• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.467 films
  • 12.239 series
  • 34.025 seizoenen
  • 647.794 acteurs
  • 199.135 gebruikers
  • 9.379.404 stemmen

MovieMeter top 1000 project - Editie 2017

zoeken in:

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Over Godard gesproken, een meisje dat vroeger in mijn klas zat wanneer ik ongeveer 15 was, heeft nu op haar FB een nieuwe omslagfoto met volgende quote: Les enfants de Marx et Coca Cola // Jean-Luc Godard. Ik vond dat toch wel straf. Filmnerd zijn is the new sexy

beavis

• 6628 berichten
  • 14803 stemmen

Die Godard is veranderd in the Birds vermoed ik?

Fijn om te zien dat Noisy Requim en Winter Sleep stabiel staan!

BBarbie

• 12893 berichten
  • 7675 stemmen

Oei! Kis Uykusu (2014) over het hoofd gezien bij het maken van mijn lijst

beavis

• 6628 berichten
  • 14803 stemmen

Ah, die zag ik over het hoofd, dacht dat de opmerkingen over een latere update gingen...

BBarbie

• 12893 berichten
  • 7675 stemmen

kevin_vp schreef:

Godard verdient een aparte lijst.

Zijn er haters hier?

"Haters" is een te groot woord, maar met uitzondering van Vivre Sa Vie: Film en Douze Tableaux vind ik zijn oeuvre niet echt de moeite waard. Sorry, als ik jou daarmee choqueer.

SimonSav

• 337 berichten
  • 3415 stemmen

About Elly dik 400 plekken vooruit waarvoor dank. Eerste notering uit mijn top 10 die langskomt.

Badalamenti

• 23135 berichten
  • 3566 stemmen

Edward Yang

Persoonlijk liever Hai Tan De Yi Tian (1983) of Kong Bu Fen Zi (1986) gezien......

Dying Rose

• 1315 berichten
  • 3426 stemmen

Die still van Predator.

mjk87 (moderator films)

• 14537 berichten
  • 4522 stemmen

Die still van The Birds vind ik wel briljant gekozen Film Pegasus.

horizons

• 5688 berichten
  • 2406 stemmen

TFA

De terugkeer van Dances with Wolves is wel verrassend op deze manier.

En minority report dat zich weet te handhaven.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

De lijst vertoont inderdaad soms meer opvallende overeenkomsten met de 2013 editie (Warrior terug, Dances with Wolves terug, Yip Man herrezen uit de dood, ...) dan met die van 2015. Sommige films jo-jo'en gezellig op en neer. Blijft erg afwisselend allemaal.

Film Pegasus (moderator films)

• 31154 berichten
  • 5451 stemmen

Deze blok toont ook aan hoe belangrijk de plaats in je lijst is. 6 lijstjes voor de nieuwe Star Wars in dezelfde blok als 14 lijstjes voor Hable con Ella.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Ik herinner mijzelf er bij deze ook aan vast wat dingen te noteren voor over twee jaar. Blijkbaar heb ik ook The Texas Chain Saw Massacre altijd over t hoofd gezien. 10 jaar geleden stond die film nog hoog in mijn toplijst - en ik heb er nog steeds een zwak voor. Misschien gewoon maar op 4.5* zetten, dan komt-ie vanzelf boven drijven.

Maar goed, dat is een gevoel dat ik steeds krijg bij het voorbij komen van die titels, zo ook die van Godard bijvoorbeeld (en nog meer Jarmusch in deze laatste worp). Al vind ook ik Vivre sa Vie een wel veel betere film dan die hier. Misschien raak ik ook gewoon in de war van al die titels met Femme...

Deze Edward Yang is er in elk geval eentje om eens te herzien, nu hij in goede kwaliteit beschikbaar is.

• 31154 berichten
  • 5451 stemmen

We komen stilaan bij de bovenste helft van de top 1000. Leuk om te weten: we hebben tot nu toe nog maar 1 film gehad uit de top 100 van 2013 en nog geen enkele uit de top 100 van 2015. Benieuwd of ze er dit jaar allemaal terug bij zijn.

John Milton

• 24233 berichten
  • 13405 stemmen

Bijgewerkt.

308/510, meer dan 60% gezien dus. Niet verkeerd.

En La Tortue Rouge staat er de volgende keer uiteraard in OH. Misschien nog wel hoger. Verdiend ook

Blij met de stijging van Elly en de binnenkomst van Carol, jammer van de Harry Potters. Streetcar Named desire volgende keer niet vergeten te plaatsen. Hetun en Castaway on the Moon moet ik nog steeds kijken!

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

Inderdaad blij met About Elly. Carol verdient een herziening. Bij Minority Report is er iets fout gegaan, want die film had in mijn top 250 moeten staan. Mijn fout

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Iemand (behalve FP) bijgehouden hoeveel we uit de Top 500 van de vorige editie al voorbij hebben zien komen?

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

horizons schreef:

TFA

De terugkeer van Dances with Wolves is wel verrassend op deze manier.

En minority report dat zich weet te handhaven.

Hebben we toch maar mooi voor elkaar gekregen met TFA

Brave-Neo

• 607 berichten
  • 1827 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Iemand (behalve FP) bijgehouden hoeveel we uit de Top 500 van de vorige editie al voorbij hebben zien komen?

Snel geteld kom ik op 83

horizons

• 5688 berichten
  • 2406 stemmen

Film Pegasus

Nummers 510 tm 501!!!

• 31154 berichten
  • 5451 stemmen

horizons schreef:

Film Pegasus

Nummers 510 tm 501!!!

Even bekijken wat er mis gelopen is, want die post stond er wel degelijk.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Jandorie, heeft Querelle Faces toch nog hoger gezet!

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Brave-Neo schreef:

(quote)

Snel geteld kom ik op 83

OK, dank - dat zijn er best veel.

4 films uit mijn Top 10 stonden vorig jaar tussen 500 en 1000, dus dat betekent heel goed of heel slecht nieuws.

MRDammann

• 661 berichten
  • 3560 stemmen

Vandaag al een paar toffe films voorbij zien komen! Mijn laatste plaats in de lijst, Walk the Line. Een film waar ik een ontzettend zwak voor heb, Minority Report en eXistenZ een onderschatte Cronenberg. Niet in deze lijst in ieder geval!

• 31154 berichten
  • 5451 stemmen

De lijst moet terug volledig zijn tot film 491. Door één of andere fout was er een blok verdwenen...

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Dead Man - Eindelijk een Jarmusch waar ik op gestemd heb!

Laatste 100 (600-501):

Gezien: 96/100

Gestemd: 18/100

Totaal tot nu toe:

gezien: 467/500

gestemd: 87/500

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

Opvallend, Song to Song, krap twee maanden in de bioscopen en nu al in een top 1000 aller tijden. Dat is toch wel erg vroeg.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Another Earth! Blij met Cool Hand Luke ook. Ik heb hem zelf pas gezien nadat ik mijn lijst had ingestuurd, maar had er zeker en vast ingestaan

Mat_

• 737 berichten
  • 1335 stemmen

chevy93 schreef:

Opvallend, Song to Song, krap twee maanden in de bioscopen en nu al in een top 1000 aller tijden. Dat is toch wel erg vroeg.

Over twee jaar zou hij er sowieso ingestaan hebben, kan je hem er beter nu ook al instemmen.

Ik vind het prima zo. Ik ben sowieso niet echt fan van allerlei limieten en regeltjes

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.