menu

Mijn Updates +
Film / Toplijsten en favorieten / Beste bioscoop

zoeken in:
Ja hoe verzinnen ze het, geweldig zeg! Door weinig tijd nog maar een keer geweest maar gaat dit jaar wel een vaste hang out worden voorspel ik.

OT: Lantaren/Venster en EYE toch wel, maar heb echt te weinig bioscopen bezocht om er echt een eerlijk antwoord op te geven. Kan ook echt genieten van die kleine vergeten dorpsbioscoopjes waarvan je je afvraagt hoe ze nog kunnen bestaan...

(verwijderd)
Briljant: in de wachtrij van Pathé's klantenservice zojuist kreeg ik dat spannende deuntje van Home Alone te horen. Word je toch vrolijk van op de donderdagmorgen. +1!

Kino vond ik ook heerlijk tijdens IFFR! Zaal 1 van Eye is ook echwel subliem: rustige kleuren, gen idioot groot scherm of idioot hard geluid. Alles perfect prettig. Geloof dat ik er nog geen van de andere zalen heb meegemaakt.

Ben zelf ook altijd verzot op RKZbios. Vaak goeie programmering, lekker zitten en zo'n fijn klein muf filmtheatersfeertje. En natuurlijk voorheen Camera aan Hereplein, waar ik nu op T2 zit te wachten. Met ouwe Images heb ik in deze 3 bioscopen heel wat filmuurtjes genoten in 20 jaar!

Richardus schreef:

Ben zelf ook altijd verzot op RKZbios. Vaak goeie programmering, lekker zitten en zo'n fijn klein muf filmtheatersfeertje.

M'n vaste stoel is onderhand wel ingezakt haha. Moet je het archief eens bekijken, wat daar de laatste jaren gedraaid heeft. Veel schaarse schoonheden duiken daar weer op, én crowdpleasers. Elke arthouse filmliefhebber zou blij zijn met zo'n zaaltje in z'n plaatsje. Al 20 jaar een plek die ik zeer regelmatig bezoek, helaas met wat fikse hiaten, filmloze tijden (baaaaalen nu).

(verwijderd)
Net in Imperial Kopenhagen geweest. Slechts één bioscoopzaal in het centrum, met maar liefst meer dan 1.000 stoelen. Zeker heel gaaf, ook erg goed beeld en geluid. Voelde ook wel persoonlijk, met een enthousiaste werknemer bij de ticket-check en een werknemer die uitlegde over hoe de film is gemaakt (Murder on the Orient Express in 70mm) voorafgaand de film op het podium, al was dat in het Deens. Prima ervaring dus!

Hoewel ik prachtige foto's kan maken overdag, blijft het in het donker een ander verhaal. Google fotootje dus maar:
http://emore.dk/wp-content/uploads/2016/01/imperial797x448.jpg

kappeuter (crew)
Vijf ultraluxe bioscopen: verrek, het sneeuwt | Nieuws | AD.nl

De kerstvakantie is hét moment om in de bioscoop aan de winter te ontsnappen. Maar waar komt een film het best tot leven? Samuel Bom bezoekt vijf ultraluxe bioscopen, op zoek naar een uitzonderlijke kijkervaring.

- Film met bediening
Wat? Servicebioscoop CineLounge in Houten
Prijs: €10,60 (zaal), €14,60 (balkon)
Film: A Star is Born

- Techniek op maat
Wat? Dolby Cinema-bioscoopzaal van Pathé Scheveningen. Er zijn ook Dolby Cinema-bioscopen in Rotterdam (Pathé De Kuip) en Amsterdam (Pathé De Munt).
Prijs: €17
Film: Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald

- Spektakel met 4DX
Wat? 4DX-bioscoopzaal in Pathé De Kuip. Dit systeem is ook te vinden in Pathé Scheveningen, Pathé De Munt in Amsterdam en Pathé Eindhoven
Prijs: €18
Film: Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald

- Op een ligstoel in de bioscoop
Wat? DeLuxe Seating in Vue Den Bosch. Iets vergelijkbaars hebben de Vue-bioscopen in Alkmaar, Doetinchem, Amersfoort en Purmerend.
Prijs: €10,90
Film: Overlord

- Groot, groter, grootst
Wat? De Laser Ultra-bioscoopzaal in Kinepolis Jaarbeurs Utrecht. Kinepolis-vestigingen in Breda en Dordrecht hebben hetzelfde systeem.
Prijs: €13,40 (normaal) of €15,90 (Cosy)
Film: Bohemian Rhapsody

Mocht je door de gratis artikelen van AD heen zijn, dan zijn hier alternatieven: 1 of 2 of 3

kappeuter schreef:
Mocht je door de gratis artikelen van AD heen zijn, dan zijn hier alternatieven:

Of open een incognitopagina in je browser en plak de link van het artikel daar gewoon in. Krijg je gewoon altijd het hele artikel te lezen

O42 is ook fijn; de goeie programmering valt me vaak op en niet gek als je ziet van wat voor filmminnende, prettige mensen het komt. Je zou hen, en de films, vollere zalen toewensen.

Kino in Rotterdam, maar vooral vanwege de programmering. Al is zaal 1 ook erg pretttig en sfeervol.

Ajax&Litmanen1 schreef:
(quote)

Of open een incognitopagina in je browser en plak de link van het artikel daar gewoon in. Krijg je gewoon altijd het hele artikel te lezen

Haha. Geniaal.

geplaatst:
Mijn voorkeuren:

Pathé de Munt (Amsterdam)
Pathé Haarlem (Haarlem)
Kinepolis (Hoofddorp & Almere)

Gast
geplaatst: vandaag om 19:13 uur

geplaatst: vandaag om 19:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.