• 15.741 nieuwsartikelen
  • 177.896 films
  • 12.201 series
  • 33.969 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.954 gebruikers
  • 9.369.908 stemmen

Meest ondergewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)

zoeken in:

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

inderdaad, en buitengewoon overtrokken.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Sorry Hobbes en Kappeuter, maar wat bedoelen jullie daarmee?

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

ten eerste moet je je realiseren dat 99.9% van de bevolking jouw affectie met das boot niet op een dergelijke wijze zal delen. Sterker nog, op deze manier ben ik bang dat je mensen zelfs zal irriteren in plaats van interresseren.

Ten tweede is jouw betoog zoals dat hierboven geschreven is in jouw ogen wellicht een utopie, maar zal dat nóóit werkelijkheid worden. Das boot zal nooit de beste film ooit worden gevonden. Das boot zal nooit de status bereiken zoals die van bijvoorbeeld de godfather.

De status die das boot nu heeft is al een bijzonderheid op zich en geeft de kwaliteit imho aan. Maar je moet wel met beide benen op de grond blijven staan.

Daarbij moet je je eens afvragen of je er werkelijk wat aan hebt als das boot stijgt in aanzien bij andere mensen. Wordt de film daar beter van? nee. Dus is 't verspilde moeite om zo een film te blijven pushen.

Daarom is jouw kijk overtrokken en niet realistisch.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

En dit topic heet 'meest ONDERgewaardeerde films op MM'. Wat mij betreft kun je bij top 100 films niet van onderwaardering spreken, hooguit een persoonlijke wens koesteren dat de film zich in de hogere regionen van genoemde lijst zal vestigen.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Ben ik wel met jullie eens, maar zijn jullie dit wel met mij eens?:

Das BOOT is de beste Marine-film en de beste onderzeebootfilm.

Ik zou helemaal gek worden als er een film komt die Das BOOT zou overtreffen. Zo komt er dit jaar uit de VS de film 'U-Boat' uit. Nou ben ik dus 'bang' dat deze film nog meer gewaardeerd word dan Das Boot. Klinkt misschien een beetje onnozel, maar ik kan het niet anders formuleren.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Klinkt zelfs volkomen krankzinnig, idioot en obsessief in mijn oren.....

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Ramon K schreef:

Klinkt zelfs volkomen krankzinnig, idioot en obsessief in mijn oren.....

Zou je dat even iets duidelijker willen uitleggen, Ramon?

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Duidelijker kan ik 't niet zeggen. Lees je vorige post nog maar es na.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Nou Ramon, als jij zo kinderachtig ben je uitspraak niet verder uit te leggen, dan doe ik het wel bij de mijne.

Die kutVS moeten nou maar eens accepteren dat ze met hun vuile tengels moeten afblijven van oorlogshistorie van andere landen. Laten ze nou maar gewoon films maken over hun EIGEN nucleaire onderzeeërs (ze hebben tevens de modernste en geavanceerde). Ze nemen elke keer weer de Duitse U-Boten en de Sovjet-boten als slachtoffer in hun films.

K-19 is voor de Russen, Das Boot voor de Duitsers, en Crimson Tide en Hunt For Red October is voor hun, maar ja Amerikanen zijn nou eenmaal zeer egoistisch. Als ze nou denken dat ze Das Boot ff willen onderdrukken, kunnen ze van mij lekker de pot op!!

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

Ramon is helemaal niet kinderachtig. zijn uitspraak is compleet duidelijk (ik snap namelijk precies wat ik bedoel)

daarbij is jouw betoog nu in elkaar gezakt en een regelrechte 'rant' geworden. En kenmerkend voor een rant is het feit dat het nergens naar toe gaat en langzaam maar zeker steeds minder ergens op slaat.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Oh God! Is dit nu werkelijk een probleem dat je bezig houdt? Kom op zeg! Denk ff na U 96..

mr.Frielink

• 744 berichten
  • 0 stemmen

Ik zou helemaal gek worden als er een film komt die Das BOOT zou overtreffen

Gek worden van blijdschap, lijkt me? Als er iemand in slaagt dat te doen, zou dat toch juist prachtig zijn?

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Nee nee, mij probleem is dit:

Ik heb er nu echt een gigantische hekel aan dat de filmindustrie van de VS maar denkt dat ie kan doen en laten wat het wil.

Neem nou U-571, die scene waar die Duitse kommandant een reddingsboot met Engelse drenkelingen aan flarden schiet met de AA-Gun. PURE ONZIN. Het was de regel dat de U-Boot zou we moeten varen en dat ze de Engelsen moesten laten zitten. Maar nee hoor, de filmmakers moesten weer eens de Duitsers afschilderen als beesten....

De filmindustrie moet AFBLIJVEN van oorlogshistorie van andere landen. Dat is mijn mening!

