• 11.521 nieuwsartikelen
  • 163.859 films
  • 10.487 series
  • 30.497 seizoenen
  • 619.069 acteurs
  • 194.225 gebruikers
  • 9.044.010 stemmen

Beste film die je kan kijken als je niet kan slapen

zoeken in:

petey

• 1901 berichten
  • 3828 stemmen

Ik heb soms van die buien dat ik niet kan slapen, vooral als het warmer begint te worden.

Aangezien je toch iets moet, wordt het meestal de tv aan en kijken naar de infomercials. Dat gaat echter al snel vervelen, nus dus wil ik graag advies van mijn mede freaks. Raad mij eens aan welke film ik zeker nog moet zien.

Mijn stemlijst kan je niet als leidraad nemen aangezien ik pas 2 weken op de site zit. Ik moet nog verschrikkelijk veel stemmen uitbrengen (ik kijk al langer naar films, dan het merendeel hier op deze aardkloot doorbrengt)

Wat ik dus wil zijn de obscure titels, de onverwachte juweeltjes, of te wel die film die ik gemist heb en niet had mogen missen.

Do you accept this mission. This message will selfdestruct in 5 seconds.

kappeuter (crew films)

• 73230 berichten
  • 5827 stemmen

Zomaar een lijstje van mij persoonlijk. Waarschijnlijk heb je er een aantal wel gezien.

* Tesis (1996)

* Une Affaire de Goût (1999)

* Sue (1997)

* Naked (1993)

* Hombres Complicados (1997)

* Jalla! Jalla! (2000)

* Harry, Un Ami Qui Vous Veut Du Bien (2000)

* State and Main (2000)

Min of meer bekende films die je gezien moet hebben:

* Stalag 17 (1953)

* Fucking Åmål (Show Me Love) (1998)

* Happiness (1998)

* Leaving Las Vegas (1995)

* American Beauty (1999)

* Fight Club (1999)

* Shichinin No Samurai (Seven Samurai) (1954)

EmDee

• 7193 berichten
  • 1417 stemmen

Wellicht kun je ons een beetje een richting insturen door iets van je smaak te vertellen.

petey

• 1901 berichten
  • 3828 stemmen

Ik ben omnivoor, ik kijk echt werkelijk alles. Van de ergste hollywood popcorn-films tot de films die alleen op het IFFR te zien zijn.

Films hoeven alleen aan deze criteria te voldoen:

- ze moeten mijn aandacht vasthouden

- het acteerwerk moet goed zijn

Dat is het wel een beetje. Het is een voordeel als het verhaal ook goed is, maar sommige films zijn zeer goed te verteren ondanks het ontbreken van enige vorm van verhaal.

Waarnaar ik kijk is eigenlijk grotendeels afhankelijk van mijn stemming en hoe moe ik ben.

En op bovenstaand lijstje staan alweer 3 titels die ik nog niet gezien heb en zeker ga proberen.

EmDee

• 7193 berichten
  • 1417 stemmen

Shawshank Redemption nog niet gezien?

Supergoed en je zou de 100e stemmer kunnen zijn.

narva77 (crew films)

• 12386 berichten
  • 6399 stemmen

Als ik nou mijn stem weghaal, en iemand anders stemt er op, dan ben IK de 100e stemmer toch?

EmDee

• 7193 berichten
  • 1417 stemmen

Als je opwaardeert van 4 naar 5 sterren ga ik akkoord.

narva77 (crew films)

• 12386 berichten
  • 6399 stemmen

5 stemmen kan ik echt niet doen. 4,5 stemmen is as far as I go.

(PS geen discussie over mogelijk. 5 stemmen geef ik alleen als een film mij echt raakt)

renske

• 1105 berichten
  • 926 stemmen

Als het erom gaat dat je in slaap wilt vallen raad ik je de film aan: Die Salzmänner von Tibet. Die is zooo saai dat je heel snel in slaap valt!

EmDee

• 7193 berichten
  • 1417 stemmen

Dan moet je Black Sheep kijken/tellen.

Camy

• 66 berichten
  • 49 stemmen

Ik weet niet wie er hier 'TV Gelderland' kan ontvangen, maar daar is overdag vaak 'De Veluwe' op. Dan staat er gewoon zo'n webcam op een paar struiken gericht en dan komt er zo nu en dan eens een hertje langs. Het mooiste ervan is, dat er eerst ook wel eens een voice over bij was. Die was serieus commentaar aan het geven op de hertjes. Quote: "Ja, dames en heren, u ziet het, dit is natuurlijk waar de mensen voor naar de Veluwe komen." (ondertussen: hert draait zijn aars naar camera)

Geweldig.

