- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste samurai cinema
Beste samurai cinema
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Over het genre:
Midnight Eye feature: Samurai Cinema 101 - midnighteye.com
Mijn 5 favoriete Chanbara - films:
1. Shichinin no Samurai (The Seven Samurai, Akira Kurosawa, 1954)
2. Seppuku (Harakiri, Masaki Kobayashi, 1962)
3. Yojimbo (Akira Kurosawa, 1961)
4. Joi-uchi: Hairyo Tsuma Shimatsu (Samurai Rebellion, Masaki Kobayashi, 1967)
5. Dai-bosatsu Toge (Sword of Doom, Kihachi Okamoto, 1966)
Verder aan te raden:
- Miyamoto Musashi trilogie (Samurai trilogie, Hiroshi Inagaki, 1954/1955/1956)
- Tsubaki Sanjuro (Sanjuro, Akira Kurosawa, 1962)
- Zatoichi (Takeshi Kitano, 2003)
- Kakushi Toride no San Akunin (The Hidden Fortress, Akira Kurosawa, 1958)
- Akage (Red Lion, Kihachi Okamoto, 1969)
- Samurai Assassin (Kihachi Okamoto, 1965)
- Shura-yuki-hime (Lady Snowblood, Toshiya Fujita, 1973)
Hemdale
-
- 2222 berichten
- 8397 stemmen
Mijn top 5 komt behoorlijk met die van jou overeen zie ik, Ramon.
Dit is mijn top 5 van mijn favoriete Samurai films:
1. The Seven Samurai
2. Sword of Doom
3. Yojimbo
4. Harakiri
5. Zatoichi (2003) - Ook al heb ik nu bijna alle originele Zatoichi's gezien, dit is toch mijn favoriet, vooral door de kleine extra's die de film bevat.
Andere favorieten:
- Lone Wolf & Cub reeks
- Twilight Samurai
Hemdale
-
- 2222 berichten
- 8397 stemmen
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Wat een lijstjes de namen alleen al
Maar wat ik me dan afvraag is hoe jij ermee in contact bent gekomen Ramon K. Ik denk als ik deze ooit wil huren dat ik 3 dagen moet rijden (ze wisten laatst in de videotheek nog niet een wat voor een film dog day afternoon was ). En als ik wacht ik tot dat ze op televisie komen, dan lig ik al onder de grond denk ik.
Laatst was er overgens één lichtpuntje in de bibliotheek hadden ze Shichinin no Samurai.
Waar huur jij overgens je dvd's aangezien ik niet zo heel ver van jou af woon.(of koop je ze allemaal)
kos
-
- 46252 berichten
- 8550 stemmen
Ik vrees dat kopen wel een vereiste zal zijn.
moviefreak#1
-
- 14301 berichten
- 22000 stemmen
Ik ben hier al zo lang naar op zoek (het leven van een filmfreak zonder creditcard is soms zooooooooo moeilijk )
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Mijn persoonlijke top 5:
1- the seven samurai
2- sword of doom
3- yojimbo
4- samurai rebellion
5- sanjuro
Voorlopig de beste 5 die ik heb gezien, maar ik moet/ wil er dan ook nog vele zien. Misschien zie ik in de toekomst nog wel betere.
Adrenal
-
- 1381 berichten
- 0 stemmen
Ik ben dol op samuraifilms maar ik vind alleen maar regio-1 producten..
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ik ben dol op samuraifilms maar ik vind alleen maar regio-1 producten..
Zijn ook bijna alleen op regio 1 uit. Er zijn wel UKreleases, maar die zijn altijd matig tot slecht qua beeldkwaliteit. Ik kan het weten, want ik heb bijna alles vervangen ooit. Of het nu om Samurai Rebellion gaat of een Red Lion....
Je moet gewoon regiovrij gaan. Heb mijn goedkoop rotspelertje destijds bij bol.com besteld (nog geen 30 Euro). Bij de Blokker kun je regelmatig een regiovrije (of regiovrij te maken) dvdspeler vinden. Typenr. opschrijven, lekker even checken op internet of er een code is en kopen die hap. Vooral voor dat geld.
Qua Japanse cinema wordt er in Amerika heel veel uitgebracht de laatste jaren. Van Okamoto tot Gosha en van Inagaki tot Kobayashi. Allemaal degelijke releases.
Iedereen die wil beginnen met Chanbara/samourai cinema kan ik trouwens van harte aanraden de Criterionbox Rebel Samurai aan te schaffen. Een leuke start (en een keer geen Kurosawa).
