- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Russische top 250 (variant van IMDb top 250 en MovieMeter top 250)
Russische top 250 (variant van IMDb top 250 en MovieMeter top 250)
Fikret8
-
- 6169 berichten
- 4233 stemmen
Wel even de browser op vertalen instellen. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Mij god wat een emo volk. 50 jaar communisme is nog erger dan ik dacht.... Ze zijn daar wel erg begaan met de zielige hoofdpersoon.... Hun top 5 komt meer overeind met mijn walglijst dan met wat ik goed vind..... En van arthouse lijken ze nog nooit gehoord te hebben. Klassiekers evenmin. Vreselijke lijst. Maar ergens is het ook wel logisch dat de lijst de smaak toont van een 14 jarige, een lange historie ontbreekt. Ze mogen pas een jaar of 15 vrij naar film kijken en dan begin je met makkelijk vermaak.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8141 stemmen
Haha hilarisch dat een film als The Mask in hun top 250 staat. Verder wel erg veel tranentrekkers in de lijst inderdaad.
Observator
-
- 18281 berichten
- 3578 stemmen
The Shawshank Redemption op 1
Malle Russen.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ach, we hebben nu in ieder geval eens een lijst waarin The Fox and the Hound staat. Boven alle Kubricks zelfs.
LimeLou
-
- 2048 berichten
- 777 stemmen
Kon altijd erger , zou ik zeggen , die lijst
Ik zie er nog wel ene Apocalypse Now tussen en een Spring, Summer , Fall , Winter and Spring. Waarschijnlijk wordt ik nu ook afgekraakt vanwege mijn leeftijd? Wel erg vreemd dat ik niet zo snel een Tarkovsky zie. Met uitzondering van Ivan's Childhood en Stalker helemaal op het laatste. Je zou denken dat ze trots zijn op zijn werk.
Poepgezicht
-
- 298 berichten
- 1247 stemmen
Monsters inc. staat er wel geheel terecht in. Leuk om die lijst eens te zien. =]
LimeLou
-
- 2048 berichten
- 777 stemmen
Precies. Ik wil nu ook een Franse of Duitse top 250 zien 
Fikret8
-
- 6169 berichten
- 4233 stemmen
Wel erg vreemd dat ik niet zo snel een Tarkovsky zie. Met uitzondering van Ivan's Childhood en Stalker helemaal op het laatste. Je zou denken dat ze trots zijn op zijn werk.
Mocht er een site zijn met een Turkse top 250, dan zal dat met Nuri Bilge Ceylan ook het geval zijn. In eigen land zijn altijd de luchtige cult films met makkelijk vermaak en de veel besproken kaskrakers die bekendheid hebben. Vraag het iemand uit mijn (Turkse) familie wie Nuri Bilge Ceylan is en niemand (op mij na
) zal weten over wie je het hebt.
LimeLou
-
- 2048 berichten
- 777 stemmen
De bekende Turkse films zijn toch die komedies uit de jaren '70. Of zit ik nu verkeerd?
Fikret8
-
- 6169 berichten
- 4233 stemmen
Klopt, vooral jaren 70 en 80 komedies met Kemal Sunal en aktiefilms met Cuneyt Arkin.
rokkenjager
-
- 2863 berichten
- 1702 stemmen
50 jaar communisme is nog erger dan ik dacht....
50 jaar?
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
The Shawshank Redemption op 1
Malle Russen.
Malle Nederlandstaligen.
De grootste filmsite van de Nederlandstalige gebieden heeft die film ook op 1 staan ...
Observator
-
- 18281 berichten
- 3578 stemmen
Meen je niet. Sla ik even een flater.
Djarune
-
- 296 berichten
- 903 stemmen
Zijn heel veel films waar ik het niet mee eens ben, maar dat heb ik ook met de mm250.
Bijvoorbeeld Amadeus staat in de Russische lijst keurig op 80 en in de IMDb 250 op 82. En in de mm250? Juist ja hij staat er niet in 
morris_rednalooz
-
- 123 berichten
- 814 stemmen
Misschien zijn de Hollanders wel de idioten op filmgebied 
EW101
-
- 1256 berichten
- 2284 stemmen
Staat Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest boven For a Few Dollars more? 
En wat een lage plek voor Seven Samurai en staat in de buurt van Avatar. Een belediging voor Akira Kurosawa