• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.886 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.946 gebruikers
  • 9.369.601 stemmen

Russische top 250 (variant van IMDb top 250 en MovieMeter top 250)

zoeken in:

Fikret8

• 6169 berichten
  • 4233 stemmen

De top 250

Wel even de browser op vertalen instellen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Mij god wat een emo volk. 50 jaar communisme is nog erger dan ik dacht.... Ze zijn daar wel erg begaan met de zielige hoofdpersoon.... Hun top 5 komt meer overeind met mijn walglijst dan met wat ik goed vind..... En van arthouse lijken ze nog nooit gehoord te hebben. Klassiekers evenmin. Vreselijke lijst. Maar ergens is het ook wel logisch dat de lijst de smaak toont van een 14 jarige, een lange historie ontbreekt. Ze mogen pas een jaar of 15 vrij naar film kijken en dan begin je met makkelijk vermaak.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8141 stemmen

Haha hilarisch dat een film als The Mask in hun top 250 staat. Verder wel erg veel tranentrekkers in de lijst inderdaad.

Observator

• 18281 berichten
  • 3578 stemmen

The Shawshank Redemption op 1 Malle Russen.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ach, we hebben nu in ieder geval eens een lijst waarin The Fox and the Hound staat. Boven alle Kubricks zelfs.

LimeLou

• 2048 berichten
  • 777 stemmen

Kon altijd erger , zou ik zeggen , die lijst Ik zie er nog wel ene Apocalypse Now tussen en een Spring, Summer , Fall , Winter and Spring. Waarschijnlijk wordt ik nu ook afgekraakt vanwege mijn leeftijd? Wel erg vreemd dat ik niet zo snel een Tarkovsky zie. Met uitzondering van Ivan's Childhood en Stalker helemaal op het laatste. Je zou denken dat ze trots zijn op zijn werk.

Poepgezicht

• 298 berichten
  • 1247 stemmen

Monsters inc. staat er wel geheel terecht in. Leuk om die lijst eens te zien. =]

LimeLou

• 2048 berichten
  • 777 stemmen

Precies. Ik wil nu ook een Franse of Duitse top 250 zien

Fikret8

• 6169 berichten
  • 4233 stemmen

LimeLou schreef:

Wel erg vreemd dat ik niet zo snel een Tarkovsky zie. Met uitzondering van Ivan's Childhood en Stalker helemaal op het laatste. Je zou denken dat ze trots zijn op zijn werk.

Mocht er een site zijn met een Turkse top 250, dan zal dat met Nuri Bilge Ceylan ook het geval zijn. In eigen land zijn altijd de luchtige cult films met makkelijk vermaak en de veel besproken kaskrakers die bekendheid hebben. Vraag het iemand uit mijn (Turkse) familie wie Nuri Bilge Ceylan is en niemand (op mij na ) zal weten over wie je het hebt.

LimeLou

• 2048 berichten
  • 777 stemmen

De bekende Turkse films zijn toch die komedies uit de jaren '70. Of zit ik nu verkeerd?

Fikret8

• 6169 berichten
  • 4233 stemmen

Klopt, vooral jaren 70 en 80 komedies met Kemal Sunal en aktiefilms met Cuneyt Arkin.

rokkenjager

• 2863 berichten
  • 1702 stemmen

Reinbo schreef:

50 jaar communisme is nog erger dan ik dacht....

50 jaar?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

+/- Niet elke rus was er vanaf 1918 bij.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Observator schreef:

The Shawshank Redemption op 1 Malle Russen.

Malle Nederlandstaligen.

De grootste filmsite van de Nederlandstalige gebieden heeft die film ook op 1 staan ...

Observator

• 18281 berichten
  • 3578 stemmen

Meen je niet. Sla ik even een flater.

Djarune

• 296 berichten
  • 903 stemmen

Zijn heel veel films waar ik het niet mee eens ben, maar dat heb ik ook met de mm250.

Bijvoorbeeld Amadeus staat in de Russische lijst keurig op 80 en in de IMDb 250 op 82. En in de mm250? Juist ja hij staat er niet in

morris_rednalooz

• 123 berichten
  • 814 stemmen

Misschien zijn de Hollanders wel de idioten op filmgebied

EW101

• 1256 berichten
  • 2284 stemmen

Staat Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest boven For a Few Dollars more?

En wat een lage plek voor Seven Samurai en staat in de buurt van Avatar. Een belediging voor Akira Kurosawa

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.