menu

Film / Toplijsten en favorieten / Opvallende overeenkomsten binnen je persoonlijke top10

zoeken in:
GuyB
Wat is hetzelfde, en in hoeveel van je top tien films?

Bv. Zelfde regisseur, acteur, jaartal, allemaal goede/slechte/open eindes...? Moet wel ergens voorkomen. Het liefst kleine details zoals in mijn top tien, daar is in iedere film een geweer te zien, terwijl het niet allemaal actiefilms zijn.

Bij mij is het, op Fucking Amal na, allemaal good vs. bad (soms letterlijk )

speranza
Twee regisseurs staan er met twee films in. Het betreft Michelangelo Antonioni met Identificazione di una Donna op drie en vier en Christoffer Boe met Allegro en Reconstruction op vijf en zes.

chevy93 schreef:
Bij mij is het, op Fucking Amal na, allemaal good vs. bad (soms letterlijk )

Waar bevind zich het good vs. bad in 2001?

En bij Monty Phyton? en Clockwork Orange?

En bij je nummer één is het meer good vs. bad vs. ugly

Madecineman (moderator)
Topic titel aangepast, topic gaat dus over opvallende overeenkomsten binnen de films van je persoonlijke top 10.

Bij mij 2 films uit 1968 in de top3 en 2 films die in Vietnam spelen.

13woutie13
2 films van Sergio leone. Maarliefst 5 films waarvan Ennio Morricone de muziek heeft gemaakt en 3 Films waarin Robert De Niro een hoofdrol speelt.

3 films van Sergio Leone en 3 films met muziek van Ennio Morricone. Robert De Niro en Al Pacino komen er telkens 2 keer voor.
Opvallend is ook dat Charlton Heston er liefst 3 keer in voorkomt , Sigourney Weaver dan
2 keer.....maar dat heeft gewoon te maken met Alien en het vervolg erop.
Merkwaardig dat ook 2 keer een film met het sequel erin staat : Alien en Aliens / Godfather I en II

GuyB
Op 8 van de 10 covers is bij mij een gun te zien.

GuyB schreef:
Op 8 van de 10 covers is bij mij een gun te zien.

Enkel bij Apocalypse Now en The Thing niet

GuyB
Inderdaad, maar bij die twee films kon er evengoed ook één opstaan.

AGE-411 schreef:
En bij Monty Phyton?
King Arthur and his knights vs. de Franse ridders.

AGE-411 schreef:
en Clockwork Orange?
Alex vs. verschillende mensen. De film is één grote good/bad-discussie.

danuz schreef:
Waar bevind zich het good vs. bad in 2001?
HAL vs. astronauten.

Meest opvallende is dat in bijna mijn hele top 10 de hoofdpersoon aan het einde sterft of dat het heel slecht afloopt met de hoofdpersoon.

En Robert de Niro speelt in 3 films en Al Pacino speelt in 3 films uit mijn top 10.

speranza
Negen films uit het genre drama.

Bij mij sowieso veel films met toch wel wat geweld erin. Maar daarin kenmerkt zich weer dat het altijd gaat om strijden voor vrijheid of rechtvaardigheid ofzo. Ben toch wel fan van de helden

Ik heb veel oorlogsfilms in mijn top 10 (al dan niet hedendaags: de LOTR bijvoorbeeld beschouw ik ook als een oorlogsfilm)

Reinbo
Al mijn top 10 films bevatte vreemde, soort outcast-achtige, hoofdpersonen. Verder zijn geweld en zwarte humor (of een cynisch wereldbeeld) in vrijwel alle films een prominent aanwezig. Daarnaast hebben alle films een eigen, uitgesproken (cinematografische) stijl.

Reinbo
chevy93 schreef:
Alex vs. verschillende mensen. De film is één grote good/bad-discussie.

Integendeel, de film laat juist zien dat de twee met elkaar verweven zijn en dat er geen duidelijke stellingname mogelijk is.

Dat zeg ik toch?

2 films van Alexandre Aja, en bij elke film van m'n top 10 wordt er op z'n minst 1 iemand vermoordt.

Redelijk wat Franse horror in mijn top 10.

Surreële nachtmerries domineren. twee Lynch's en dan houdt het wel op.

Als ik mijn nr1 eruit laat dan zijn het allemaal films die met hallucinaties, dromen en/of nachtmerries werken óf een erg surrealistische feel hebben

Gast
geplaatst: vandaag om 18:33 uur

geplaatst: vandaag om 18:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.