• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.927 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.978 gebruikers
  • 9.370.545 stemmen

Writers Choose the 101 Best Written TV Series of All Time

zoeken in:

mmwul

• 18 berichten
  • 1 stemmen

Sopranos, terecht, op nummer 1 !

De rest van de lijst . . . ik weet het niet

http://www.wga.org/uploadedfiles/news_and_events/101_TV_Series/TV-101-List-web.pdf

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

Fawlty Towers en The Wonder Years mogen wel hoger

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4510 stemmen

Zozo, Friday Night Lights op 22. Terecht natuurlijk maar niet direct verwacht zo hoog.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Haha, wat een lijst. Sommigen wel spot on, maar veel misses. Lost in de top 25 zegt al genoeg, ook FNL bvb, en Carnivale niet eens top 20. Gaat nergens over. Epic fail schrijvertjes.

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

De top 10 begrijp ik best.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Ken The Mary Tyler Moore show en All in the Family niet echt. Bepaalde series vind ik nog wat vroeg. Game of Thrones bijvoorbeeld. Is nog wat onderheven aan fanboys. Als je er kritisch naar kijkt is het eigenlijk best matig geschreven allemaal. Veel karakters blijven bordkarton. Nors kijken en wat losse oorlogstaal uitslaan nemen sommige karakters naar the next level.

Ook zou ik Dexter niet roemen om heel goed schrijfwerk. Sowieso zijn er series waarbinnen een dag en nacht verschil zit per seizoen.

Mis Big Love, AHS en Treme nog in de lijst. Helemaal als je sommige titels ziet. 30 rock Ha! waardeloze serie is dat van een van de meest overrated mensen Tina Fey.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

En voor AHS vind je het nog niet vroeg? Wat betreft GoT erg oneens, de transitie van ASOIAF naar GoT vind i kecht keurig schrijfwerk van Benioff en Weiss, met hulp van RR Martin uiteraard. Kan me niet zo snel bordkartonnen leading characters voor de geest halen. Probleem zit 'm denk ik dat de serie handeld vanuit een concept dat de serie een verlengstuk is van ASOIAF en niet een vervanger.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Macmanus schreef:

30 rock Ha! waardeloze serie is dat van een van de meest overrated mensen Tina Fey.

Nee joh, je bedoelt zeker Community en bijna de hele cast.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Ook die.

AHS zijn de twee seizoenen wel al afgesloten dus is het duidelijker.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Naomi Watts schreef:

Wat betreft GoT erg oneens, de transitie van ASOIAF naar GoT vind i kecht keurig schrijfwerk van Benioff en Weiss, met hulp van RR Martin uiteraard. Kan me niet zo snel bordkartonnen leading characters voor de geest halen. Probleem zit 'm denk ik dat de serie handeld vanuit een concept dat de serie een verlengstuk is van ASOIAF en niet een vervanger.

Lijkt me sterk dat ze dat mee hebben genomen in deze lijst.

Daenerys Targaryen is een erg slap karakter. Net als haar hulpjes. Soort indiana jones zonder humor en een dikke wenkbrauw die heel graag de troon terug wil, want ze is bladiebla en ze heeft drie draken.

Er zit in veel karakters ook mede door de hoeveelheid erg weinig ontwikkeling. Het is wel grappig wat HBO en de schrijvers proberen. Fantasy mixen met een serieuze toon, waardoor het wat minder een kinderfilm word als Lord of the Rings of iets dergelijks. Maar imo weten ze niet de juiste toon te vinden, waardoor het vlees nog vis is. Heel slecht is het niet hoor, maar ik wil als het afgesloten is, zien of het in zijn geheel iets voorstelt. Zoals een the Wire en Six Feet Under duidelijk wel hebben.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Tja, je snapt dat ik hier niet veel mee kan. Ken weinig sterkere personages.

De ontwikkeling zit 'm juist in de visua cues en referenties, zonder die te tonen maar ASOIAF lezers halen uit die referenties pagina's aan karakteruitdieping en gebeurtenissen. Al kan het pakken minder zijn als je ASOIAF niet gelezen hebt. Vind het zelf ook enorm veel verrijken.

Ook al is het mijn favoriete serie, vind ik ook dat het er niet in thuis hoort. Puur omdat het grotendeels gebaseerd is op schrijfwerk van een ander.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Ik weet niet of je er weinig mee kan. Het gaat erom dat ze dat nogal vaak zegt en dat haar karakter verder weinig om het lijf heeft behalve een dikke wenkbrauw.