Adrenal
-
- 1381 berichten
- 0 stemmen
Erg bedankt. Weet je misschien of hier een regiovrije bij zit?http://www.eldi.be/cat2.php?g=379&sg=1
Die Hard,Willis
-
- 4005 berichten
- 1360 stemmen
Bij de Blokker (Zoals Ramon K al zegt) zijn een groot deel van de spelers regio vrij. Je kan het ook ter plekke even checken. Als er een Aardbol met een 2 achter op de speler staat is hij regio 2. Als er niks op staat is hij regio vrij.
Adrenal
-
- 1381 berichten
- 0 stemmen
Bedankt. Ik woon wel in België en daar zijn de Blokkers wel een heel stuk kleiner dan in Nederland denk ik. Ik ga morgen toch wel eens even kijken.
@ Ramon K: ik wou eigenlijk de Samurai (Miyamoto Musashi) trilogie aanschaffen maar nu zit ik toch te twijfelen tussen die en de Rebel Samurai box.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ik zal de laatste zijn die je de Samurai trilogie zal afraden. Prachtige films!
Maar de Rebel Samuraibox is simpelweg veel diverser. Films van Shinoda, Gosha en Kobayashi. En dan een soort van parodie van Okamoto erbij. Maar ja, ik heb beide boxen dus ik kan lullen wat ik wil.
Seppuku (Kobayashi) en Assassination (Shinoda) krijgen een Nederlandse release.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Altijd jammer gevonden dat deze Toshiro Mifune box het qua kwaliteit zo laat afweten.
Grindhouse
-
- 828 berichten
- 1686 stemmen
Bij de Blokker (Zoals Ramon K al zegt) zijn een groot deel van de spelers regio vrij. Je kan het ook ter plekke even checken. Als er een Aardbol met een 2 achter op de speler staat is hij regio 2. Als er niks op staat is hij regio vrij.
Dat laatste hoeft niet. Op sommige R2-spelers staat ook niets. Alleen als er een wereldbol met een 0 op staat weet je zeker dat ie regiovrij is.
Die Hard,Willis
-
- 4005 berichten
- 1360 stemmen
Ow. Dan moet ik mijn woorden terrugnemen. Ik heb zelf 2 regiovrije dvd spelers thuis van de Blokker. Spelen beide al mijn R1 dvd's af.
Grindhouse
-
- 828 berichten
- 1686 stemmen
Altijd jammer gevonden dat deze Toshiro Mifune box het qua kwaliteit zo laat afweten.
Inderdaad jammer, maar toch wil ik hem ooit nog wel aanschaffen. Van al die films zijn nergens betere releases te krijgen. En ja, ik wil ze toch zien.
wayreth
-
- 24 berichten
- 150 stemmen
Heeft iemand ooit die Samurai-film gezien:
Shogun Assassin?
Al veel van gehoord (wordt naar verwezen in Kill Bill), maar zelf nog nooit gezien.
Glacius
-
- 4255 berichten
- 2876 stemmen
Als je tussen de Asiamania afdeling kijkt bij de Media Markt of Saturn, dan kom je soms ook nog wel dergelijke films tegen.
Seventh Samurai is gewoon overal wel te koop onder de quality movie collection label.
Fikret8
-
- 6129 berichten
- 4175 stemmen
Naast Seppuku en de Miyamoto Musashi trilogy zijn ook Rashômon, Kagemusha en Kumonosu Jô erg goed.
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Shogun Assassin is echt een geweldige samurai film.
Kiba Pulgasari
-
- 13 berichten
- 51 stemmen
Over het genre:
Midnight Eye feature: Samurai Cinema 101 - midnighteye.com
Mijn 5 favoriete Chanbara - films:
1. Shichinin no Samurai (The Seven Samurai, Akira Kurosawa, 1954)
2. Seppuku (Harakiri, Masaki Kobayashi, 1962)
3. Yojimbo (Akira Kurosawa, 1961)
4. Joi-uchi: Hairyo Tsuma Shimatsu (Samurai Rebellion, Masaki Kobayashi, 1967)
5. Dai-bosatsu Toge (Sword of Doom, Kihachi Okamoto, 1966)
Verder aan te raden:
- Tsubaki Sanjuro (Sanjuro, Akira Kurosawa, 1962)
- Zatoichi (Takeshi Kitano, 2003)
- Kakushi Toride no San Akunin (The Hidden Fortress, Akira Kurosawa, 1958)
- Shura-yuki-hime (Lady Snowblood, Toshiya Fujita, 1973)