• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.873 films
  • 12.196 series
  • 33.962 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.940 gebruikers
  • 9.369.475 stemmen

Beste soundtracks / filmmuziek van 2011

zoeken in:

deLeeuw

• 678 berichten
  • 1943 stemmen

Al heel mijn leven heb ik iets met de prachtige filmmuziek van bijvoorbeeld componisten als Hans Zimmer en John Williams. Goede muziek in een film vind ik dan ook er bepalend in mijn punt. Zo ook gisteren heb ik de film Source Code gekeken. Op zich stelde de film niet heel veel voor, maar door een zeer mooie soundtrack was het toch bovengemiddeld.

Met name de song "Frozen Moment", echt mooi. [klik hier]

En hoewel filmmuziek voor velen een ondergeschikte rol speelt of niet eens zozeer opvalt in een film, vraag ik mijn mede-soundtrackliefhebbers of ze nog opmerkelijke muziek hebben gehoord in films van dit jaar (kan dus ook nog eind 2010).

Natuurlijk zijn er nog veel films die dit jaar moeten komen, maar ik wil alvast een lijstje maken en uiteindelijk aan het einde van dit jaar een goed verzorgd YouTube-filmpje maken met de 10 beste soundtracks van 2011. Ik zal tegen die tijd uiteraard een link op dit forum zetten

Heeft iemand mooie of opmerkelijke muziek gehoord in een bekende of onbekende film dit jaar? Laat het weten op dit forum!

Gr, deLeeuw

chevy93

• 12753 berichten
  • 1323 stemmen

Ik ken nog amper films uit 2011, maar die uit Tree of Life is erg mooi.

deLeeuw

• 678 berichten
  • 1943 stemmen

Bedoel je deze? [Three of Life]

Want die is inderdaad ook heel mooi.

chevy93

• 12753 berichten
  • 1323 stemmen

Het is een vrij diverse soundtrack. De ene pakt me wel, de andere niet. Persoonlijk vind ik dat eentje die er tussenin zit.

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Nostalgia de la luz ( een film gemaakt in 2010 maar dit jaar gezien op het cinema novo festival in Brugge )

Jammer genoeg enkel een streepje muziek te horen op de officiële trailer.

Nostalgia de la luz ( Trail...

deLeeuw

• 678 berichten
  • 1943 stemmen

Inderdaad jammer dat er geen ander (officiële) filmpje te vinden is.

Ik stond trouwens zonet nog verbaasd te luisteren naar een song uit Green Lantern en al helemaal van de hele score van X-men first class (terwijl beide films niet bepaald voor me zijn weg gelegd).

Voor de verandering alle drie wat meer oppeppend:

Green Lantern, song 10

X-Men First Class, song 01 (aanrader!)

X-Men First Class, song 05

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.