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Boeiuh! (sorry mensen, maar ik kan nu echt niet meer serieus zijn)

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Laat ik het zo zeggen. Amerikaanse onderzeebootfilms die over eigen onderzeeërs gaan, laat ik helemaal in hun waarde. Zo heb ik er wel een paar leuke van gezien. Amerikaanse onderzeebootfilms over buitenlandse boten zijn rijp voor een 0.5 ster.

De Knip

• 1885 berichten
  • 3681 stemmen

Zoals Ramon al zei: je begint echt obsessief te klinken....

Je mag wel een fan zijn -ok-, maar je 'raaskalt' dit al vanaf het begin dat je je bij MM hebt aangemeld.

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

U-96 schreef:

De filmindustrie moet AFBLIJVEN van oorlogshistorie van andere landen. Dat is mijn mening!

Waarom heb je dan Il Buono, il Brutto, il Cattivo in je top-10 staan, een Italiaanse film over de Amerikaanse burgeroorlog? (ironisch genoeg is de rol van de burgeroorlog in de film wat gereduceerd in de kortere - incoherente - internationale versie, maar dat terzijde)

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Queto Yurlunyur schreef:

Waarom heb je dan Il Buono, il Brutto, il Cattivo in je top-10 staan, een Italiaanse film over de Amerikaanse burgeroorlog? (ironisch genoeg is de rol van de burgeroorlog in de film wat gereduceerd in de kortere - incoherente - internationale versie, maar dat terzijde)

Daar heb je gelijk in. Maar dat is een zaak waar ik niets vanaf weet, en waar ik niet zo obcessief in ben als van onderzeeboten.

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

is dat dan niet behoorlijk hypocriet?

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

De Knip schreef:

Zoals Ramon al zei: je begint echt obsessief te klinken....

Je mag wel een fan zijn -ok-, maar je 'raaskalt' dit al vanaf het begin dat je je bij MM hebt aangemeld.

Klopt, maar ik erger me gewoon aan sommige dingen, en dit is de enige 'plaats' waar ik dat aan kwijt kan. Ik dacht dat er mensen waren die mij konden begrijpen, maar iedereen is het niet met mij eens. Prima! Maar ik weet helemaal zeker dat wat ik zeg dat ik dat meen, en dat het op waarheden gebasseerd is. Ik ben dan wel obcessief in sommige dingen, maar daar kan ik verder ook niets aan doen.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Hobbes schreef:

JA, dat is hypocriet, maar ik heb wel het recht om mijn mening te geven over de Amerikaanse filmindustrie in verband met oorlogshistorie. Dat van Il Buono... is mij niet opgevallen.

Menni

• 1762 berichten
  • 0 stemmen

Hobbes schreef:

Inconsequent klinkt wat vriendelijker. Maar ik zal me hier verder niet mee bemoeien.

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

A rose by any other name...

was zeer zeker niet vijandig bedoelt. Dan had er wel "Dan ben je een mooie hypocriete klootzak" gestaan. En dat staat er niet.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Dit is even mijn laatste bericht.

Ik wil geen echte ruzie met MM-gebruikers, maar mijn mening over dat onderzeeboot/oorlog-gedoe blijf ik houden. Ik ben dus blijkbaar de enige, helaas.

Toch blijft het me zwaar verbazen dat mensen het normaal vinden dat Amerika maar films mag maken over oorloghistorie, en dan nog om lekker veel geld in het laadje te trekken!

Na het wanprodukt van K-19 (waarin ze zeker wel families hebben gekwetst) zou het me niets verbazen dat ze nog ff een film gaan maken over de Koersk. "Wat maakt het uit? Zolang er maar lekker veel geld binnen komt."

denken ze.

Faramir

• 59 berichten
  • 587 stemmen

ehm ik dacht even zo..

na deze off-topic discussie, misschien kan een moderator dit weer een beetje opruimen of anders nu weer gewoon rustig zeggen wat je ondergewaardeerd vind op MM en daar je mening over geven.

dank u:-)

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

volgens mij ging deze discussie over de vraag waarom U96 de film ondergewaardeerd vond

ergo (ik moet minder Reloaded spoofs kijken) was het volgens mij ontopic

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3278 stemmen

Ik snap het hele probleem van onze duikboot niet. Is das boot niet de hoogstgewaardeerde onderzeebootfilm op MM?

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

BoordAppel schreef:

Ik snap het hele probleem van onze duikboot niet. Is das boot niet de hoogstgewaardeerde onderzeebootfilm op MM?

Dat klopt, BoordAppel, maar dat is mijn probleem helemaal niet. Ik ben juist heel blij dat mijn favoriete film wereldwijd bekent staat als de beste, realistische, en meest aangrijpende Marine/onderzeebootfilm is.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

U-96 schreef:

ik heb wel het recht om mijn mening te geven

Ja.

sn@ke

• 2077 berichten
  • 888 stemmen

De meest ondergewaardeerde film op mm vind ik persoonlijk daredevil .

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.