• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.467 films
  • 12.239 series
  • 34.025 seizoenen
  • 647.758 acteurs
  • 199.133 gebruikers
  • 9.379.298 stemmen

MovieMeter top 1000 project - Editie 2017

zoeken in:

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Disney doet het een pak minder goed met The Jungle Book (en live-action remake), Aladdin en Snow White and the Seven Dwarfs. Wellicht volgen nog Beauty and the Beast, The Lion King en Zootopia (?). Ik heb zojuist geteld, ik heb 7 Disneys (en 2 live-actions), 7 Pixars, 1 Ghibli en 1 Blue Sky (Ice Age) erin, denk ik. (als ik correct geteld heb).

beavis

• 6628 berichten
  • 14803 stemmen

zit nu op 375/420

op de kijklijst (naast de al eerder genoemde titels)

Kes

Blessing Bell

Breathe In, Breathe Out

Zero Dark Thirty

Polytechnique

Novecento

Tonî Takitani

Allegro

Brooklyn

Voor mijn gevoel komen er relatief weinig films voorbij waar ik op gestemd heb... misschien vallen ze allemaal hoger uit, al zullen er zeker ook een boel obscure afvallers zijn. En degene die langs komen zijn erg mooi. Boonmee Net als iedereen zie ik ook een boel moois voorbij komen waar ik ook wel op had kunnen stemmen, maar die ergens in de massa met 4*-en films verdronken zijn

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3127 stemmen

It Follows en Brooklyn

Wat een prachtige still uit Woman of Water trouwens. Gaat op de lijst.

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

Zwolle84 schreef:

(quote)

Dezelfde reden dat ik geen muziek meer op cassettebandjes koop: zwaar verouderd medium.

Met die redenatie hoef je ook geen blu-rays meer te kopen. Sommige films zou nou eenmaal niet beschikbaar op blu-ray. Ook simpelweg omdat de film eerst opgepoetst moet worden naar blu-ray kwaliteit. Iets wat voor de kleinere film niet lonend is.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)
Met die redenatie hoef je ook geen blu-rays meer te kopen.

Die zie ik niet. Uitstekende kwaliteit, ook voor deze tijden.

horizons

• 5688 berichten
  • 2406 stemmen

Zwolle84 schreef:

(quote)

Minimaal de 4k variant dan?

Producten verouderen technisch vrijwel allemaal.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Gisteren nog even de verrassend vaste waarde Shit Year even meegepikt op MUBI en daardoor heb ik nu van de 420 films er 274 gezien, dus zo'n 65%. Niet slecht. Het valt me ook op dat in de eerste 200 of zo ik al veel regelmatiger ongeziene films tegenkwam dan nu. Ik verwacht dat het eindpercentage van wat ik zag nog wel aardig over die 65% heen zal gaan.

Fijn om eindelijk Napoléon langs te zien komen (John Milton )! Ik was bang dat My Darling Clementine na vorige editie op het randje gebungeld te hebben van de lijst verdwenen zou zijn, maar hij stijgt aanzienlijk, hoger dan ooit.

Daar staan de flinke aftakelingen van The General, The Big Sleep, The Red Shoes en Black Cat, White Cat (ooit nog een verrassingsgast in de top 100). Uiteraard staan er ook een aantal films tussen die ik vreselijk vind, maar daar leg ik hier maar geen focus op.

Ook gek: Bad Timing boven Don't Look Now en The Man Who Fell to Earth. Alleen op MovieMeter. Ik neem aan dat van Roeg Walkabout nog komt, al haalde die mijn lijst dit jaar niet. Een herziening op het grote doek zorgde onverwachts voor een iets lagere waardering.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

The One Ring schreef:

Ook gek: Bad Timing boven Don't Look Now en The Man Who Fell to Earth. Alleen op MovieMeter.

Gek? Terecht! Roegs beste.

madmadder

• 371 berichten
  • 3058 stemmen

109/420

Ik heb 33 films uit mijn eigen lijst langs zien komen.

Meeste overeenkomsten met

Knisper (8), Koenr (8), Onderhond (8), Badalamenti (7) en JT Chinaski (7).