Maar dat is dus die fanboy praat. Zonder het boek is het dus wel wat leeg. Nou mijn punt dus. Maar goed ik zal als de serie is gestopt eens kijken wat ik er precies van vind. Dan praten we verder. Over bepaalde zaken weet ik nog niet of het goed is of matig. De gebeurtenis van ep 9. en de monsters/wezens beyond the wall. Maar daarom vind ik het nog wat vroeg om nu al zo hoog in de lijst te staan.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Je hebt er niet veel mee, da's duidelijk .

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Macmanus schreef:

Zonder het boek is het dus wel wat leeg.

Ik kan me wel voorstellen dat je dat vindt, omdat er naar veel gebeurtenissen gerefereerd wordt zonder dat je daar een voorstelling van hebt. Dus begrijp best dat je het zo evenaart. Maar we haken hier in 2018 verder op in ;0.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Valt wel mee. Maar de serie is me meer gaan irriteren dan dat het me naar de strot heeft gepakt.

Naomi Watts schreef:

Maar we haken hier in 2018 verder op in ;0.

Doen we

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Wat is AHS (zullen we pas afkortingen gebruiken als de volledige titel al eens genoemd is? - kan iedereen het volgen)?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

American Horror Story.

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

Vind trouwens vooral MASH wel schokkend hoog. Vergeleken bij de briljante film was dat wel een heel suf aftreksel.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Die valt wel heel erg op. Ook Cheers trouwens, zo briljant vond ik dat ook niet geschreven.

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

haha, jawel die dan weer wel.

horizons

• 5687 berichten
  • 2402 stemmen

Hmm, blijkbaar kijk ik weinig tv series. Dat X-Files hoog staat vind ik leuk (en als ze de laatste 2 seizoenen hadden weggelaten was het nog beter geweest).

Maar ik mis Millennium.

en Farscape.

en Space Above and Beyond.

Dievegge

• 3166 berichten
  • 8191 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ook Cheers trouwens, zo briljant vond ik dat ook niet geschreven.

Cheers vind ik de beste Amerikaanse sitcom ooit, met briljante dialogen tussen Sam en Diane, vooral in het eerste seizoen. Ook sterke nevenpersonages, met Norm en Ciff enz.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik geloof je gelijk. Ik ken de serie alleen oppervlakkig maar had dat idee helemaal niet. I stand corrected.

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

Cheers, dat is lang geleden. Briljant was dat.

Eraser2

• 387 berichten
  • 922 stemmen

Breaking Bad staat knetterhoog. Gave serie, maar nummer 13 best geschreven? Uhm nee.. Six Feet Under staat schandalig laag en ik kom heel veel vooral sit coms tegen die ik het aanzien niet waard vind. Maar goed smaken verschillen.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Mooi dat The West Wing en Friday Night Lights in de top 10 en top 25 staan, al had The West Wing wel wat hoger gemogen.

Inland Rabbit

• 3286 berichten
  • 2159 stemmen

Raar lijstje ja. In de top 10 staan vooral veel dingen die heel invloedrijk waren en niet perse van hoge kwaliteit, heb ik het idee.

Als we het dan toch over invloedrijk hebben dan staan Flying Circus en Freaks & Geeks veel te laag, Erg vooruitstrevend en vernieuwend.Ook Louie is zo origineel geschreven en zo anders dan andere comedyseries, dat een plaats 100 echt wel te laag is. Plus, als nieuwe series er dan toch al in mogen reserveer dan gelijk een extra plaatsje voor Veep. Hoewel die serie nog wat onnodig is in die top 100, zie ik wel meer series waarvan ik het voorbarig vind dat ze er in staan.

chevy93

• 12753 berichten
  • 1323 stemmen

Hmm... Seinfeld, ik snap dus echt niet dat die Amerikanen daar zo verzot op zijn. Frasier vind ik dan wat leuker, maar nog steeds geen 23e plek waard.

Inland Rabbit

• 3286 berichten
  • 2159 stemmen

Seinfeld , die serie is zo lekker chaotisch en zinloos. De enige 2 andere series die ik kan bedenken zo zinloos zijn It's Always Sunny in Philedelphia en de Canadese serie Corner Gas.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.