• 159.521 films
  • 9.825 series
  • 29.137 seizoenen
  • 609.040 acteurs
  • 355.420 gebruikers
  • 8.902.823 stemmen

Moviemeter Awards jaar 2009

zoeken in:

Film Pegasus (moderator films)

• 30287 berichten
  • 5154 stemmen

Analyse na de wedstrijd.

Enkele opmerkingen toch even op een rijtje. Kwestie van andere veel voorkomende films even op een rijtje te zetten zodat er nog wat tips bijkomen:

* Dirty Mind *

Werd 2 in de Benelux en had met actrice Kristine van Pellicom de enige vrouwelijke bijrol die in de buurt kwam van favoriete Mélanie Laurent. En ook nog enkele stemmen haalde als beste script.

* District 9 *

gedeelde 2e plaats bij beste film, enkele stemmen voor beste regie en script.

Deels door z'n bekendheid, maar toch in verschillende categorieën terug te vinden: regie, score en een mooie 2 plaats bij de cinematografie

* Sherlock Holmes *

Robert Downey Jr werd toch mooi 2e bij mannelijke hoofdrol en ook de score kreeg de nodige punten.

* Un prophéte *

gedeelde 2e plaats bij beste niet-Engelstalige film en toch nog enkele stemmen bij mannelijke hoofdrol dat gedomineerd werd door Christopher Waltz.

Verder vooral opvallend deze MM Awards: Vooral de animatie deed het goed en dat zonder de overduidelijke aanwezigheid van anime of Disney/Pixar. En dat in bijna alle categorieën. Zelfs bij de Benelux zat met Panique au village een animatie in de finale en werd Mary & Max naast Antichrist mooi 2e in beste Engelstalige film. Uiteraard Inglourious Basterds dat veel prijzen haalde, maar niet in alle categorieën met de hoofdprijs.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Aardige uitslag, vooral blij verrast met de terechte overwinning van A Serious Man bij scenario in plaats van Basterds (noot aan Apollinisch: geweldige opbouw van verhaal, meesterlijke dialogen, veel vaak geestige dubbele bodems en een hele verzameling zijlijnen die echter nooit als overbodig aanvoelen; het lijkt misschien simpel, maar is veel lastiger uit te voeren dan de tijdsprongen van 500 Days, wat ook het enige echt opmerkelijke aan die film is). Stuhlbarg had ik nog minder aan zien komen (in allebei de rondes niet op gestemd, al vind ik hem zeker goed spelen). Inglourious Basterds had ik verwacht als winnaar. Prima film, maar ik zou er zelf niet op stemmen. Waar Laurent haar overwinning vandaan haalt in een competitie met Moore in A Single Man is mij echter een raadse. Verder vooral blij met de overwinningen van Antichrist, precies in alle categorieën waar ik er ook op stemde.

• 30287 berichten
  • 5154 stemmen

Ben vooral benieuwd naar Mary & Max. De dvd release zou in oktober zijn. Verder staan ook Antichrist en A serious man zeker op het lijstje.

chevy93

• 12667 berichten
  • 1222 stemmen

Mary & Max staat al een tijdje in mijn Tips Gevonden-lijst.

Waarom beginnen we pas in september met '90?

Pieter Montana

• 6627 berichten
  • 2152 stemmen

Ik ben het gewend om Coens al snel overgewaardeerd te noemen, maar ik ben blij met hun overwinningen hier. A Serious Man was veruit hun beste werk. Bedankt voor de organisatie FP!

Is het trouwens mogelijk om voor de 2008-awards de categorie "Beste documentaire" toe te voegen? Ik ben nogal een hevige fan van "Religulous", vandaar?

chevy93

• 12667 berichten
  • 1222 stemmen

Ik denk dat er maar weinig mensen docu's kijken. Laat staan die van één jaar.

Komen de volgende weer?

rep_robert

• 27222 berichten
  • 3821 stemmen

Aan de andere kant heb ik bij de huidige categorieën ook maar 1 van de drie genomineerden gezien. Dan is de stem ook makkelijk geplaatst

donkied

• 334 berichten
  • 618 stemmen

Kan me voor het grootste deel wel vinden in de uitslag . Doe volgend jaar ook mee. Had alleen ook voor Nothing Personal gegaan i.p.v De Helaasheid der Dingen.

• 30287 berichten
  • 5154 stemmen

Er is privé wat tussen gekomen helaas. Met wat geluk kan ik deze week toch nog de nieuwe MM Awards laten starten.

chevy93

• 12667 berichten
  • 1222 stemmen

En nu?

• 30287 berichten
  • 5154 stemmen

Ik ben een tijd minder actief geweest op de site en dat is wel nodig om de Awards op te volgen. Ik hoop toch op korte termijn opnieuw te beginnen met de Moviemeter Awards. Even geduld nog dus.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.