- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Meest ondergewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
Meest ondergewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
The ring is een sublieme film, een ware horror klasieker
Nou nou, niet te voorbarig. Tijd zal het wel zeggen.
Al moet ik wel zeggen dat de 'andere' hedendaagse horrorfilms wel cinematografische 'steekjes' moeten laten vallen, wil The Ring, ook qua tijdsverloop, boven de rest uitsteken, zoals Scream dat ook heeft gedaan [en min of meer nog steeds doet].
Dan schrijf ik dat eerder toe aan Ringu die net als Scream, op dat moment een ander toon zette en als resultaat daarvan er voldoende rip-offs en klonen verschenen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Helemaal mee eens. Is ook totaal niet te vergelijken, Scream was het begin voor al die teenage slashers die horror wille nzijn maar het niet kunnen zijn, die een spuug in het gezicht zijn van het horror genre. Scream is een lachertje en The Ring is gewoon van een hoog niveau.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12838 stemmen
Scream is een semiparodie toch ? De film die het hele "selfreferential" concept weer populair maakte ?
Sasja
-
- 1338 berichten
- 120 stemmen
Bij Scream gaat het meer om het bloed en de ingewanden en bij de ring zit er meer verhaal in. Plus The ring was ook nog eens orgineel.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 berichten
- 5070 stemmen
Plus The ring was ook nog eens orgineel.
The Ring was een remake....
stan
-
- 4649 berichten
- 1288 stemmen
Ja inderdaad, die heten: Ringu, dus orgineel was the Ring niet echt
Sasja
-
- 1338 berichten
- 120 stemmen
Ja dat klopt maar vergeleken bij de meeste horrorfilms die op dat moment uitkwamen was deze )Ringu' het orgineelst. En vanaf het moment dat The ring een hit werd gingen ze ineens van heel veel japanse horrorfilms een remake gemaakt. Maar hij blijft goed.
patjevanasse
-
- 63 berichten
- 514 stemmen
Hallo, ben niet persoon die veel berichten op een forum als deze gaat sturen, maar wat betreft ondergewaardeerd zou ik zo zeggen : JOHN CASAVETES.....en zeker zijn film "faces"...begrijp niet dat zo weing mensen die film 'echt' gewaardeerd hebben...
katie morosky
-
- 1003 berichten
- 804 stemmen
Als ik Faces ook maar ergens kan vinden (wat geen evidentie is, ben al jaren op zoek), ga ik hem zeker kijken.
Bij ondergewaardeerd denk ik aan films als "Gummo", "La Vie de Jésus". Bittere poëtische pareltjes.
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2890 stemmen
Wou even de Sci-Fi film "Screamers" toevogen aan deze topic. Zo een uitmuntende film met zo een lage score?
Bij veel films die ik goed vind maar hier een lage score krijgen vallen nogwel redenen te verzinnen, maar bij deze film ben ik echt geheel vertwijveld over de erg lage 2,61 met 88 stemmen.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Wilbur Wants To Kill Himself krijgt gemiddeld maar een 2,8... Veel te laag wat mij betreft. Heb erg genoten van die film.
(En jaaaaa.... Kom maar op met dat commentaar!
)
Paalhaas
-
- 1582 berichten
- 2569 stemmen
Zardoz! Pas gezien en ik vond hem geweldig. Maar dat vinden er niet zoveel met mij
.
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2286 stemmen
Closer,
Closer is prachtig(4.5*)
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Closer is prachtig(4.5*)
Closer uit 2004 ? Met Julia Roberts en Portman ? Nee die is eerder overgewaaardeerd als je het mij vraagt, vind de film helemaal niks hebben.
1.5*
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2286 stemmen
-Lola Rennt
-Sleepy Hollow
-Lawrence of Arabia
-Blade Runner
-Beauty and the beast(en de rest van de oude Disney classics)
-Blow
-Closer
-Fear and loathing in Las vegas
-Gosford Park
-Thunderball
-Titanic
-Alias
-Eyes Wide Shut(zeer ondergewaardeerde Kubrcik)
-Joseph:King of dreams
-The Peacemaker
-Moulin Rouge
-S1mOne
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2890 stemmen
Of door jou zeer overgewaardeerd
donnie darko
-
- 6140 berichten
- 2823 stemmen
ik vind a clockwork orange sinds vandaag ook ondergewaardeerd. ik weet dat het nogal raar is als een film een gemiddelde heeft van 4 maar ik vind dat hij minstens 4.15 verdient.
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
Of door jou zeer overgewaardeerd
Dit is een reactie die je natuurlijk op elke opmerking in dit topic kan geven en derhalve nogal zinloos...
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik vind hem ook ondergewaardeert 
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Al vaker gezegd, maar Labyrinth is toch werkelijk zo onderschat. Jammer dat er in verhouding maar weinigen zijn die de schoonheid van die film inzien...
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Binnenkort is die film bij mij aan de beurt dus ik hoop dat ik de schoonheid er wel van kan inzien dan 
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2890 stemmen
Dit is een reactie die je natuurlijk op elke opmerking in dit topic kan geven en derhalve nogal zinloos...
En ik maar denken dat een "forum" ervoor was om feedback te geven en om te discuseren. Mijn fout 
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2890 stemmen
Kijkend naar de updates van vandaag:
- From Dusk Till Dawn (echt een unieke film, met een hoop geweldige elementen) staat 3,47 zou imo minstens 3,90 moeten staan.
- Jingle all the Way staat op iets van 2,07 wat echt belachelijk laag is. Het is weliswaar geen 4* ofzo, maar ik had hem zeker rond de 3,00 verwacht.
- My Cousin Vinny 3,12* Dit is echt een topfilm, met zeer goede rollen en een goed verhaal. had zeker 0,40 op zijn minst bijkekund.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Closer uit 2004 ? Met Julia Roberts en Portman ? Nee die is eerder overgewaaardeerd als je het mij vraagt, vind de film helemaal niks hebben.
1.5*
wow, wat ben ik het weer met je eens! iedereen loopt maar wég met die film, maar ik vind het werkelijk drie keer niks!
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
- Jingle all the Way staat op iets van 2,07 wat echt belachelijk laag is. Het is weliswaar geen 4* ofzo, maar ik had hem zeker rond de 3,00 verwacht.
Hey, daar had ik nog niet op gestemd! Inderdaad een erg leuke film, die ook in tv-gidsen altijd 2 sterren krijgt.
"No one likes you Booster!"
Schizonoid
-
- 356 berichten
- 188 stemmen
ZEER ondergewardeerd:
- Repulsion
- Badlands
- Five Easy Pieces
- Get Carter
- Bullit
- The Conversation