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

(quote)
Gek? Terecht! Roegs beste.

De film heeft natuurlijk zijn fans (in 2006 kon ik er nog niks mee, ik moet hem herzien), maar is toch nooit zo groot geweest als voorgenoemde titels? In vorige edities bleef hij ook zeker achter het veel bekendere Don't Look Now.

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

Zwolle84 schreef:

(quote)

De kwaliteit van een film wordt niet beter als het opeens op blu-ray verschijnt. Genoeg films (ik durf te stellen: de meerderheid) is uitsluitend op dvd-kwaliteit beschikbaar. Om die allemaal buitenspel te zetten, omdat het zogezegd 'ouderwets' zou zijn om nog dvd's te kopen (en dat terwijl blu-rays evengoed ouderwets zijn, wie koopt er tegenwoordig nog fysiek spul?), is op z'n zachtst gezegd zonde.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)
De kwaliteit van een film wordt niet beter als het opeens op blu-ray verschijnt. Genoeg films (ik durf te stellen: de meerderheid) is uitsluitend op dvd-kwaliteit beschikbaar. Om die allemaal buitenspel te zetten, omdat het zogezegd 'ouderwets' zou zijn om nog dvd's te kopen (en dat terwijl blu-rays evengoed ouderwets zijn, wie koopt er tegenwoordig nog fysiek spul?), is op z'n zachtst gezegd zonde.

Niet 'omdat het ouderwets is', maar omdat het er qua beeldkwaliteit niet uitziet op een grote tv. Daarnaast staat het niet mooi in m'n blu-raykast.

Maar goed, dit is niet bedoeld als discussie over dragers. Vind het gewoon jammer dat de meeste titels niet te zien zijn voor me.

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

Ik vind dat niet-blurayfilms zeker niet per definitie lelijk zijn op een moderne tv. Sterker nog, ik zou betogen dat moderne tv's er juist voor zorgen dat die films er beter dan ooit uitzien. Dit alles getuige de prachtige stills die bij deze top 1000 horen, om het maar even ontopic te houden.

kevin_vp

• 950 berichten
  • 0 stemmen

Blu-ray gaat langer mee.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Persoonlijk vind ik sommige films zelfs op VHS beter tot hun recht komen. Ik zie liever Chuck Norris wat keet schoppen in een VHS dan in een Blu-Ray

horizons

• 5688 berichten
  • 2406 stemmen

Geweldig TF!

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

De meeste dingen die hier gezegd worden vind je ook niet op google.

http://lmgtfy.com/?q=Chuck+Norris+Trump

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

Ik was even bang dat Chuck Norris de lijst gehaald had...

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

The Way of the Dragon (1972) zou kans kunnen hebben

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

Zoveel mooie films en films die op de watchlist gaan. En we zijn nog niet eens op de helft .

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

Daar is ie dan: Diamonds of the Night

kevin_vp

• 950 berichten
  • 0 stemmen

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Trouwens leuk dat Riget van Lars von Trier er voor het eerst in staat. Pas vorige jaar deze film ontdekt. Ik heb niet de hoogste punten gegeven; die eer gaat hier naar joolstein.

Ataloona

• 734 berichten
  • 4264 stemmen

Fijn dat dit topic ook als een goede reminder en trigger functioneert. Zojuist Wake In Fright (eindelijk!) gezien nadat ik hem al een behoorlijke tijd gereed had staan. Zeer beklemmende film waarbij het snel dorstig wordt. Ik kon mij ook niet bedwingen; ik zit lekker aan het Corona (de Skuumkoppes vanuut het eigen land zijn op!) vanavond

SimonSav

• 337 berichten
  • 3415 stemmen

Tortue Rouge

Film Pegasus (moderator films)

• 31154 berichten
  • 5451 stemmen

Bij veel films was het afwegen welke still ik zou nemen. Niet te voor de hand liggend, toch wat sprekend voor de film, met de nodige trigger om de film op te zoeken. Maar bij La Tortue Rouge bleef ik maar genieten van de stills. Een echte aanrader en dat elke still op zich zo mooi is, spreekt voor zich.

Wat late promo, maar hij zit toch maar mooi in deze top 1000.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.