi om te zien hoe ik van alle films die ik hier opnoem er uiteindelijk ocharme 5 ben gaan zien . Maar ja, de rest komt nog wel eens op dvd of zo.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.