- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste boekverfilmingen
Beste boekverfilmingen
U-96
-
- 11870 berichten
- 1828 stemmen
Nee, nog niet. Ik lees erg langzaam, dus gezien de dikte van dat boek denk ik dat ik zo'n 50 dagen nodig heb. Wordt misschien in de zomervakantie dus.
eRCee
-
- 13346 berichten
- 1923 stemmen
Ik ben wel benieuwd naar 'The name of the Rose', van het boek van Eco. Vaak leveren de wat saaiere boeken namelijk de betere verfilmingen op (LOTR!).
Schindlers List, Left Luggage (twee koffers vol) en LOTR vind ik allen beter dan het boek. Ben Hur ook, denk ik.
die Lange
-
- 228 berichten
- 0 stemmen
the godfather is toch ook een boekverfilming?
salvatore
-
- 1936 berichten
- 3087 stemmen
boekverfilmingen die ik gelezen heb zijn: the hobbit, roots (de miniserie), Psycho, Mathstick men, Het gouden ei.
the hobbit - Nog niet echt duidelijk of ie wordt verfilmd, boek is redelijk
roots - goed boek (wel dikke pil) en prachtige miniserie
Psycho - boek evenals film van A.H. prachtig
Het gouden ei - spoorloos, beide juweeltje
mathstick men - boek is redelijk, film heb ik nog niet gezien
Nu ben ik bezig met American psycho en degene die ik wel al thuis heb maar nog moet lezen zijn o.a.: catch me if you can, lotr trilogy, the da vinci code, true crime.
hitchhiker
-
- 48 berichten
- 275 stemmen
Salem's lot van stephen King gemaakt door Tobe Hooper.
Als je film ziet lees je het boek, als je het boek leest zie je de film.
Dennis Evahi
-
- 842 berichten
- 565 stemmen
Veel boeken van Stephen King zijn goed verfilmd;
- The Shining
- De Noodzaak
- Carrie
- Dolores Claiborn
- Misery
Ook zeer goed verfilmd vind ik "Het gouden ei" van Tim Krabbé. Spoorloos, de nederlandse, originele versie dus niet de amerikaanse, want die vind ik juist vreselijk!
katie morosky
-
- 1003 berichten
- 804 stemmen
-Animal Farm (1954)
-Lolita van Kubrick (alhoewel niet iedereen op deze site daar zo over denkt)
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Misschien omdat Kubrick het nooit zo nauw neemt met het materiaal eer aan doen? Ik heb het boek niet gelezen dus ik kan er niet over oordelen. Ik vindt Lolita in ieder geval een schitterende film.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Sellers geeft de film zeker toegevoegde waarde, maar zijn rol is wat klein helaas. James Mason steelt dan ook mooi de show.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11454 berichten
- 4880 stemmen
Welke ik erg goed naar film vertaald vond ik was Een vlucht Regenwulpen. Inmiddels een tamelijk gedateerde film maar het boek is prima naar film vertaald. Karakter was ook super, ookal had ik het boek pas gelezen nadat ik de film had gezien.
fabbyke
-
- 392 berichten
- 1497 stemmen
Ik zelf lees graag boeken die ook in de top 250 komen weet er iemand zo een paar met de nederlandse benaming erbij?
waidman
-
- 2466 berichten
- 273 stemmen
1 The Godfather- Mario Puzzo
2 Shawsank Redemption - Steven King.
3 Where Eagles Dare - Allistair McClean.
4 The Old man and the Sea - Ernest Hemmingway.
5 The Longest day - Cornelius Ryan.
6 The Hunt for Red October - Tom Clancy.
7 Excorcist - William Peter Blatty.
8 Die Brucke - Manfred Gregor.
9 Greystoke the legend of Tarzan, lord of the apes- E.R.Burroughs
10 The Deep - Peter Benchley.
hinie
-
- 1336 berichten
- 0 stemmen
Ik ben nu het boek van kluun aan het lezen ,,er komt een vrouw bij de dokter,,.
Schitterend boek en ik heb vernomen dat ze deze ook gaan verfilmen.
Hier kijk ik echt naar uit!!
Dennis Evahi
-
- 842 berichten
- 565 stemmen
Ik blijf erbij:
Het gouden ei van Tim Krabbé alias Spoorloos is meesterlijk!
kimmie
-
- 757 berichten
- 679 stemmen
Misschien leuk als je benieuwd bent welke boeken verfilmd zijn:
http://www.mcpl.lib.mo.us/readers/movies/movie.cfm
Hoewel je het gouden ei hier waarschijnlijk niet zult vinden...
The Lexx
-
- 426 berichten
- 3485 stemmen
uiteraard Dracula en Frankenstein uit 1931.
gotti
-
- 14029 berichten
- 5643 stemmen
Misschien leuk als je benieuwd bent welke boeken verfilmd zijn:
http://www.mcpl.lib.mo.us/readers/movies/movie.cfm
Hoewel je het gouden ei hier waarschijnlijk niet zult vinden...
Handig lijstje voor Boekmeter...
Norma
-
- 3463 berichten
- 5088 stemmen
Dolores Claiborn, The Color Purple en LOTR zijn tot nu toe de enige films die ik beter vind dan het boek.
De grootste aanfluiting tot nu toe vind ik Not Without My Daughter; erg mooi boek maar de film...ai
nummervlinder
-
- 1463 berichten
- 365 stemmen
Wel, ik vind A Walk to Remember geweldig, en dit is toch een boekverfilming niet?
soom
-
- 24841 berichten
- 2687 stemmen
Wel, ik vind A Walk to Remember geweldig, en dit is toch een boekverfilming niet?
De Tasjesdief.
soom
-
- 24841 berichten
- 2687 stemmen
Soom, heb jij het gelezen?
Ascari
-
- 57 berichten
- 0 stemmen
The green mile vindt ik een erg goede film, maar er is toch ook een boek van?