Maar je zou het dan wel moeten opnemen, want het komt 's middags. Wat alleen maar voordelig is, want dan kun je de saaie stukken doorspoelen...

Linda

• 1336 berichten
  • 0 stemmen

Ja dat kunnen wij ontvangen ja het is echt helemaal niks aan en zap altijd gelijk door ......... suffe zender

Linda

• 1336 berichten
  • 0 stemmen

Heb ooit toch een film gezien die was echt ongelooflijk slecht en het acteerwerk moest ik gewoon echt van lachen zo slecht. de titel was 'repelsteeltje' maar dan in een andere taal Duits volgens mij echt zo slecht en zeer slaapverwekkend.

Elora Danan

• 30 berichten
  • 20 stemmen

Ik heb een keer in een verloren middernacht 'Glen Gary Glen Ross' zitten kijken. Right pic at the right time.

p.s: ik zie dat ie niet op moviemeter staat! Schande

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Kijk dan nog maar es een keer! Die staat er echt wel op.

Elora Danan

• 30 berichten
  • 20 stemmen

Sorry, I should check my syntax!;)

petey

• 1901 berichten
  • 3828 stemmen

kijk Russian Ark, binnen 5 minuten ben je van de wereld.

kappeuter (crew films)

• 73230 berichten
  • 5827 stemmen

Haha, klopt in mijn geval nog ook. Dankzij neo heb ik niet driekwart van de film gemist.

neo

• 15405 berichten
  • 9626 stemmen

graag gedaan slaapkop kap

akkkia

• 140 berichten
  • 0 stemmen

ben vandaag een beetje slapeloos en ik durf het bijna niet te zeggen... filmmoe...

dit voegt ook niets toe hè

maar ik slaap nog steeds niet sh.t

Flipman (redacteur)

• 6478 berichten
  • 1084 stemmen

Ik heb laatst From Dusk Till Dawn weer eens gekeke. Goeie film, maar nadat ik 'm had uitgezet viel ik als een blok in slaap.

Leno

• 5891 berichten
  • 4235 stemmen

Ik viel bij The Four Feathers in slaap, maar toen was ik ook wel erg moe. Instinct werkt denk ik ook wel effectief als slaapmiddel, en A Space Odyssey kun je beter ook niet kijken als je moet bent met die uiterst langdradige scenes.

U-96

• 11870 berichten
  • 1842 stemmen

Niet echt specifiek een film, maar als er een nachtfilm is die ik wil zien maak ik vaak de fout om "toch maar even vanuit bed te kijken" (niet doordenken). Word dan zo'n 3 van de 5 keer wakker tijdens de aftiteling. Enorme spijt dan achteraf.

Flipman (redacteur)

• 6478 berichten
  • 1084 stemmen

Remi

• 6720 berichten
  • 0 stemmen

Shivers is de perfecte slaapmiddel

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

U-96 schreef:

Niet echt specifiek een film, maar als er een nachtfilm is die ik wil zien maak ik vaak de fout om "toch maar even vanuit bed te kijken" (niet doordenken). Word dan zo'n 3 van de 5 keer wakker tijdens de aftiteling. Enorme spijt dan achteraf.

Spijt van dat je bent gaan kijken, of spijt van dat je bent gaan slapen?

U-96

• 11870 berichten
  • 1842 stemmen

kijkert schreef:

Spijt van dat je bent gaan kijken, of spijt van dat je bent gaan slapen?

Spijt dat ik het besluit heb genomen een film vanuit mijn bed te kijken. Een film afkijken is een belangrijke norm voor mij als ik een film ga kijken, daarom best een risico, want je lichaam kan jezelf sneller in slaap laten vallen als je ligt. Een paar blikjes cola op m'n nachtkastje wil ook niet altijd helpen.

Dat ik in slaap val bij films gebeurt alleen bij B-aktiefilms en erotische films e.d. Bij een Top-250 film neem ik nooit het risico. Dat zou pas zonde zijn.

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

U-96 schreef:

Dat ik in slaap val bij films gebeurt alleen bij B-aktiefilms en erotische films e.d.

Potvolkoffie, U-96 kijkt gewoon erotische films!

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2132 stemmen

Ik keek vannacht maar ff naar een dvdtje van EK '88, zonde om een mooie film te kijken als je sowieso al half in slaap bent. Gewoon lezen helpt trouwens het beste om in slaap te vallen, films zijn meestal te druk voor dat tijdstip. (voor mij dan)

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Koyaanisqatsi! Als ik onrustig ben, maar wel wil gaan slapen zet ik een stukje Koyaanisqatsi op en ontspan me helemaal, binnen een kwartier vallen m'n ogen dicht. Werkt echt rustgevend.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.